Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Blue Star Bulli
Re: Blue Star Camper
Hallo Jan,
Ik kom graag naar dat weekend
Altijd interessant om andere eigenbouw campers te bewonderen en ideeën uit te wisselen.
Ik heb jou Topic eens doorgelezen, maar jullie hebben ook flink jullie best gedaan !
Ziet er goed uit Jan en Ada !
En al lekker uitgetest.
Met mijn vorige camper, zie White Star, zijn we vanuit Zuid Duitsland ook diverse malen in Frankrijk en ook Zwitserland geweest. Gewoon super om in je eigen gebouwde camper op vakantie te zijn.
Ik ga iedere maand naar Zuid Duitsland en vandaar trekken we erop uit
En elke keer kom je weer iets tegen om weer te verbeteren of te veranderen. Je bent nooit klaar. Maar dat geeft niet.
Ik zeg altijd : Een man moet een hobby hebben. En die hebben we
Ik heb zelf ook een 2e accu onder de LV stoel geplaatst, met een zelfregeld relais er op.
Werkt super. Heb ook meteen 2 LED voltmeters ingebouwd voor controle van het laden van beide accu's De meters zijn ondertussen ingebouwd in de zijwand van de kast die LA is ingebouwd. Zelfs tijdens het rijden, zie ik hetzij in spiegelbeeld, het laden van de accu. Toll !
Uiteraard kom ik de 19. naar de Nieuwjaarsmeeting. Ik vertrek 's morgens om ca. 8.00 u en hoop dan ca. 14.30 u aanwezig te zijn. Van Schwarswald naar van Ewijcksluis ( kop van NH ) daar woon ik dus in mijn ark, is 735 km rijden.
En de camping is dan iets dichter bij !
Maar..............elke km in mijn rij ik met plezier
Vanavond zal ik nog even de RDW keuring aanvragen voor het camperkenteken.
Maar gezien mijn ervaring met mijn White Star, moet dat geen enkel probleem geven.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groeten, Fred.
Blue Star Camper
Ik kom graag naar dat weekend
Altijd interessant om andere eigenbouw campers te bewonderen en ideeën uit te wisselen.
Ik heb jou Topic eens doorgelezen, maar jullie hebben ook flink jullie best gedaan !
Ziet er goed uit Jan en Ada !
En al lekker uitgetest.
Met mijn vorige camper, zie White Star, zijn we vanuit Zuid Duitsland ook diverse malen in Frankrijk en ook Zwitserland geweest. Gewoon super om in je eigen gebouwde camper op vakantie te zijn.
Ik ga iedere maand naar Zuid Duitsland en vandaar trekken we erop uit
En elke keer kom je weer iets tegen om weer te verbeteren of te veranderen. Je bent nooit klaar. Maar dat geeft niet.
Ik zeg altijd : Een man moet een hobby hebben. En die hebben we
Ik heb zelf ook een 2e accu onder de LV stoel geplaatst, met een zelfregeld relais er op.
Werkt super. Heb ook meteen 2 LED voltmeters ingebouwd voor controle van het laden van beide accu's De meters zijn ondertussen ingebouwd in de zijwand van de kast die LA is ingebouwd. Zelfs tijdens het rijden, zie ik hetzij in spiegelbeeld, het laden van de accu. Toll !
Uiteraard kom ik de 19. naar de Nieuwjaarsmeeting. Ik vertrek 's morgens om ca. 8.00 u en hoop dan ca. 14.30 u aanwezig te zijn. Van Schwarswald naar van Ewijcksluis ( kop van NH ) daar woon ik dus in mijn ark, is 735 km rijden.
En de camping is dan iets dichter bij !
Maar..............elke km in mijn rij ik met plezier
Vanavond zal ik nog even de RDW keuring aanvragen voor het camperkenteken.
Maar gezien mijn ervaring met mijn White Star, moet dat geen enkel probleem geven.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groeten, Fred.
Blue Star Camper
No road ? Not a problem !
Blue Star Camper
Update : Afspraak RDW gemaakt.
Staat voor Do. 09-01-2014 9.45 u. in Heerenveen gepland.
Heb ik nog even de tijd om al het overbodige weer uit te bouwen.
Denk daarbij om de 2e accu, de luifel, de koelkast ( 26 kg ), en ja de brandblusser, maar ook het reservewiel en de krik etc.
Alles wat overbodig en mogelijk is natuurlijk, gaat eruit !
Groeten, Fred
Blue Star Camper
Staat voor Do. 09-01-2014 9.45 u. in Heerenveen gepland.
Heb ik nog even de tijd om al het overbodige weer uit te bouwen.
Denk daarbij om de 2e accu, de luifel, de koelkast ( 26 kg ), en ja de brandblusser, maar ook het reservewiel en de krik etc.
Alles wat overbodig en mogelijk is natuurlijk, gaat eruit !
Groeten, Fred
Blue Star Camper
No road ? Not a problem !
Re: Blue Star Camper
Als je een oplettende keurmeester hebt, worden de krik en het reservewiel er gewoon weer bij op gerekend hoor.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
Re: Blue Star Camper
niet als je de spuitbus ka tonen
geleende tekst:
Reservewiel
Veel automobilisten rijden nog rond met een reservewiel in de kofferbak. De combinatie van reserveband en reservevelg weegt toch al gauw 15 kilogram of meer.
Je kan het gewicht verminderen door het reservewiel thuis te laten. De kans op een lek is namelijk relatief klein.
Wil je bij een lek toch graag direct thuis kunnen komen, dan kan je een zogenaamd 'thuiskomertje ’ in de kofferbak monteren. Vergeleken met een normale reserveband scheelt dat een aantal kilo. Het voordeel van een‘thuiskomertje’ ten opzichte van runflatbanden of het gebruik van een spuitbus is dat je er wat langer mee kunt rondrijden. Er mag alleen nog maar maximaal 80 km/u mee worden gereden en afhankelijk van de belading een maximum afstand van 250 km. Het is dus niet noodzakelijk om direct naar de garage te gaan om de kapotte band te vervangen.
Let wel op dat je een ‘thuiskomertje’ altijd op de achteras monteert en een eventuele kapotte voorband vervangt door een achterband. Zo heb je twee voorbanden van dezelfde grootte en kan je veiliger sturen en remmen.
Als je het gewicht nog verder wilt verlagen, dan kan je een spuitbus meenemen met lekdichtend schuim. Je hebt hier geen speciale autobanden voor nodig. Deze oplossing is niet geschikt voor klapbanden of andere grote lekkages. Een busje lekdichtend schuim kost enkele euro’s.
Sommigen hebben echter hun twijfels bij het gebruik van dergelijke spuitbussen. Een veelgehoorde klacht is dat de lekke band niet gerepareerd kan worden. Nu is dat niet zo’n ramp, want veelal worden lekke banden uit veiligheidsoverwegingen toch al vervangen door een nieuw exemplaar.
Al met al vinden wij dat een spuitbus met lekdichtend schuim een goed brandstofbesparend alternatief is voor een zware reserveband. De kans op een lek is erg klein en de kosten voor een nieuwe band haal je er makkelijk uit doordat je in een paar jaar honderden euro’s kunt besparen.
Meer lezen: http://www.tipsomtebesparen.nl/auto/tec ... z2pZ3iMqJY" onclick="window.open(this.href);return false;
geleende tekst:
Reservewiel
Veel automobilisten rijden nog rond met een reservewiel in de kofferbak. De combinatie van reserveband en reservevelg weegt toch al gauw 15 kilogram of meer.
Je kan het gewicht verminderen door het reservewiel thuis te laten. De kans op een lek is namelijk relatief klein.
Wil je bij een lek toch graag direct thuis kunnen komen, dan kan je een zogenaamd 'thuiskomertje ’ in de kofferbak monteren. Vergeleken met een normale reserveband scheelt dat een aantal kilo. Het voordeel van een‘thuiskomertje’ ten opzichte van runflatbanden of het gebruik van een spuitbus is dat je er wat langer mee kunt rondrijden. Er mag alleen nog maar maximaal 80 km/u mee worden gereden en afhankelijk van de belading een maximum afstand van 250 km. Het is dus niet noodzakelijk om direct naar de garage te gaan om de kapotte band te vervangen.
Let wel op dat je een ‘thuiskomertje’ altijd op de achteras monteert en een eventuele kapotte voorband vervangt door een achterband. Zo heb je twee voorbanden van dezelfde grootte en kan je veiliger sturen en remmen.
Als je het gewicht nog verder wilt verlagen, dan kan je een spuitbus meenemen met lekdichtend schuim. Je hebt hier geen speciale autobanden voor nodig. Deze oplossing is niet geschikt voor klapbanden of andere grote lekkages. Een busje lekdichtend schuim kost enkele euro’s.
Sommigen hebben echter hun twijfels bij het gebruik van dergelijke spuitbussen. Een veelgehoorde klacht is dat de lekke band niet gerepareerd kan worden. Nu is dat niet zo’n ramp, want veelal worden lekke banden uit veiligheidsoverwegingen toch al vervangen door een nieuw exemplaar.
Al met al vinden wij dat een spuitbus met lekdichtend schuim een goed brandstofbesparend alternatief is voor een zware reserveband. De kans op een lek is erg klein en de kosten voor een nieuwe band haal je er makkelijk uit doordat je in een paar jaar honderden euro’s kunt besparen.
Meer lezen: http://www.tipsomtebesparen.nl/auto/tec ... z2pZ3iMqJY" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Multivan Generation
- Berichten: 33714
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Blue Star Camper
DNS schreef:Als je een oplettende keurmeester hebt, worden de krik en het reservewiel er gewoon weer bij op gerekend hoor.
Als je je bus zo zie,matje86 schreef:niet als je de spuitbus ka tonen
dan is het afkeur,
geen reflectors aan de achterzijde geplakt, en die heb je wel nodig i.v.m. datje geen reflectie meer in je achterlichten hebt zitten..
En dat spuitbusje
Ik had krik en reservewiel thuisgelaten en zo'n spuitbusje meegenomen, kom ik bij de keuring, even discussie over reservewiel gewicht etc.. Navraag gedaan en ze komen er mee terug, uw auto is af-fabriek geleverd geweest met reservewiel dus dat gewicht + krik moeten we er bij rekenen. Dus kwam er 30 kg gewicht bij, nadat de weging had plaats gevonden..
succes
Re: Blue Star Camper
precies dit hadden ze mij ook verteld... gelukkig toen ik advies kwam vragen, dus had het mooi erin liggen toen ik aan de beurt was.Multivan Generation schreef:En dat spuitbusje
Ik had krik en reservewiel thuisgelaten en zo'n spuitbusje meegenomen, kom ik bij de keuring, even discussie over reservewiel gewicht etc.. Navraag gedaan en ze komen er mee terug, uw auto is af-fabriek geleverd geweest met reservewiel dus dat gewicht + krik moeten we er bij rekenen. Dus kwam er 30 kg gewicht bij, nadat de weging had plaats gevonden..
ik zou vooraf nog even ergens op een weegbrug gaan staan, als je een paar kilo van een lager tarief af zit kun je nog even creatief zijn
luidsprekers, radio, ruitensproeiervloeistof, paneel achterklep en schuifdeur, kale vloer achterin en alleen het minimale aan verplichte inrichting (dus alleen een kookgelegenheid en geen complete keuken) en voor de echte knutselaar misschien nog iets met de tankinhoud (weergave daarvan)...
Re: Blue Star Camper
Je kunt hem natuurlijk ook niet laten keuren, dan hoef je niks te doen
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: Blue Star Camper
Hallo WJW 'ers.
Ik vind het geweldig zoals jullie reageren.
En ja, jullie hebben allemaal wel ( een beetje ) gelijk.
Maar mijn ervaring ( zie mijn White Star project ) wordt over deze keuring niet echt moeilijk gedaan.
Of is dat alleen is Fryslân zo ????
Met mijn White Star werd zuiver alleen naar de inrichting gekeken of deze aan de minimale eisen van de RDW ( zie http://www.rdw.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ) voldoet. Is dat zo, dat wordt het kenteken gewijzigd naar personenwagen met als inrichting kampeerauto.
En natuurlijk met mijn LED achterlichten moet je aparte reflectors hebben, dit is een APK afkeurpunt. Klopt.
Maar voor de z.g. camperkeuring ( schouwing ) wordt hier niet naar gekeken. Ik heb ze wel, maar ze zitten nog netjes in het plastic. Ik neem ze mee, maar ik denk dat ze weer in het plastic terug komen.
Wel werd mijn White Star gewogen, en ik mocht ook nog even de jerrycans en gasfles verwijderen om net iets lichter te worden. Super. Ik denk ook dat veel uitmaakt door welke keurmeester c.q. keuringsplaats je de auto laat keuren.
Maar om vele discussies tegen te gaan, ook vanwege het niet aanwezig zijn van mijn reservewiel, wachten we Donderdag even af. En ik laat jullie uiteraard weten hoe of wat !
Groeten, Fred
Blue Star Camper
Ik vind het geweldig zoals jullie reageren.
En ja, jullie hebben allemaal wel ( een beetje ) gelijk.
Maar mijn ervaring ( zie mijn White Star project ) wordt over deze keuring niet echt moeilijk gedaan.
Of is dat alleen is Fryslân zo ????
Met mijn White Star werd zuiver alleen naar de inrichting gekeken of deze aan de minimale eisen van de RDW ( zie http://www.rdw.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ) voldoet. Is dat zo, dat wordt het kenteken gewijzigd naar personenwagen met als inrichting kampeerauto.
En natuurlijk met mijn LED achterlichten moet je aparte reflectors hebben, dit is een APK afkeurpunt. Klopt.
Maar voor de z.g. camperkeuring ( schouwing ) wordt hier niet naar gekeken. Ik heb ze wel, maar ze zitten nog netjes in het plastic. Ik neem ze mee, maar ik denk dat ze weer in het plastic terug komen.
Wel werd mijn White Star gewogen, en ik mocht ook nog even de jerrycans en gasfles verwijderen om net iets lichter te worden. Super. Ik denk ook dat veel uitmaakt door welke keurmeester c.q. keuringsplaats je de auto laat keuren.
Maar om vele discussies tegen te gaan, ook vanwege het niet aanwezig zijn van mijn reservewiel, wachten we Donderdag even af. En ik laat jullie uiteraard weten hoe of wat !
Groeten, Fred
Blue Star Camper
No road ? Not a problem !
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Blue Star Camper
Succes.
Ik ben 2x in Heerenveen geweest voor de keuring met 2x een andere keurmeerster.
Op de veiligheid controleren ze het meest van de ingeplande tijd.
Heb je dat goed voor elkaar, dan zullen ze niet moeilijk doen over de pietluttige details.
Egbert
Ik ben 2x in Heerenveen geweest voor de keuring met 2x een andere keurmeerster.
Op de veiligheid controleren ze het meest van de ingeplande tijd.
Heb je dat goed voor elkaar, dan zullen ze niet moeilijk doen over de pietluttige details.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: Blue Star Camper
Hoi WJW 'ers
Het is Donderdag de 9. Dat betekent vandaag naar de RDW te Heerenveen voor de keuring van bestelauto naar camper.
Gewoon om 07.15 u eerst naar de zaak, openen en een bakkie Zo, dat smaak ! Om 08.00 is iedereen aanwezig en na een 2e bakkie spring in ik mijn en op weg naar Heerenveen.
Het is lekker rustig op de Afsluitdijk, wat betekent dat ik lekker kan doorrijden, geen bruggen open en geen file's !
Klokslag een uur rijden van Den Helder naar Heerenveen. 09.30 H ben ik er en na een nummertje trekken ( om te melden aan de balie ja ! ) mag ik plaatsnemen en wachten op mijn beurt. Het is een komen en gaan van vooral klassiekers, waarbij de LPG installatie is uitgebouwd vanwege de nieuwe belastingmaatregel Geweldig Den Haag
Al vrij vlot mag ik naar de keuringshal, waar een automaat met alweer mij verwelkomt. Daarna komt DE keurmeester naar me toe en zegt dat ik mijn auto naar binnen mag rijden.
Hup, naar binnen en de keurmeester controleert eerst alle gegevens van kentekenbewijs en chassisnummer. Klopt ! Vervolgens wil hij de, nu nog bestelwagen , van binnen zien. Een (uitschuif) bed, die opgeklapt zitplaatsen zijn, een kast, met gat er naast ? "Dat is voor de koelkast die nog geplaatst dient te worden". Tafel en natuurlijk een verschrikkelijk mooi dak
Verder is de wagen leeg, maar.......voldoet aan de kampeerwagen eisen
Dus volgens mij moet alles goed zijn. Oja, hij wil wel de auto nog even wegen. Dus naar buiten op de weegbrug.
Zoals jullie weten, heb ik heb natuurlijk ontzettend mijn best gedaan om de zo licht mogelijk te maken. Heb op de laatste avond toch ook maar de beide draaiplateau's verwijderd. Die zijn best zwaar ! De auto woog voor ombouw 1765 KG. En nu weegt hij 1920 KG, tank half vol, dus de keurmeester laat er even een rekensommetje op los en komt nu op een gewicht van 1921 KG. Dat vind ik toch netjes Met draaiplateau's, reservewiel etc etc etc woog hij beslist boven de 2200 KG.
Totaal niets gevraagd of opgemerkt over wel of niet aanwezig zijn van reserwiel, krik o.i.d.
En zoals ik al zei : Ook geen opmerking van geen reflectoren op de achterzijde.
Voor een schouwkeuring van bestelauto naar camper is dit niet relevant !
Natuurlijk voor APK wel !
Dus goedgekeurt als kampeerauto ??????????
Wordt vervolgd
Het is Donderdag de 9. Dat betekent vandaag naar de RDW te Heerenveen voor de keuring van bestelauto naar camper.
Gewoon om 07.15 u eerst naar de zaak, openen en een bakkie Zo, dat smaak ! Om 08.00 is iedereen aanwezig en na een 2e bakkie spring in ik mijn en op weg naar Heerenveen.
Het is lekker rustig op de Afsluitdijk, wat betekent dat ik lekker kan doorrijden, geen bruggen open en geen file's !
Klokslag een uur rijden van Den Helder naar Heerenveen. 09.30 H ben ik er en na een nummertje trekken ( om te melden aan de balie ja ! ) mag ik plaatsnemen en wachten op mijn beurt. Het is een komen en gaan van vooral klassiekers, waarbij de LPG installatie is uitgebouwd vanwege de nieuwe belastingmaatregel Geweldig Den Haag
Al vrij vlot mag ik naar de keuringshal, waar een automaat met alweer mij verwelkomt. Daarna komt DE keurmeester naar me toe en zegt dat ik mijn auto naar binnen mag rijden.
Hup, naar binnen en de keurmeester controleert eerst alle gegevens van kentekenbewijs en chassisnummer. Klopt ! Vervolgens wil hij de, nu nog bestelwagen , van binnen zien. Een (uitschuif) bed, die opgeklapt zitplaatsen zijn, een kast, met gat er naast ? "Dat is voor de koelkast die nog geplaatst dient te worden". Tafel en natuurlijk een verschrikkelijk mooi dak
Verder is de wagen leeg, maar.......voldoet aan de kampeerwagen eisen
Dus volgens mij moet alles goed zijn. Oja, hij wil wel de auto nog even wegen. Dus naar buiten op de weegbrug.
Zoals jullie weten, heb ik heb natuurlijk ontzettend mijn best gedaan om de zo licht mogelijk te maken. Heb op de laatste avond toch ook maar de beide draaiplateau's verwijderd. Die zijn best zwaar ! De auto woog voor ombouw 1765 KG. En nu weegt hij 1920 KG, tank half vol, dus de keurmeester laat er even een rekensommetje op los en komt nu op een gewicht van 1921 KG. Dat vind ik toch netjes Met draaiplateau's, reservewiel etc etc etc woog hij beslist boven de 2200 KG.
Totaal niets gevraagd of opgemerkt over wel of niet aanwezig zijn van reserwiel, krik o.i.d.
En zoals ik al zei : Ook geen opmerking van geen reflectoren op de achterzijde.
Voor een schouwkeuring van bestelauto naar camper is dit niet relevant !
Natuurlijk voor APK wel !
Dus goedgekeurt als kampeerauto ??????????
Wordt vervolgd
No road ? Not a problem !
- Multivan Generation
- Berichten: 33714
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Blue Star Camper
Gefeliciteerd.
Re: Blue Star Camper
Gefeliciteerd
Ben benieuwd of we dit mogen bewonderen op de campermeeting in het voorjaar.
Gr. Utsie
Ben benieuwd of we dit mogen bewonderen op de campermeeting in het voorjaar.
Gr. Utsie
Re: Blue Star Camper
Natuurlijk goedgekeurd als
Weegbrief 1920 KG met het rekensommetje met 50 % diesel in de tank komt de keurmeester uit op....1921 KG.
Dat is netjes. Daar doe ik het voor !
En het inname bewijs van mijn kenteken.
Nu in afwachting van mijn nieuwe PLASTIC kentekenbewijs mét vermelding Kampeerauto !
Bedankt voor jullie reacties en tot de 19.
Ik kom dan direct uit het Schwarzwald ( ca 735 km ) vertrek ca. 08.00 u en hoop tussen 14.00 u en 15.00 u aanwezig te zijn.
Lijkt me leuk om met jullie in leve den lijve kennis mee te maken
Groeten Fred
Blue Star Camper
Weegbrief 1920 KG met het rekensommetje met 50 % diesel in de tank komt de keurmeester uit op....1921 KG.
Dat is netjes. Daar doe ik het voor !
En het inname bewijs van mijn kenteken.
Nu in afwachting van mijn nieuwe PLASTIC kentekenbewijs mét vermelding Kampeerauto !
Bedankt voor jullie reacties en tot de 19.
Ik kom dan direct uit het Schwarzwald ( ca 735 km ) vertrek ca. 08.00 u en hoop tussen 14.00 u en 15.00 u aanwezig te zijn.
Lijkt me leuk om met jullie in leve den lijve kennis mee te maken
Groeten Fred
Blue Star Camper
No road ? Not a problem !