Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

White Star Camper of..........

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

White Star Camper of..........

Bericht door Blue Star »

Ja Weetjewellers,
Mijn eerste VW project was de ombouw van een T4 2.4 D invalidebus naar een camper.
Ik had de bus geruild voor mijn niet meer belastingvrije wordende Mercedes Benz 200 D W 124. Donderdagavond vanuit Den Helder naar Rotterdam gereden en de bus bekeken. Ondanks haar km's en de bekende roestplekjes op de spatbordranden, toch geruild. Hij blij en ik blij ! Maar goed, de auto dus naar huis gereden en bij Akersloot moest ik de ANWB inschakelen, want de dynamo laadde niet bij. Klap op de dynamo en verder weer. Vrijdagavond een keukenblokje uit een oude Renault camper opgehaald uit Fryslân. En zaterdag de oprijplank, massagetafel etc. eruit gehaald. Keukenblok erin en eenvoudig lattenbodembed in het plafond gehangen. T4 met vast hoog dak. De bus was al volledig gestoffeerd en geïsoleerd, gordijntjes hingen er al in en 1 draaistoel. Dus in 1 dag een camper ! Zondagavond bij de RDW de keuring aangevraagd en ik kon direct woensdag terecht in Heerenveen. Oja, dinsdag hing mijn uitlaat nog op de grond, dus die meteen maar vervangen, kon er ook nog wel bij! Keuring ? Appeltje eitje ! Dus binnen 1 week een camperauto op kenteken. Helaas de belastingdienst denkt daar anders over, want je mag gewoon het volle kwartaal de volle mep van € 140,= / maand betalen en pas het 2e kwartaal gaat het voordeliger kampeerauto tarief van € 40,= / maand in. De boeven ! :muur
Maar goed, daarna het hoge bed weer verwijderd en een 3 delig schuif / opklapbed gemaakt. Dus comfortabel slapen in een bed van 1.30 x 1.80 met 3 babymatrasjes van 16 cm dik. Persoonlijk samen met mijn vriendin uitgeprobeerd en het …….slaapt perfect ! Ingeschoven hebben we dus een 2 persoonsbank. Voldoet dus aan de kampeerauto eisen. Ook een kleinere keuken erin, want de 3 pits aanrecht uit de Renault was wel erg groot. Kastjes gemaakt, nieuwe vloer erin etc. Uitwendig smoke richtingaanwijzers, donker blauwe emblemen gemaakt, roest aangepakt en onderzijde donkerblauw gerold. En natuurlijk meteen naar zuid Duitsland, aangezien mijn lieftallige vriendin daar woont. Daar hebben we samen nog wat rond getoerd, mountainbike achterop. Super ! :campingT4
Op de terugweg in de buurt van Oberhausen opeens geen 5e versnelling meer. Na een korte inspectie op een parkeerplaats, geen uitwendige lekkage en alles verder oké, door gereden in 4e versnelling richting van Ewijcksluis. Volgende avond auto op de brug en deksel 5e versnelling verwijderd. Tja alle tanden van zowel tandwiel als de as totaal versleten. Dus op zoek naar een andere bak. Woensdag werd er een betaalbare gebruikte bak aangeleverd en ’s avond de bak er weer in. En rijden weer !
Een man moet een hobby hebben !
Goed , weer naar het Zwarte Woud. En ja hoor, deze keer gaat alles perfect. Ondertussen samen nog even naar de Rheinwasserfälle geweest in Schaffhausen in der Schweiz. Ondertussen staat er 426.00 km op de teller. Super ! :T44EVER
Tot dat…… ja er werd bij ons op de zaak een blauwe T4 2001 LW met 134.000 km op de teller ingeruild, slechts 300.000 km minder dan mijn White Star !
Dus die was voor mij bestemd !
Dus de White Star eruit en de Blue Star er voor in de plaats. Zie mijn Blue Star project.
Groeten, Fred
Bijlagen
007 (4)  a.jpg
098 K.jpg
008 K.jpg
No road ? Not a problem ! :ikrij
Plaats reactie