Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Blue Star Bulli

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Blue Star Bulli

Bericht door Blue Star »

Hoi Weetjewellers.

Mijn nieuwe project is dus, zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn White Star Project : mijn Blue Star Camper.
Aangezien ik van plan ben om deze wel wat jaartjes te houden c.q. kilometers mee af leggen, gaat hier (bijna) alles nieuw in i.p.v van mijn budget White Star.
Het is dus een T4 2.5 DTI met 134.000 km op de teller met lange wielbasis. Ook deze bus was toevallig voor invalide vervoer gebruikt, echter zeer eenvoudig wat inrichting betreft. Dus eerst alles eruit, de extra stoelen, rolstoelbevesting en oprijplank. Deze weer verkocht, dus de bus is weer iets goekoper geworden :yes
Vloerplaat eruit en de auto inclusief de vloer geisoleerd.
Zo, dat is al een ander gezicht en warm in de winter en cool in de zomer :winter :camping

(wordt vervolgd ) :T44EVER

Groeten, Fred
Blue Star Camper
Bijlagen
011 a K.jpg
005 K.jpg
002 K.jpg
Laatst gewijzigd door Blue Star op 09 jan 2016, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: Blue Star Camper

Bericht door Bart H »

Mooie basis, kmstand en kleur ;)

Weet je al wat voor dak je erop gaat zetten ? Neem aan dat je weer voor kampeer tarief gaat ??

Succes ermee !
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Blue Star Camper

Bericht door RITC »

Mooi ding.

Succes
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Blue Star Camper

Bericht door Blue Star »

Dank jullie voor jullie positieve reacties. :yes
Ik heb een Reimo Hubdach / hefdak besteld in de kleur bij Reimo Deutschland, aangezien ik toch elke maand in Duitsland vertoef, pik ik het gewoon even op. Spaart weer de vrachtkosten. Voor nog geen € 50,= meer kan je het in de kleur van je auto laten leveren. Dus ik denk doen ! Maaaaaar, dan wordt het een einzelstück,
wat dus betekent dat het gewoon 3 maanden gaat duren ! En dan te bedenken dat ik het voor een kratje bier door ons schadebedrijf had kunnen laten spuiten :muur
Afijn, ik ben afgelopen zondag weer terug gekomen uit die Heimat en heb het dak meegenomen in mijn T4. Het moest uit de verpakking, anders paste het niet eens in de bus. Maar goed, ik heb het ! :gekte A.s Zaterdag ga ik het inbouwen en daarna kan ik weer de keuring aanvragen bij de RDW.

Wat betreft de ombouw, na het isoleren een witte laminaatvloer erin. En de wanden gestofferd, Uiteraard in de kleur :T4politie
Verder kwam ik bij Action plak-LED verlichting tegen voor ja € 2,99 dus die even onder koplampen geplakt en aangesloten op de + van de dymamo. Super ! Motor starten en LED lampjes aan. Ook nog even een paar LM velgen gekocht op MP met winterbanden. In Duitsland natuurlijk verplicht ! De winterbanden weer overgezet op mijn stalen velgen. Dus nu een set WB met stalen velgen en de zomerbanden op LM velgen.
Ondertussen ook LED achterlampunits gemonteerd en zelf LED kentekenverlichting gemaakt ( Ja ook weer van die Action LEDS ) Binnenin komen ze later ook, makkelijk voor in de kastjes b.v. Helaas kan ik maar 3 foto's tegelijk plaatsen. Maar goed, in het volgende bericht plkaats ik er weer 3 bij. Wordt vervolgd.

Update : Vandaag heeft Matje mijn tekoop aangeboden massagetafel uit mijn vorige T4 camper gekocht, dus vanaf heden kan je bij Matje terecht voor
Mobile Massage ! :bifun

Groeten, Fred
Blue Star Camper
Bijlagen
LED verlichting. Super !
LED verlichting. Super !
En een White Star vloer ( had ik nog over van mijn White Star Project )
En een White Star vloer ( had ik nog over van mijn White Star Project )
Wanden gestoffeerd in Blue Star blue.
Wanden gestoffeerd in Blue Star blue.
No road ? Not a problem ! :ikrij
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Blue Star Camper

Bericht door Blue Star »

Goed slapen is natuurlijk ook belangrijk. En buiten het feit dat ik draaiplateau's gemonteerd heb op de beide voorstoelen, is een een opklapbaar bed ook praktisch om lekker te relaxen. In mijn White Star had ik een 3 delig bed gemaakt, wat ingeschoven én omhoog geklapt kon worden. Zodat je een rugleunig kreeg. In de praktijk bleek dit niet erg handig. Te moeilijk, eerst kussen verwijderen etc. Dus dit moest anders. Nu heb ik een uitschuifbed gemaakt met een apart op te klappen rugleuning. Zie foto's. Dus bed staat. Ondertussen ook een keukenkast gebouwd van Wénge hout, staat verschrikkelijk mooi, vind ik tenminste. Nieuwe Dometic Combicoolkast gekocht. Dus biertje staat straks :winter En ook een Cramer Combi was / kookfornuis met glasplaat. Super toll ! Echter, wegens de koelkast die ik heb ingebouwd, mis ik dus wel een kastje. Anders stonden daar de jerrycans en gasfles. Dus wat nu ? Ik heb ondertussen een watertank van een T3 gekocht die onder de auto komt te hangen. Ik ga hem als vuilwatertank gebruiken, dus moet er nog een afvoerkraan aangemaakt worden. En ik ben op zoek naar een ronde platte LPG tank, die dus de gasfles wordt. Gewoon LPG tanken is tevens goedkoper dan de bekende GAZ flessen steeds om te wisselen. Dus heeft iemand die nog liggen ????

Tot zover weer even.

Fijne jaarwisseling vanavond en veel veilige T4 kilometers in 2014 !! :T44EVER

Groeten, Fred
Blue Star Camper
Bijlagen
En zo ziet er er nu uit. Zitten en slapen !
En zo ziet er er nu uit. Zitten en slapen !
Bedframe, past precies nog door de schuifdeur !!
Bedframe, past precies nog door de schuifdeur !!
Uitschuifbaar bed van 1.20 naar 1.80 !
Uitschuifbaar bed van 1.20 naar 1.80 !
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: Blue Star Camper

Bericht door Bart H »

Goed bezig ! Mooi om te zien hoe iemand opgaat in een camper.....herkenbaar !
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Blue Star Camper

Bericht door Blue Star »

Zo WJW 'ers.

Slaan even een aantal werkzaamheden over, maar daar kom ik later op terug, :ikrij
Vandaag heb ik van mijn :driveT4 een echte :campingT4 gemaakt.
Oftewel een Reimo hefdak gemonteerd.
Ik was vanochtend voor 08.00 u bij ons in de werkplaats en in alle vroegte begonnen de maten op het dak uit te meten.
Vervolgens auto ingepakt in plastic om eventueel beschadigen te voorkomen tijdens het slijpen.
Tip 1 : Als ik een gatje in een carrosseriedeel boor, plaats in rondom het te boren gat een opstaand randje van afplakband.
Dan worden de ijzerdeeltjes direct opgevangen door het plakband !
Tip 2 Vervolgens met een ordinere blik schaar een gat van ca. 10 cm uitgeknipt. Zo, nu kan de elektrische blikschaar zijn werk doen.
Eerst rondom een grof gat, dan is het gewicht van het uitgesneden deel weg en voorkomt men spanning in de uiteindelijke rand. Dit heb ik eerst voor de middelste verstevigingsbalk gedaan en vervolgens het 2e deel achter de verstevingingsbalk. Uiteindelijk houd je alleen de verstevigingsbalk nog over en ja, daar moet dan toch een slijptol , met een zeer dun schijfje, aan te pas komen. Zo, het gat zit erin. Nu de rand afbramen en met een roestwerende verf behandelen. En laten drogen, dus tijd voor een bakkie. :koffie 11.00 u. En we gaan weer.....Nee, we nemen nog een 2e bakkie ! :koffie Zo, ik kan er weer tegen. :jump :jump Nu de lengte balken en de houten tussenbalken uitmeten. Oké alles klopt, nu even een collega uit de werkplaats trekken om het hefdak te passen. Tjee, het staat geweldig en...........het past ook nog :toppie
Dak weer verwijderen en de gaten overnemen het boren. Tip 3 Tijdens het boren meteen even de stofzuiger erbij !
Boorgaten niet vergeten ook even met verf te behandelen en vervolgens het frame op het dak vast monteren. Beugels monteren voor de spanriemen waarmee het dak dicht zit. Tent vast nieten aan frame en hemeltje wat natuurlijk ook aangepast er weer in en Tip 4 de afwerkrand eerst even in warm water liggen, waardoor deze makkelijker te monteren is.Goed in de hoeken aandrukken en de rand iets langer afsnijden iv.m. zetten / krimpen. Zo, het is ondertussen 17.00 u. Ik ben moe, maar voldaan ! :yes Ik ga lekker naar huis of bij mij naar mijn woonark, lekker douchen, happie eten en even op WJW kijken en mijn verslag van vandaag vermelden. Proost, ik schenk er 1 in, want die heb ik wel verdiend vandaag ! :proost
eN En meteen morgen de keuring bij de RDW aanvragen !!

Fijn weekend allemaal.

Groeten Fred.
Blue Star Camper
Bijlagen
Verstevigingsbalk wordt er later tussenuit geslepen
Verstevigingsbalk wordt er later tussenuit geslepen
Randje afplakband er langs !
Randje afplakband er langs !
uitmeten en vervolgens nogmaal meten !
uitmeten en vervolgens nogmaal meten !
No road ? Not a problem ! :ikrij
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Blue Star Camper

Bericht door Blue Star »

Zo even het eind resultaat.
Ik kan te keuren !

Groeten, Fred
Blue Star Camper
Bijlagen
Front aan zicht. IK ben trots op mezelf
Front aan zicht. IK ben trots op mezelf
Staat echt geweldig !
Staat echt geweldig !
No road ? Not a problem ! :ikrij
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Blue Star Camper

Bericht door Blue Star »

Een oplettende WJW 'er weet meteen waar ik werk.
Ja, ik weet het het, het is Frans, maar ik verdien er me brood mee, ja !
Hiervoor was ik 10 jaar chef werkplaats bij VW / Audi !!
Maar dat is een andere rubriek :zwaai

Doei :driveT4 :T44EVER
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Blue Star Camper

Bericht door matje86 »

Blue Star schreef:Een oplettende WJW 'er weet meteen waar ik werk.
Ja, ik weet het het, het is Frans, maar ik verdien er me brood mee, ja !
Hiervoor was ik 10 jaar chef werkplaats bij VW / Audi !!
Maar dat is een andere rubriek :zwaai

Doei :driveT4 :T44EVER
dat verhaal hoort in een andere rubriek :knipoog viewtopic.php?f=7&t=44599" onclick="window.open(this.href);return false;

ps ziet er goed uit Fred :T44EVER
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Blue Star Camper

Bericht door Blue Star »

Dank je Matje.
Kunnen we al te masseren bij je ??? :toppie
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: Blue Star Camper

Bericht door Bart H »

Kijk mooi dakje erop !

Als ik een tip mag geven als vervanger van de slijptol en dus rond vliegende vonken, de multitool (bijv Fein) geweldig apart en 10x veiliger vind ik.

Maar hij zit erin en dat telt ! Succes bij de RDW.

Gr Bart
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Blue Star Camper

Bericht door RITC »

Mooi hoor.
Ook leuk om te lezen.
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Mac
Berichten: 766
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: Blue Star Camper

Bericht door Mac »

Heel herkenbaar zo'n dakje, het zit er mooi op. :yes
Succes bij de keuring, maar dat mag geen probleem zijn.
In april ook naar het "zelfbouw"camper weekend ? :campingT4
It's not what you buy
It's what you create.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Blue Star Camper

Bericht door matje86 »

Mac schreef:Heel herkenbaar zo'n dakje, het zit er mooi op. :yes
Succes bij de keuring, maar dat mag geen probleem zijn.
In april ook naar het "zelfbouw"camper weekend ? :campingT4
rustig aan Herman laat Fred maar eerst naar de nieuwjaars komen :wjw
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie