Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door heemskerk »

jacobsentertainment476 schreef:
it.hoogendorp schreef:
jacobsentertainment476 schreef:Ja zoals ik zeg, niet elke T5 gooit zo snel de handdoek in de ring :wjw wat voor motor heb jij als ik mag vragen. De 1.9 hebben aanzienlijk minder euvel dan de eerste lichting 2.5 (AXD/AXE)


Heb de vijfcilinder 174 pk rijdt wel heeel rustig.
Allemaal al vast bedankt voor de informatie.
Heb al wel met een sprinter geflirt, maar jaa......heel andere auto.
Mijn bussie is zo mooi !
Tja het is net als met vrouwen :ie of je hebt er een die van buiten een topper is maar van binnen ........
Nee is maar ongein, aan een auto valt nog te sleutelen, dat kan bij een vrouw niet :jump :jump :jump

Nou... PIP implantaat, vrouw GP:(facelift), permanente make-up etc.. :toppie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door frank884 »

Tja het is net als met vrouwen :ie of je hebt er een die van buiten een topper is maar van binnen ........
Nee is maar ongein, aan een auto valt nog te sleutelen, dat kan bij een vrouw niet :jump :jump :jump[/quote]


Nou... PIP implantaat, vrouw GP:(facelift), permanente make-up etc.. :toppie[/quote]

Het uitgangspunt is bij relatie's mannen/vrouwen aan het begin gelijk als bij een transporter :T44EVER :T54LIFE
bij de een lukt dat een hele tijd of 4-ever of 4 life en bij de ander is het in een paar jaar bekeken.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door erik 924 »

Waarom niet...Wij hebben een T5 van 2004....bijna 250.000 op de teller geen olie gebruik gechipt naar 205 pk en 450 nm koppel hand geschakeld..Vaak met zware tandemasser en caravan erachter..Rijdt nog steeds super..Net nieuwe schokbrekertjes was ie aan toe..Nog nooit zo een fijne auto gehad..nog steeds geen spatje roest..Onderhoud is wel belangrijk..Waterpomp 2 x preventief vervangen en een aandrijfas preventief vervangen koplampen vervangen vanwege inbranden reflectoren dagrij licht functie uitgeschakeld/draden doorgeknipt..

Wij rijden niet heel veel per jaar er zijn mijn inziens mensen die veel meer rijden dan ons...Hou gaat het daarmee..zijn er al mensen met meer dan 5 ton op de teller?

:jumpklap :driveT5
Gebruikersavatar
it.hoogendorp
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 sep 2008, 17:28

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door it.hoogendorp »

Willen de vijf tonners zich NU melden ????? :yes :yes :yes
Ach vier is ook goed, zouden er normaal gesproken toch genoeg moeten zijn, in een dikke tien jaar ? :ie :ie :ie
na regen komt echt altijd zonneschijn, al duurt het soms wel erg lang.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door Pascal-141 »

it.hoogendorp schreef:Willen de vijf tonners zich NU melden ????? :yes :yes :yes
Ach vier is ook goed, zouden er normaal gesproken toch genoeg moeten zijn, in een dikke tien jaar ? :ie :ie :ie
Er rijden er meer dan genoeg rond hoor , vooral in Duitsland kom ik ze wel vaker tegen ...

een kleine greep uit het aanbod =

533.000km:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;

584.000km:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;

406.000km:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;

400.000km:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;

436.000km:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;

398.000km:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;

418.000km:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;

438.000km:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;

470.000km:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;

513.000km:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder staan er nog TIENTALLEN te koop met km standen hoger dan 350.000km ...





En zelfs met de "nieuwe" 2.0L diesel zijn er al hoge km standen :
427.000km :
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door jacobsentertainment476 »

Zitten wel een paar 1,9tdi tussen. Dat zijn nou net de motoren waar niet zo veel problemen mee zijn, en ook in Duitsland word lang niet alles verteld over de historie van de auto.

Trouwens die laatste is wel een mooie voor Matje, VW onderdelen spoed hulplijn :wjw :T4politie
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
it.hoogendorp
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 sep 2008, 17:28

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door it.hoogendorp »

Mwahhh.... al met al geeft het toch wel een beetje vertrouwen in de toekomst, die km standen.
Werk n.l momenteel in Belgie en ga veel km,s rijden, wil deze zakelijke kilometers opgeven.
Zodoende kan ik een spaarpotje maken voor evt. kosten in de toekomst.
Heb geen intresse om te investeren in een bedrijfsauto, werk in de bouw, dus nogal twijfelachtig allemaal.
De Polen zitten hier, en wij gaan dan naar Belgie :zwaai :zwaai
Heb zoiets van ach , begeeft hij het , dan is hij toch altijd op te knappen ?
@ Jacobsen, tuurlijk kun je aan vrouwen sleutelen !
Moeten we denk ik niet tegen je zeggen, want dan ga je dat ook zelf doen denk ik !! :toppie
na regen komt echt altijd zonneschijn, al duurt het soms wel erg lang.
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door astolk »

Hoi it

ik zit zelf ook een beetje in de branche waar de spoeling dun is en de prijzen die enorm onder druk liggen.
ik heb er ook lang over nagedacht maar begin dit jaar toch besloten om weer te investeren in een (nieuwe) T5 van 2011.
moet zeggen ik heb er nog geen spijt van.
en wat het werk betreft ja...het is met pieken en dalen,maar dat is het al sinds 2009....

mijn T5 was van 2005 310.000 KM 1.9 84 HP toen ik hem verkocht...had er mijn inziens nog wel een ton mee kunnen rijden..


greetz bram

:T54LIFE
Laatst gewijzigd door astolk op 30 dec 2013, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
pee
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 nov 2007, 19:20
Locatie: knokke Heist

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door pee »

Ja waarom niet mijn multivan had er bij 400.000 op teller toen hij vervangen is.
Mvg,
Pee
jans
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 jul 2011, 21:03

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door jans »

Tuurlijk de mijne stond op 560.000 ging nog perfect op vakantie naar spanje geen berg te veel bere sterk zoon vw :T54LIFE
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door Multivan Generation »

jans schreef:Tuurlijk de mijne stond op 560.000 ging nog perfect op vakantie naar spanje geen berg te veel bere sterk zoon vw :T54LIFE
Is je bus dan nu weg?
jans
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 jul 2011, 21:03

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door jans »

Yep in geruild voor eentje van 2010 met dsg
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door jacobsentertainment476 »

Even een vraag voor een aantal topic antwoorden, kunnen jullie ook vermelden welk type motor jullie hebben ?
Motor code, vermogen, km stand en of getuned. Misschien geeft dit een nog beter beeld op vele vragen, zoals welke motor is het duurzaamst etc.

Ik zelf rijd een AXE 174pk, getuned 205pk, km stand 180.000km en heb de revisie al gehad bij 164.000km.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrik Jan
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mar 2013, 17:25

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door Hendrik Jan »

jacobsentertainment476 schreef:Even een vraag voor een aantal topic antwoorden, kunnen jullie ook vermelden welk type motor jullie hebben ?
Motor code, vermogen, km stand en of getuned. Misschien geeft dit een nog beter beeld op vele vragen, zoals welke motor is het duurzaamst etc.

Ik zelf rijd een AXE 174pk, getuned 205pk, km stand 180.000km en heb de revisie al gehad bij 164.000km.
Daar ben ik eigenlijk ook wel heel erg benieuwd naar en dan met name het effect van tunen op de levensduur.
Wordt het "slaan" van de pompverstuivers niet erger als de verstuivers meer brandstof moeten inspuiten dan waarvoor ze zijn ontworpen?
Ik heb zelf het idee dat ik bijna een uitzondering ben met mijn originele T5 met "slechts" 130PK, een beetje het gevoel wat ik hééél lang geleden op mijn originele Honda MT5 had :knipoog :lach
Die is trouwens heel even een beetje opgevoerd geweest en toen kwamen meteen de krukaslagers eruit rollen :nuts
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door jacobsentertainment476 »

Hendrik Jan schreef: Daar ben ik eigenlijk ook wel heel erg benieuwd naar en dan met name het effect van tunen op de levensduur.
Wordt het "slaan" van de pompverstuivers niet erger als de verstuivers meer brandstof moeten inspuiten dan waarvoor ze zijn ontworpen?
Ik heb zelf het idee dat ik bijna een uitzondering ben met mijn originele T5 met "slechts" 130PK, een beetje het gevoel wat ik hééél lang geleden op mijn originele Honda MT5 had :knipoog :lach
Die is trouwens heel even een beetje opgevoerd geweest en toen kwamen meteen de krukaslagers eruit rollen :nuts
De verstuiver heeft een piezo klep, het motor management zet hier een stroompje op gedurende het inspuit moment. Op het moment dat er geen stroompje op staat dan gaat de gepompte diesel onherroepelijk via de retour terug. Of anders gezegd de piezo klep zit in de retour, stroompje er op retour dicht en spuit de verstuiver het in de motor. Dus de hoeveelheid die ingespoten wordt is geen grotere of zwaardere slag dan de normale beweging van de verstuiver.

Voor info over de pomp verstuiver van de T5.
http://olaf-jacobs.nl/downloads/SSP/SSP_352.pdf
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie