Inderdaad , ik denk dat die garage waarschijnlijk denkt de "jackpot" te hebben gevonden ... "hou de geldbeugel maar open meneer, we nemen er zelf wel uit wat we nodig hebben"...ktmkrik schreef:Dan zou ik toch maar eens gaan praten met de beide garages over een aantal van de reparaties, wat ik zo lees is jou veel geld uit de zak geklopt wat in mijn ogen niet nodig was geweest.bogd schreef:Remmen, nokkenas met alle onderdelen, banden, motorsteunen olie en filters zijn bij vw dealer
De rest zijn bij een garage in de buurt.
Voor de zekerheid zou ik iemand meenemen die verstand van zaken heeft.
Olieverbruik vind ik voor twee weken overigens wel een beetje veel.
Zou de bus laten uitlezen voor je nog een euro uit gaat geven, en dan met name de waarden van de verstuivers en de compressie laten meten.
Aan de hand van die gegevens zou je een conclusie kunnen trekken wat precies de oorzaak is en gericht kunnen gaan vervangen als het nodig blijkt te zijn.
Succes en hou ons op de hoogte, ben zeer benieuwd!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
trillen vanaf de 2e versneling OPGELOST
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: trillen vanaf de 2e versneling
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: trillen vanaf de 2e versneling
Hallo,
Vandaag ik heb de verstuivers laten meten.
cilinder 1 = 0,78
cilinder 2 = 0,83
cilinder 3 = 0,79
cilinder 4 = 1,72
cilinder 5 = 2,43
Daarna ik heb de verstuivers losgedraaid en weggebracht voor testen. morgen ik weet meer.
Ook vandaag ik heb gezien dat mijn turbo echt in slechte staat is.
Hoe kan ik here fotos zetten? Ik heb paar
Mvg,
Vandaag ik heb de verstuivers laten meten.
cilinder 1 = 0,78
cilinder 2 = 0,83
cilinder 3 = 0,79
cilinder 4 = 1,72
cilinder 5 = 2,43
Daarna ik heb de verstuivers losgedraaid en weggebracht voor testen. morgen ik weet meer.
Ook vandaag ik heb gezien dat mijn turbo echt in slechte staat is.
Hoe kan ik here fotos zetten? Ik heb paar
Mvg,
Re: trillen vanaf de 2e versneling
Hoi wat moeten die waardes voorstellen hoe lager hoe beter of hoger is beter? bepaalde druk ofzo
Re: trillen vanaf de 2e versneling
Dat ik weet nog niet, maar ik ga morgen vragen en ik laat u weten.Deki schreef:Hoi wat moeten die waardes voorstellen hoe lager hoe beter of hoger is beter? bepaalde druk ofzo
Ik weet dat allemaal moet ongeveer dezelfde waarde moeten hebben.
Re: trillen vanaf de 2e versneling
En moet tussen zetten -3,2 en +3,2
Re: trillen vanaf de 2e versneling
weetjewel forum regels en tipsbogd schreef: Hoe kan ik here fotos zetten? Ik heb paar
Mvg,
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
Re: trillen vanaf de 2e versneling
DNS schreef:weetjewel forum regels en tipsbogd schreef: Hoe kan ik here fotos zetten? Ik heb paar
Mvg,
Bedankt DNS
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: trillen vanaf de 2e versneling
Bij mij was het een "haperende pompverstuiver" dat trillen bij gasgeven, bij 48 mnd. oud en op km stand 125.000
In dit geval ging die van"haperend" naar kapot binnen 5000 km.
Indien kapot stopt de motor er helemaal mee en slaat niet meer aan bij starten.
Heb je mobiliteitgarantie is optakelen op een oprijwagen gratis maar kost die pompverstuiver verv. 1200 euro bij de dealer
Heb je geen mobiliteitsgarantie sta je daar midden in de stad en moet je je bus op eigen kosten naar een garage zien te brengen.
google maar ; "haperende pompverstuiver" voor alle info
arme BOGD, heb je nog wel geld om eten te kopen met al die giga kosten ??
In dit geval ging die van"haperend" naar kapot binnen 5000 km.
Indien kapot stopt de motor er helemaal mee en slaat niet meer aan bij starten.
Heb je mobiliteitgarantie is optakelen op een oprijwagen gratis maar kost die pompverstuiver verv. 1200 euro bij de dealer
Heb je geen mobiliteitsgarantie sta je daar midden in de stad en moet je je bus op eigen kosten naar een garage zien te brengen.
google maar ; "haperende pompverstuiver" voor alle info
arme BOGD, heb je nog wel geld om eten te kopen met al die giga kosten ??
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: trillen vanaf de 2e versneling
robertTREBOR schreef:Bij mij was het een "haperende pompverstuiver" dat trillen bij gasgeven, bij 48 mnd. oud en op km stand 125.000
In dit geval ging die van"haperend" naar kapot binnen 5000 km.
Indien kapot stopt de motor er helemaal mee en slaat niet meer aan bij starten.
Heb je mobiliteitgarantie is optakelen op een oprijwagen gratis maar kost die pompverstuiver verv. 1200 euro bij de dealer
Heb je geen mobiliteitsgarantie sta je daar midden in de stad en moet je je bus op eigen kosten naar een garage brengen.
google maar ; "haperende pompverstuiver" voor alle info
arme BOGD, heb je nog wel geld om eten te kopen met al die giga kosten ??
Dit zijn de laatste dingen die ik ga vervangen bij T5.
Als straks meer onderdelen gaat kapot of moet vervangen worden ik bell gellik de sloopbedrijf.
Dit is de eerste en de laatste T5 2.5 tdi AXD voor mijn.
