Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tuning na montage nieuwe verstuivers

vragen over de T4
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door guust »

Beste WJWers, onlangs heb ik in mijn 2.5 TDI acv campertje nieuwe ( eigenlijk gereviseerde) verstuivers gemonteerd.
Deze vertuivers heb ik via het engelse T4 forum gekocht en zijn voorzien van een xtra-flow nozzles.
Na montage een wereld van verschil: motor is veel feller en zuiniger, van 1:10 naar 1:12. Dit is niet zo wonderbaarlijk natuurlijk, want de oude verstuivers hebben er waarschijnlijk ruim 300.000 km ingezeten.
Nu moet de computer gechipt worden om alles goed te krijgen. Wie weet hiervoor een goed adres? Liefst een beetje in het oosten van het land, maar een eindje rijden is geen bezwaar.

Groet, Guust
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door DNS »

JD Engineering in Lochem
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door mastercraft »

Heeft u de project power 2 verstuivers er in gezet?
Zo ja dan ben ik heel erg benieuwd of er idd het vermogen uit komt wat rake zegt
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
andré1218
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 jul 2013, 21:12

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door andré1218 »

Dit is ook een goed bedrijf voor tuning, Jos in Dieverbrug!
http://www.jbautoservice.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;.
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door guust »

mastercraft schreef:Heeft u de project power 2 verstuivers er in gezet?
Zo ja dan ben ik heel erg benieuwd of er idd het vermogen uit komt wat rake zegt

Ik heb de project power 2 xtraflo verstuivers. Ben ook benieuwd naar het vermogen, 160 pk moet kunnen zeggen ze.
Was niet van plan om voor het maximale vermogen te gaan. Ik wil gewoon graag een fijn rijdende bus.
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Multivan Generation »

guust schreef:Was niet van plan om voor het maximale vermogen te gaan. Ik wil gewoon graag een fijn rijdende bus.
Dat had ook prima gekund met standaard verstuivers..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Geert G »

@guust
Vraagje: Hoe is het op dit moment met deze nozzels met de roetuitstoot gesteld?

Turbo zal ook opnieuw afgesteld moeten worden, op de nieuwe nozzels. :lach
Daar is Jos-Br, oftewel JBautoservice, in Dieverbrug weer heel goed in.
Overigens laat Jos de software ook schrijven door JD-Engeneering.

Zelf zou ik kiezen voor:
Fratelli Bosio PP-520 voor een 102PK T4
Fratelli Bosio PP-764 voor een 150Pk T4
Voor Fratelli Bosio heeft JD-Engeneering de grondbeginselen al klaar liggen.
Andere "vreemde" nozzels" moet het iedere keer opnieuw uitgezocht worden op de vermogensbank.

JBautoservice, Dieselservice Olst (importeur Fratelli Bosio & Firad) & JD-Engeneering hebben een samenwerkingsverband, met ieder zijn specialiteit.
Vandaar ook de gedeelde kennis, bij deze drie bedrijven, met grotere verstuivers & software hier op aanpassen.

Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door sgsdebruijn »

Multivan Generation schreef:
guust schreef:Was niet van plan om voor het maximale vermogen te gaan. Ik wil gewoon graag een fijn rijdende bus.
Dat had ook prima gekund met standaard verstuivers..
Wat wil je zeggen Peter?


Ik ben wel weer benieuwd wat dit project oplevert
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Multivan Generation »

Wat ik schreef,
een fijn rijdende bus had ook prima gekund met de standaard 102 pk verstuivers.
Nu met andere nozzles, betaal je extra voor de nozzles ten op zichte van standaard nozzles,
en ook nog eens extra voor de software aanpassing.

Dus dubbel geld voor het bevredigen van de nieuwsgierigheid :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Pascal-141 »

guust schreef:
mastercraft schreef:Heeft u de project power 2 verstuivers er in gezet?
Zo ja dan ben ik heel erg benieuwd of er idd het vermogen uit komt wat rake zegt

Ik heb de project power 2 xtraflo verstuivers. Ben ook benieuwd naar het vermogen, 160 pk moet kunnen zeggen ze.
Was niet van plan om voor het maximale vermogen te gaan. Ik wil gewoon graag een fijn rijdende bus.
Pp2 verstuivers zijn toch bedoelt speciaal voor de ajt 88pk motor ? (Enkeltraps verstuivers)
De pp1 verstuivers voor de acv 102pk motor.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Wat ik schreef,
een fijn rijdende bus had ook prima gekund met de standaard 102 pk verstuivers.
Nu met andere nozzles, betaal je extra voor de nozzles ten op zichte van standaard nozzles,
en ook nog eens extra voor de software aanpassing.

Dus dubbel geld voor het bevredigen van de nieuwsgierigheid :knipoog
De Engelse pp1 en pp2 verstuivers zijn een stuk goedkoper dan originele/standaard verstuivers , vandaar misschien de keuze om voor die te gaan
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door sgsdebruijn »

Multivan Generation schreef:Wat ik schreef,
een fijn rijdende bus had ook prima gekund met de standaard 102 pk verstuivers.
Nu met andere nozzles, betaal je extra voor de nozzles ten op zichte van standaard nozzles,
en ook nog eens extra voor de software aanpassing.

Dus dubbel geld voor het bevredigen van de nieuwsgierigheid :knipoog
Weet niet wat het idee/verhaal van Guust is, Guust geef ons eens je verhaal voor deze keus, ben wel benieuwd
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Geert G »

guust schreef:
mastercraft schreef:Heeft u de project power 2 verstuivers er in gezet?
Zo ja dan ben ik heel erg benieuwd of er idd het vermogen uit komt wat rake zegt

Ik heb de project power 2 xtraflo verstuivers. Ben ook benieuwd naar het vermogen, 160 pk moet kunnen zeggen ze.
Was niet van plan om voor het maximale vermogen te gaan. Ik wil gewoon graag een fijn rijdende bus.
Maar niet met een standaard KKK K14 turbo. Daar is deze turbo net te klein voor.

@Peter
Standaard ACV verstuivers zijn µm .184 micro mm & bij de 88PK AJT nog kleiner nl. 0.158 micro mm
Daar zijn ze te klein voor, om 160pk te halen. Moeten ze veel te lang inspuiten, en je wilt juist kort inspuiten.
Kijk hier effe: http://www.myturbodiesel.com/wiki/tdi-n ... ector-faq/" onclick="window.open(this.href);return false;

@Pascal
Yepp, deze manier van verstuivers vernieuwen is veel goedkoper dan Bosch ruil-verstuivers.
Dat was toentertijd voor mij ook de reden om het zo te doen.
Inclusief de re-mapping hield ik nog geld over.
Plus....ik kreeg er een totaal andere auto voor terug :jumpklap :jumpklap :jumpklap

Xtraflow PP-1 zijn dus net zo groot als Fratelli Bosio PP520, nl µm .216 micro mm.
Ben benieuwd hoe deze flowen.
Prijs is omgerekend ongeveer hetzelfde als Bosio PP520 bij Dieselservice Olst.

Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Multivan Generation »

Geert G schreef:Maar niet met een standaard KKK K14 turbo. Daar is deze turbo net te klein voor.

Gr, Geert
Dus heeft het ook geen zin om voor deze nozzles te gaan.
Met standaard nozzles 102 pk, wat de vraagsteller had,
kan men een prima rijdende bus krijgen met 135 pk met standaard turbo..
En dat was toch het doel..

En die verhalen op het Engelse forum zou ik me niet blind op staren..
Die rijden met 150 pk ook met een standaard 02B bak,
en zeggen dat het dan heel blijft..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Harry 341 »

Is er ook een link of adres van die engelse verstuiver leverancier/omruiler?
Als de prijs me aanstaat laat ik de mijne niet eens testen...kost ook weer geld... :knipoog
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie