Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bluetooth T5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

Oviivo schreef:Kun je een foto maken van wat je nu in de auto hebt?
En? kan je wat met mijn foto's?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Bluetooth T5

Bericht door Oviivo »

Ik zie ze nu pas... nee, daar kan ik niet veel over zeggen, sorry.

Je moet een andere houder hebben, denk ik, om de touch adapter te kunnen plaatsen. Dan kom je er wel uit, denk ik. Maar wordt dan ook wel duurder :muur
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

Weet jij waar de Bluetooth modules in de bus zitten?
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Bluetooth T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

Onder het dashboard kastje, dashboard kastje uit schroeven 4x torx. en op de kop op het dashboard leggen. denk even om het kabeltje van het lampje.
Dan zit die dus rechts in een klem gedrukt op de balk. Ik ben heel benieuwd welk vw nummer die van jou heeft !
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

jacobsentertainment476 schreef:Onder het dashboard kastje, dashboard kastje uit schroeven 4x torx. en op de kop op het dashboard leggen. denk even om het kabeltje van het lampje.
Dan zit die dus rechts in een klem gedrukt op de balk. Ik ben heel benieuwd welk vw nummer die van jou heeft !
THNX!
Ik ga komend weekend kijken en laat weten welk nummer er op de module staat. Zit er 1 of meerdere modules?
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Bluetooth T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

Als het goed is maar één. Wat is jouw bouwjaar van de T5 ?

Zover ik weet is bij de T5 met de rns2 de module weg gebouwd onder het dashboard kastje, en bij de nieuwere T5-GP met de rns310/rns510 zit er een module onder de passagiers stoel.
Voor de rns2 zijn de bleutooth functies erg beknopt en bij de nieuwere modellen zijn veel meer mogelijkheden. Hoogstwaarschijnlijk gaat jou radio in "mute" bij het aannemen van een gesprek, en daarmee houden de zogenaamde telefoon functies op voor de rns2. Er zijn maar twee systemen verbouwd in de T5 de UMPP low van peiker, en de UMPP low van nokia, (UMPP = universal mobile phone preperation) De peiker (7L6 035 729 A) heeft geen bleutooth, en de Nokia heeft dit wel, de exacte details en functies weet ik niet geheel. En in de SSP staat ook niet heel veel meer info.

Vandaar dat ik voor de Blaupunkt module ben gegaan.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

jacobsentertainment476 schreef:Als het goed is maar één. Wat is jouw bouwjaar van de T5 ?

Zover ik weet is bij de T5 met de rns2 de module weg gebouwd onder het dashboard kastje, en bij de nieuwere T5-GP met de rns310/rns510 zit er een module onder de passagiers stoel.
Voor de rns2 zijn de bleutooth functies erg beknopt en bij de nieuwere modellen zijn veel meer mogelijkheden. Hoogstwaarschijnlijk gaat jou radio in "mute" bij het aannemen van een gesprek, en daarmee houden de zogenaamde telefoon functies op voor de rns2. Er zijn maar twee systemen verbouwd in de T5 de UMPP low van peiker, en de UMPP low van nokia, (UMPP = universal mobile phone preperation) De peiker (7L6 035 729 A) heeft geen bleutooth, en de Nokia heeft dit wel, de exacte details en functies weet ik niet geheel. En in de SSP staat ook niet heel veel meer info.

Vandaar dat ik voor de Blaupunkt module ben gegaan.
THNX!
Ik ga snel kijken. Mijn bus een California No Limit is uit 2008. In ieder geval bedankt voor de info tot zo ver, ik hou je op de hoogte!
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Bluetooth T5

Bericht door Oviivo »

Een No Limit? vet!

Welk nummer, als ik vragen mag, mogelijk heb ik de jouwe op het oog gehad, ik heb er namelijk 3 van de 222 gezien :toppie

Deze zelfs, onder voorbehoud, gekocht;
viewtopic.php?f=11&t=38927&start=30#p294493" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar voorbehoud werd annulering :nuts
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

Oviivo schreef:Een No Limit? vet!

Welk nummer, als ik vragen mag, mogelijk heb ik de jouwe op het oog gehad, ik heb er namelijk 3 van de 222 gezien :toppie

Deze zelfs, onder voorbehoud, gekocht;
viewtopic.php?f=11&t=38927&start=30#p294493" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar voorbehoud werd annulering :nuts
No Limit nr 087 van de 222
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

sirbera schreef:
jacobsentertainment476 schreef:Als het goed is maar één. Wat is jouw bouwjaar van de T5 ?

Zover ik weet is bij de T5 met de rns2 de module weg gebouwd onder het dashboard kastje, en bij de nieuwere T5-GP met de rns310/rns510 zit er een module onder de passagiers stoel.
Voor de rns2 zijn de bleutooth functies erg beknopt en bij de nieuwere modellen zijn veel meer mogelijkheden. Hoogstwaarschijnlijk gaat jou radio in "mute" bij het aannemen van een gesprek, en daarmee houden de zogenaamde telefoon functies op voor de rns2. Er zijn maar twee systemen verbouwd in de T5 de UMPP low van peiker, en de UMPP low van nokia, (UMPP = universal mobile phone preperation) De peiker (7L6 035 729 A) heeft geen bleutooth, en de Nokia heeft dit wel, de exacte details en functies weet ik niet geheel. En in de SSP staat ook niet heel veel meer info.

Vandaar dat ik voor de Blaupunkt module ben gegaan.
THNX!
Ik ga snel kijken. Mijn bus een California No Limit is uit 2008. In ieder geval bedankt voor de info tot zo ver, ik hou je op de hoogte!
Ik heb direct gekeken. De module onder het dasboardkastje is grijskleurig met het nummer 7H0 035 729 H. Er staat ook nog de codes 07W27, en PAH op Kan jij dan zeggen wat het is, en of dit moet kunnen werken?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Bluetooth T5

Bericht door Oviivo »

sirbera schreef:
Oviivo schreef:Een No Limit? vet!

Welk nummer, als ik vragen mag, mogelijk heb ik de jouwe op het oog gehad, ik heb er namelijk 3 van de 222 gezien :toppie

Deze zelfs, onder voorbehoud, gekocht;
viewtopic.php?f=11&t=38927&start=30#p294493" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar voorbehoud werd annulering :nuts
No Limit nr 087 van de 222
Haha, dat maakt nummer 4, dus dat nummer ken ik niet, wel ooit op MarktPlaats gezien, volgens mij. Tof hoor, die gelimiteerde versies ;-)

* sorry voor off-topic *
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Bluetooth T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

sirbera schreef:Ik heb direct gekeken. De module onder het dasboardkastje is grijskleurig met het nummer 7H0 035 729 H. Er staat ook nog de codes 07W27, en PAH op Kan jij dan zeggen wat het is, en of dit moet kunnen werken?
Ik had dit stukje over het hoofd gezien, vandaar de late reactie. De grijze kastjes zijn grotendeels allemaal van Peiker, en ondersteunen dus geen bleutooth. Ze ondersteunen in de meeste gevallen een Nokia 63** een optie kan zijn een touch adapter van vw die in die cradle past zoals oviivo heeft. Je kunt het beste even contact opnemen met een dealer. De touch adapter is vanaf 2008 beschikbaar geworden voor de T5 ik hoop voor je dat die dan ook op jouw T5 past.

UHV = universal handy vorbereitung
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

jacobsentertainment476 schreef:
sirbera schreef:Ik heb direct gekeken. De module onder het dasboardkastje is grijskleurig met het nummer 7H0 035 729 H. Er staat ook nog de codes 07W27, en PAH op Kan jij dan zeggen wat het is, en of dit moet kunnen werken?
Ik had dit stukje over het hoofd gezien, vandaar de late reactie. De grijze kastjes zijn grotendeels allemaal van Peiker, en ondersteunen dus geen bleutooth. Ze ondersteunen in de meeste gevallen een Nokia 63** een optie kan zijn een touch adapter van vw die in die cradle past zoals oviivo heeft. Je kunt het beste even contact opnemen met een dealer. De touch adapter is vanaf 2008 beschikbaar geworden voor de T5 ik hoop voor je dat die dan ook op jouw T5 past.

UHV = universal handy vorbereitung
Bedankt voor je reactie!!
Toch nog even een vraag. Als ik zo'n Touch Adapter plaats, hoe maakt deze dan contact met mijn telefoon?
Alvast bedankt voor de reactie!
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Bluetooth T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

Als de touch adapter bij jou past en werkt neemt deze via bleutooth het signaal van je telefoon.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Bluetooth T5

Bericht door Oviivo »

ik heb hem nog steeds ;-)
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie