Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gloeibougies vervangen maar hoe?

vragen over de T5
Plaats reactie
Oossie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 okt 2013, 08:30

gloeibougies vervangen maar hoe?

Bericht door Oossie »

Beste :wjw ,

Helaas moet ik mijn gloeibougies vervangen, slechte koude start lijkt net of die op 2 cilinders loopt.
Nu heb ik een vriend die in de autobranche werkt maar heeft bijna geen ervaring in de T5, op het reguliere onderhoud na.
Om het koste plaatje toch een beetje normaal te houden wil die vriend van mij het wel doen, mits het redelijk te doen is.

Voor dealers is dit waarschijnlijk een routineklus.. maar het koste plaatje ligt veel hoger.

Kan iemand mij uitleggen stap voor stap welke actie er gedaan moeten worden?
Zo lees ik ook dat het front in service stand gezet kan/moet worden?...graag een kleine uiteg.
Het betreft trouwens een 5 cilinder 130 pk uit 2006

Ik hoop dat iemand op dit forum wat uitleg wil geven!!!

Gr.
red
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013, 14:22

Re: gloeibougies vervangen maar hoe?

Bericht door red »

Hoi OOssie,

Wellicht helpt deze link :

http://www.t5-board.de/board/threads/36 ... n+wechseln" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten RED
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: gloeibougies vervangen maar hoe?

Bericht door ktmkrik »

Oossie schreef:Beste :wjw ,

Helaas moet ik mijn gloeibougies vervangen, slechte koude start lijkt net of die op 2 cilinders loopt.
Nu heb ik een vriend die in de autobranche werkt maar heeft bijna geen ervaring in de T5, op het reguliere onderhoud na.
Om het koste plaatje toch een beetje normaal te houden wil die vriend van mij het wel doen, mits het redelijk te doen is.

Voor dealers is dit waarschijnlijk een routineklus.. maar het koste plaatje ligt veel hoger.

Kan iemand mij uitleggen stap voor stap welke actie er gedaan moeten worden?
Zo lees ik ook dat het front in service stand gezet kan/moet worden?...graag een kleine uiteg.
Het betreft trouwens een 5 cilinder 130 pk uit 2006

Ik hoop dat iemand op dit forum wat uitleg wil geven!!!

Gr.
Front in servicestand zetten voor de extra ruimte en dan is het priegelen om er bij te komen, is wel te doen maar het nadeel is dat je meer werk hebt om de boel los te maken voor de extra ruimte dan dat je met de gloeikaarsen bezig bent.
Wel met enige voorzichtigheid om te voorkomen dat de gloeikaarsen afbreken en nieuwe weer lekker dik in het kopervet zetten.
Oossie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 okt 2013, 08:30

Re: gloeibougies vervangen maar hoe?

Bericht door Oossie »

Nou ik ben er uit hoor... ik ga er niet zelf aan beginnen, heb twee offertes opgevraagd.

Dealer 480 euro incl. BTW
garage 360 euro incl BTW.

Ze rekenen 4 uur werk en alle Gloeibougies 5 stuks worden vervangen.

Wat is het risico als ik er te lang mee zou wachten? en welke invloeden heeft dat op de motor? Of kan ik na een tijdje niet meer starten.

Gr.
Plaats reactie