Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

trillende linker spiegel

vragen over de T5
Plaats reactie
knarf
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 nov 2012, 23:05
Locatie: Hemrik (FR)

trillende linker spiegel

Bericht door knarf »

Ik heb sinds kort een T5, nu trilt mijn linker spiegel spiegel ineens. Als ik er aan voel zit het glas een beetje los. Is dit een bekend verschijnsel en weet iemand hoe dit te verhelpen is

groet

Frank
Afbeelding
red
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013, 14:22

Re: trillende linker spiegel

Bericht door red »

hoi frank,
bij mij is het meer een knipperinterval.
doe wat schuimrubber achter het spiegelglas.

groet RED
knarf
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 nov 2012, 23:05
Locatie: Hemrik (FR)

Re: trillende linker spiegel

Bericht door knarf »

Ik heb dit ook gehad, bleek dat de kit van het glas los was gelaten. Spiegel er uit halen en een beetje siliconenkit er achter heeft het bij mij verholpen

gr

Frank
Afbeelding
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: trillende linker spiegel

Bericht door astolk »

Ik heb dat destijds ook gehad...
ik heb inderdaad ook zuurvrije silecone kit gebruikt..

gr bram

:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
jgreijdanus
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2013, 20:41

Re: trillende linker spiegel

Bericht door jgreijdanus »

Trillende spiegel dit probleem heeft onze T5 ook.
Mijn vraag is er nog een handigheidje om het spiegelglas uit de behuizing te halen.

Groet,
Jimte
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: trillende linker spiegel

Bericht door ronald tdi »

Ja voorzichtig...

ja flauw he.

Spiegel naar boven drukken
Dus je kijkt nu naar omhoog zeg maar.
Dan voorzichtig met een lepelachtig iets de spiegel uit zijn huis drukken.

Dus bovenkant indrukken naar binnen toe en de onderkant met een bv ijsstokje (qua vorm zeg maar) naar buiten trekken/duwen.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: trillende linker spiegel

Bericht door heemskerk »

Je kunt de (in de kleur gespoten) kap eraf klikken met beleid. Bij mij liet het spiegelglas ook los, op de snelweg nog net kunnen pakken eer deze op de straat viel! Mijn voorkeur was een warmtebestendige lijm/kit ivm de spiegelverwarming. Ik weet ook niet of siliconen zo'n goede hechting hebben op het kunststof waar het spiegelglas weet op moet komen.

Overigens is een trillende spiegel ook vaak te wijten aan speling op het bolletje welke als een schouder in de kom draait. Ik heb dat uit elkaar gehaald en een stukje flex kunststof om het bolletje heengedaan en toen weer in de houder geklikt. Een stukje schuimrubber achter de spiegel zal ook werken vermoedt ik maar vond dit een mooiere oplossing.
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: trillende linker spiegel

Bericht door ronald tdi »

@heemskerk,
Moeten die hele kleine schroefjes er onder los gemaakt worden om die kap er af te halen?
Heb er nog niet naar gekeken, maar je noemt het en dacht, zal dat er mee te maken hebben...
Of is het echt klik werk?

Ben van plan ook eens de spiegels eraf te nemen, maar wilde wachten op de zomer, dan is de temp beter zeg maar.
jgreijdanus
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2013, 20:41

Re: trillende linker spiegel

Bericht door jgreijdanus »

ja heeeeel voorzichtig... maar het was gelijk krak, jammer maar helaas het was het proberen waard.

Zie verschillende aanbieders van spiegels op internet, is er nog verschil in kwaliteit? of andere zaken waar ik op moet letten?

groet,
Jimte
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: trillende linker spiegel

Bericht door heemskerk »

ronald tdi schreef:@heemskerk,
Moeten die hele kleine schroefjes er onder los gemaakt worden om die kap er af te halen?
Heb er nog niet naar gekeken, maar je noemt het en dacht, zal dat er mee te maken hebben...
Of is het echt klik werk?

Ben van plan ook eens de spiegels eraf te nemen, maar wilde wachten op de zomer, dan is de temp beter zeg maar.
Dat weet ik zo even niet meer Ronald, 't is al een tijd geleden dat ik de spiegel 'gemodificeerd' heb en ik kan het momenteel even niet bekijken. Draai je ze er voor de zekerheid even uit, je haalt de boel toch los dan.
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: trillende linker spiegel

Bericht door ronald tdi »

Dat is waar.
Zoals gezegd wacht ik tot het weer wat warmer is, ja nog warmer hahahaha, en dan gaan we eens kijken.
Plaats reactie