T5 is net als een vrouw, altijd geld vragen voor nieuwe dingen
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: trillen vanaf de 2e versneling
Als je het goed doet is je vrouw/vriendin goedkoper dan je T5
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: trillen vanaf de 2e versneling
Zijn dat de compensatie waarden zoals je ze uit kunt lezen via vag-com/vcds?Vandaag ik heb de verstuivers laten meten.
cilinder 1 = 0,78
cilinder 2 = 0,83
cilinder 3 = 0,79
cilinder 4 = 1,72
cilinder 5 = 2,43
Daarna ik heb de verstuivers losgedraaid en weggebracht voor testen. morgen ik weet meer.
Zo ja, dan zou ik me daar nog geen zorgen om maken.
Wel zou ik eens een busje verstuiverreiniger in je tank gooien (of 2) om te zien of het beter wordt.
Nu ga je voor de dure oplossing..
Ik hoop voor je dat het snel gevonden wordt.
Ook al eens gekeken naar de kabelboom die naar de 5 verschillende verstuivers gaat,
en is die al eens uitgewisseld?
Sterkte en groeten
Peter
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: trillen vanaf de 2e versneling
Is dat bij een nieuwe bus ook zo ??Multivan Generation schreef:Zijn dat de compensatie waarden zoals je ze uit kunt lezen via vag-com/vcds?Vandaag ik heb de verstuivers laten meten.
cilinder 1 = 0,78
cilinder 2 = 0,83
cilinder 3 = 0,79
cilinder 4 = 1,72
cilinder 5 = 2,43
Daarna ik heb de verstuivers losgedraaid en weggebracht voor testen. morgen ik weet meer.
Zo ja, dan zou ik me daar nog geen zorgen om maken.
Wel zou ik eens een busje verstuiverreiniger in je tank gooien (of 2) om te zien of het beter wordt.
Nu ga je voor de dure oplossing..
Ik hoop voor je dat het snel gevonden wordt.
Ook al eens gekeken naar de kabelboom die naar de 5 verschillende verstuivers gaat,
en is die al eens uitgewisseld?
Sterkte en groeten
Peter
cijlinder 1 0.78
cijlinder 5 2.43
zo'n enorm verschil ?? je zou denken dat er dan toch iets vreselijk mis is ??
stel je hebt zulke verschillen bij een compressie meting dan is de motor echt aan revisie toe toch ?
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: trillen vanaf de 2e versneling
Peter,Multivan Generation schreef:Zijn dat de compensatie waarden zoals je ze uit kunt lezen via vag-com/vcds?Vandaag ik heb de verstuivers laten meten.
cilinder 1 = 0,78
cilinder 2 = 0,83
cilinder 3 = 0,79
cilinder 4 = 1,72
cilinder 5 = 2,43
Daarna ik heb de verstuivers losgedraaid en weggebracht voor testen. morgen ik weet meer.
Zo ja, dan zou ik me daar nog geen zorgen om maken.
Wel zou ik eens een busje verstuiverreiniger in je tank gooien (of 2) om te zien of het beter wordt.
Nu ga je voor de dure oplossing..
Ik hoop voor je dat het snel gevonden wordt.
Ook al eens gekeken naar de kabelboom die naar de 5 verschillende verstuivers gaat,
en is die al eens uitgewisseld?
Sterkte en groeten
Peter
Ik had geprobeerd met verstuiverreiniger maar helaas NIKS NADA
Ik ga ook de kabelboom controleren
Re: trillen vanaf de 2e versneling
@ robertTREBOR
Allemaal moet ongeveer dezelfde waarde moeten hebben.
Bij mijn de verstuiver nr 5 is gebroken
nr 4 bijna gebroken en
nr 3, 2 , 1 zal binnenkort gebroken worden
Dit is het resultaat na de testen
Bij compressie inderdaad de motor moet moet gereviseerd worden.
Dus vakantiegeld gaat voor nieuwe verstuivers en turbo
Allemaal moet ongeveer dezelfde waarde moeten hebben.
Bij mijn de verstuiver nr 5 is gebroken
nr 4 bijna gebroken en
nr 3, 2 , 1 zal binnenkort gebroken worden
Dit is het resultaat na de testen
Bij compressie inderdaad de motor moet moet gereviseerd worden.
Dus vakantiegeld gaat voor nieuwe verstuivers en turbo
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: trillen vanaf de 2e versneling
Triest man voor je ! 250.000 km zou voor een dieselmotor niets moeten zijn.
Mijn T4 reed nog perfect op 410.000 km, nog steeds spijt van dat ik die verkocht heb, wat een heerlijke busje was dat.
Bij mijn T5 128Kw ging nadat hij 48 mnd. oud was tussen de 125.000 en 130.000 km ook van alles stuk, ik durfde er
niet eens meer mee te rijden nadat ik er voor dik 6000 euro aan kosten aan heb gehad ook.
Ik heb hem heeeel snel verkocht toen.
Als alle pompverstuivers vervangen moeten worden en je Turbo zit je snel alweer aan 5000 / 7000 euro kosten toch ?
Echt heel vervelend voor je.............!!!
Mijn T4 reed nog perfect op 410.000 km, nog steeds spijt van dat ik die verkocht heb, wat een heerlijke busje was dat.
Bij mijn T5 128Kw ging nadat hij 48 mnd. oud was tussen de 125.000 en 130.000 km ook van alles stuk, ik durfde er
niet eens meer mee te rijden nadat ik er voor dik 6000 euro aan kosten aan heb gehad ook.
Ik heb hem heeeel snel verkocht toen.
Als alle pompverstuivers vervangen moeten worden en je Turbo zit je snel alweer aan 5000 / 7000 euro kosten toch ?
Echt heel vervelend voor je.............!!!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)