Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

inklapbare buitenspiegels

vragen over de T5
Plaats reactie
Ramses
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2014, 15:35

inklapbare buitenspiegels

Bericht door Ramses »

Ik heb afgelopen week mijn nieuwe T5 gekregen met exclusive en executive plus pakket.
Nu zag ik tot mijn mijn verbazing dat de buitenspiegels, in tegenstelling tot mijn vorige T5 van 2010 met premium pakket 3 en style pakket 4, niet meer elektrisch kunnen inklappen.
Zijn er meer mensen die dit is overkomen en kan dit nog aangepast worden?
Ik verneem graag jullie reacties.

Gr. Ramses
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: inklapbare buitenspiegels

Bericht door astolk »

Vreemd hoor...als je een exclusieve pakket heb zit er volgens mij inklapbare spiegels op....is het een comfortline?
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Ramses
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2014, 15:35

Re: inklapbare buitenspiegels

Bericht door Ramses »

Heb t even gecheckt.
Bij de huidige pakketten van VW, dus nu ook Sochi, zit standaard elektrisch pakket 1 !!
Wil je dus elektrisch inklapbaar dan moet dat pakket 3 worden maar ik denk dat je dan de hoofdprijs gaat betalen.
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: inklapbare buitenspiegels

Bericht door astolk »

Dat denk ik ook...het zit er bij mij ook niet op...heb er wel eens aan gedacht om ze achteraf electrisch inklapbaar te laten maken maar ik denk dat je hiervoor ook de hoofdprijs betaald....wat krijg je als je electrisch pakket 1 neemt dan? Heb je dan alleen maar verwarmbare spiegels?


:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Ramses
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2014, 15:35

Re: inklapbare buitenspiegels

Bericht door Ramses »

Achteraf kost 1100 euro !!!
Had ik pakket 1 in pakket 3 om laten zetten 300 euro.
Pakket 1 elektrisch verstel- en verwarmbaar. In 3 dus ook elektrisch inklapbaar.
Gaat 'm nu dus niet meer worden maar ben een volgende x wel even alerter op dit soort dingen.
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: inklapbare buitenspiegels

Bericht door ozkaynar »

wees blij dat je het niet hebt gedaan bespaart je toch 300 euro. Ik heb het wel en gebruik het bijna nooit echt een nutteloze optie.
Lisboa

Re: inklapbare buitenspiegels

Bericht door Lisboa »

Ik heb deze optie ook op de T5 zitten, erg nuttig omdat de T4 me een aantal spiegels kost(glas+motor)
Zo kom ik regelmatig in een fabriek waar ik moet leveren en door een smalle gang moet, hier rijd ik achterwaarts in en passeer enkele toegangpoorten waar de T5 net door heen past. Dus dan is de T5 met de spiegels te breed en klap ik ze even in. Wat mij betreft hadden ze nog wel dichter tegen de auto aan gemogen bij het inklappen(net als bij sommige Peugeot's bv)
En zo ben ik wel vaker door hele smalle steegjes gereden in Italië en Frankrijk die eigenlijk niet pasten zonder deze optie.
Langs de weg parkeer ik liever helemaal niet maar soms ontkom je er niet aan en ook dan komt het goed uit dat ze inklappen.

Op de T5 GP idd een nutteloze optie, ze klappen nauwelijks naar binnen en lijkt alsof er tegenaan geschopt is.

Groeten,

Luuk
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: inklapbare buitenspiegels

Bericht door astolk »

Persoonlijk vind ik inklapbare spiegels wel praktisch...moet ze vaak met de hand inklappen bijv in parkeer plaatsen parkeergarages e.d....bij m'n vorige T5 zijn mijn spiegels er twee keer afgereden...

groet bram


:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
jwlos
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:38
Locatie: Hoofdorp
Contacteer:

Re: inklapbare buitenspiegels

Bericht door jwlos »

toch heb ik liever dat ze me spiegel eraf rijden dan de hele zijkant onder de schade.
Ik laat dan ook altijd me spiegels heel bewust uitgeklapt.
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Plaats reactie