Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dubbele bodem met opryplank.

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door marcel 415 »

vandaag naar EPS geweest mijn katelysator lag doormidden dus gelijk maar vervangen voor rvs omdat ik de rest in de toekomst toch ook wil vervangen voor rvs,nu gelijk maar downpipe en katelysator erop laten zetten. :yes :werkaanT4
http://www.mijnalbum.nl/Album=O8TBZOKB" onclick="window.open(this.href);return false;

ge kat was al leeggeklopt maar nu met grotere diameter downpipe ,lekkerrrrrrrrrrr :yes
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door harry t5 191 »

H&M 235 schreef:Hallo Marcel,

Mooi gemaakt.
Maar toch ff een waarschuwing. wij hadden vroeger een soort gelijke constructie om de scoot mobiel in de bus te zetten. Helaas brak de plank na een paar keer gebruiken, we hebben toen een ander plank voorzien van metaalstrippen voor de versteviging. Later hebben we toch maar een oprijplateau aan geschaft zie foto.

Die gebruiken we nu alweer 10 jaar na volle tevredenheid en hij gaat mee naar een evt. volgende Bus (T5).
Afbeelding

Succes met je busverbouwingen.
De oprijplaat gemaakt van 18 mm goede kwaliteit hechthout gaat echt niet kapot.
Die van mij gebruik ik al vanaf 1996! :yes
(Kweet natuurlijk niet wat jullie er mee doen :jump )

Mooi werk Marcel! Maak de vloer NIET te glad,anders schuift alles heen en weer. :politie

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door marcel 415 »

harry t5 191 schreef:
H&M 235 schreef:Hallo Marcel,

Mooi gemaakt.
Maar toch ff een waarschuwing. wij hadden vroeger een soort gelijke constructie om de scoot mobiel in de bus te zetten. Helaas brak de plank na een paar keer gebruiken, we hebben toen een ander plank voorzien van metaalstrippen voor de versteviging. Later hebben we toch maar een oprijplateau aan geschaft zie foto.

Die gebruiken we nu alweer 10 jaar na volle tevredenheid en hij gaat mee naar een evt. volgende Bus (T5).
Afbeelding

Succes met je busverbouwingen.
De oprijplaat gemaakt van 18 mm goede kwaliteit hechthout gaat echt niet kapot.
Die van mij gebruik ik al vanaf 1996! :yes
(Kweet natuurlijk niet wat jullie er mee doen :jump )

Mooi werk Marcel! Maak de vloer NIET te glad,anders schuift alles heen en weer. :politie

:T54LIFE :wjw :toppie
moi harry ik heb de vloerplaat iets opgeruwd en daarna gelakt.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door ailko vos »

zo ik ben ook klaar met de aanpassingen.heb nu een draaistoel op de bestuurdersplaats en gisteravond heeft een goede kennis mijn oprijplaat voor de scootmobiel geplaatst.gekocht op marktplaats voor 300 euri zo goed als nieuw.nu nog even op de scootmobiel wachten en dan kunnen de papieren voor goedkoper wegenbelatingtarief de deur uit. en dan kan ik weer zelfstandig uitjes maken zonder beperkingen
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door marcel 415 »

ailko vos schreef:zo ik ben ook klaar met de aanpassingen.heb nu een draaistoel op de bestuurdersplaats en gisteravond heeft een goede kennis mijn oprijplaat voor de scootmobiel geplaatst.gekocht op marktplaats voor 300 euri zo goed als nieuw.nu nog even op de scootmobiel wachten en dan kunnen de papieren voor goedkoper wegenbelatingtarief de deur uit. en dan kan ik weer zelfstandig uitjes maken zonder beperkingen
das toch wel fijn he.zo zit mn pa ook .nu kan scootmobiel mee en kan ie er ook opuit.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door Ron---63--- »

Hey Marcel!

Is al een oud topic maar ik was helaas genoodzaakt om hiernaar te zoeken......
Mijn vader is nl gehandicapt geworden wegens kanker, en heeft nu dus een rolstoel en booster.
Mn ouders willen graag de bus laten ombouwen om zo de booster mee te kunnen nemen en hebben al een paar bedrijven gebeld om te laten aanpassen.
Die vragen belachelijke prijzen vind ik.......
Nu was ik wezen zoeken en vond jouw oplossing, wat er erg goed uit ziet. Lijkt me zelf simpel te maken.

En dan de vraag: is dit goed genoeg om voor het goedkope gehandicaptentarief in aanmerking te komen of moet de bus dan gekeurd worden door de RDW.
Hij heeft een gezondheidsbeschikking vd arts en WMO dus dat is geen probleem.

Of moet t aan bepaalde eisen voldoen, door bv door een echt bedrijf te laten plaatsen?

Ik hoor het graag!!
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door marcel 415 »

ron je hebt mail.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Ruud
Berichten: 651
Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:56
Locatie: maasbracht

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door Ruud »

Ron---63--- schreef:Hey Marcel!

Is al een oud topic maar ik was helaas genoodzaakt om hiernaar te zoeken......
Mijn vader is nl gehandicapt geworden wegens kanker, en heeft nu dus een rolstoel en booster.
Mn ouders willen graag de bus laten ombouwen om zo de booster mee te kunnen nemen en hebben al een paar bedrijven gebeld om te laten aanpassen.
Die vragen belachelijke prijzen vind ik.......
Nu was ik wezen zoeken en vond jouw oplossing, wat er erg goed uit ziet. Lijkt me zelf simpel te maken.

En dan de vraag: is dit goed genoeg om voor het goedkope gehandicaptentarief in aanmerking te komen of moet de bus dan gekeurd worden door de RDW.
Hij heeft een gezondheidsbeschikking vd arts en WMO dus dat is geen probleem.

Of moet t aan bepaalde eisen voldoen, door bv door een echt bedrijf te laten plaatsen?

Ik hoor het graag!!
hoi
mijn vader heeft indertijd zelf ook een dubbel vloer met oprijplank gemaakt
je moet wel iets maken om de scooter vast te zetten
het is toen geaccepteerd voor gehandicapte tarief
moest wel foto`s van het interrieur maken en meesturen
hij hoefde de bus niet te laten keuren
hoop dat je er iets aan hebt
gr.ruud
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door Ron---63--- »

Ok, top!!!
Bedankt heren, hier kan ik wat mee :yes
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door ailko vos »

ik heb op marktplaats een oprijplaat gekocht voor 300 euro scharnierend op de bodem en draaiconsole op wjw gekocht.alles gemeld bij de belasting incl foto,s en rij nu voor gehandicaptentarief
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door marcel 415 »

inmiddels ook de rest van de uitlaat kunnen scoren zit nu dubbelle zijde rvs onder van eps.
lijkt mooi en er zit leuk geluid in ,niet zo als mn rooie :knipoog :politie :nuts
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4453
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door Henk-1 »

Goed bezig Marcel, ben benieuwd hoe die klinkt :toppie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door Gretschi »

Lekker bezig Marcel, en ja ben ook nog steeds bezig(10jaar) lijkt op een virus! En met die EPS, als dat er onder hangt dan heb je daar ook geen omkijken meer na,

groetjes
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door Bikevouwer »

ailko vos schreef:zo ik ben ook klaar met de aanpassingen.heb nu een draaistoel op de bestuurdersplaats en gisteravond heeft een goede kennis mijn oprijplaat voor de scootmobiel geplaatst.gekocht op marktplaats voor 300 euri zo goed als nieuw.nu nog even op de scootmobiel wachten en dan kunnen de papieren voor goedkoper wegenbelatingtarief de deur uit. en dan kan ik weer zelfstandig uitjes maken zonder beperkingen
Ik heb je hieromtrent een PB gestuurd !
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: dubbele bodem met opryplank.

Bericht door Bikevouwer »

Ron---63--- schreef:Hey Marcel!

Is al een oud topic maar ik was helaas genoodzaakt om hiernaar te zoeken......
Mijn vader is nl gehandicapt geworden wegens kanker, en heeft nu dus een rolstoel en booster.
Mn ouders willen graag de bus laten ombouwen om zo de booster mee te kunnen nemen en hebben al een paar bedrijven gebeld om te laten aanpassen.
Die vragen belachelijke prijzen vind ik.......
Nu was ik wezen zoeken en vond jouw oplossing, wat er erg goed uit ziet. Lijkt me zelf simpel te maken.

En dan de vraag: is dit goed genoeg om voor het goedkope gehandicaptentarief in aanmerking te komen of moet de bus dan gekeurd worden door de RDW.
Hij heeft een gezondheidsbeschikking vd arts en WMO dus dat is geen probleem.

Of moet t aan bepaalde eisen voldoen, door bv door een echt bedrijf te laten plaatsen?

Ik hoor het graag!!

Ook ik hoor graag welke stappen ik moet nemen, aangezien mijn vrouw aan het invalideren is, voor ons is alles nieuw mbt tot het gehandicapten gebeuren, dus is het veel zoekwerk, ze heeft wel al gelukkig een invalide parkeerkaart gekregen.
Jeroen
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Plaats reactie