Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Project offroad style

Bericht door rick_k »

Mijn busje is verlaagd, daar had ik dus dat hij ging kwispelen met ongeremde aanhangers erachter...

mvg Rick
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style

Bericht door schnarf »

Ben op dit moment bezig met de reparatie van wielrand en spatbord en ik moet even wachten tot de plamuur droog is, dus kan ik mooi even een kleine udpate van het project op het forum zetten.

Allereerst respect voor alle plaatwerkers in Nederland , want wat is dit werk moelijk zeg.

Eerst met een puntlasboor het scherm eraf geboord , nou dat gaat erg goed met zo'n dingetje je boord bijna niet verder als de las.
Kun je meteen zien hoe 23 jaar vuil zich ophoopt in het spatbord.

Afbeelding

Afbeelding

de rand die je hier ziet heb ik eerst met Brunox epoxy behaldeld en in de strijkkit gezet, en dat weer gespoten met zwarte lak omdat het water er dan makkelijker door weg loopt straks (hoop ik)

Afbeelding

van het overzetplaatwerk heb ik een deel afgeslepen omdat ik de pasvorm niet vertouw, er zitten ook veel lelijke vouwen in dus ik gebruik alleen de rand.

Afbeelding

deze rand heb ik nodig omdat er een flinke oude deuk inzit , jammer genoeg is ook het binnendeel flink geroest dus daar heb ik een plaatje ingelast.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben wel veel foto's vergeten te maken maar hier een beetje hoe het zit, ik ben geen professional he dat kun je wel zien, maar het is stevig en dicht. :winter

Afbeelding

op de foto hieronder zie je een vreemde kit zitten, dit is een uitvinding van mezelf (ik zeg niet dat het zo moet hoor) de las naad was niet perfect gelukt en vaak zie toch licht door zo'n naad schijnen en ik had best wat gaatjes gebrand terwijl het lasapparaat op de laagste stand stond, ik weet niet hoe het kan want de laspuntjes zelf zien er steeds goed uit volgens mij.
Deze 2 componenten Sika kit kun je mooi in de lasnaad laten vloeien waardoor het goed dicht is en ook van de binnenzijde een beetje beschermd word.
Dit spul is flexibel maar heel goed schuurbaar en dit heb ik vanmorgen voorzien van een laagje plamuur om het weer mooi af te werken.
Afbeelding

vanavond zet ik het vervolg erop, nu effe een bakkie doen. :zwaai
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style

Bericht door schnarf »

Zo weer thuis en de klus is geklaard, ik geef mezelf een 7 voor het resultaat.
Het scherm was een goedkope variant en ik werd door een schademan gewaarschuwd voor de pasvorm, nou hij had gelijk maar het viel wel mee, als je daarbij optelt dat ik eigenlijk geen ervaring heb met zoiets, is de uitkomst toch nog redelijk goed.

alleen de ruimte tussen de klep en het scherm is echt te groot, maar ik heb hem met boutjes vastgezet dus misschien kan ik nog na stellen.

eerst een foto van de rand geplamuurd en in de primer. net echt.

Afbeelding

scherm in de sikaflex en voorzien van een dempingsmatje, dan klinkt ie wat minder blikkerig.

Afbeelding

scherm erop , ook bij de richtingaanwijzer zit kit en ook onder aan de rand bij de bumper met een ruimte open om het regenwater uit te laten stromen
het scherm heb ik ook gedeeltelijk en langs de binnenranden gespoten met tectyl 190

Afbeelding

en tijd om te stoppen voor nu.

Afbeelding

dan de volgende kwestie, de bus is al gerold en dat moet opnieuw, het voordeel van dit nadeel is, dat we een andere kleur kunnen nemen.
als het maar mat is want dat vind ik gaaf.
Ik zat te denken aan een soort camokleur maar net iets anders.
In de bouwmarkt hebben ze zo'n hele grote verzameling kleurkaartjes en we kwamen uit op deze twee kleuren.

Afbeelding

maar ik vond deze net effe gekker.
Afbeelding

hier liggen er meerdere op de stoel want het moet wel een beetje bij het interieur passen. de middelste twee lijken ons het gaafst maar we weten het nog niet zeker.

Afbeelding
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Project offroad style

Bericht door Harry 341 »

Mooi om een echte zelfklusser aan het werk te zien :toppie :werkaanT4
Grt...Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style

Bericht door schnarf »

jan2009 schreef:Goed bezig zeg :toppie
Aangezien je toch van mat houdt kan je misschien wel een idee opdoen bij de volgende site
http://www.styletrip.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

:driveT4
leuke site , bedankt jan

Ja ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn project te volgen, Harry
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Project offroad style

Bericht door Multivan Generation »

Is een leerzaam project Schnarf.
Welk merk/leverancier was dat plaatwerk met die vouwtjes van?

Daar kunnen anderen hun voordeel mee doen, dat ze dat in ieder geval niet moeten hebben :ie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Project offroad style

Bericht door rick_k »

TIpje van mij: smeer ook de binnenkant van het scherm lekker in de 2K lak. Dan is hij daar ook lekker beschermt. Voor de rest ziet het er toch wel weer goed uit moet ik zeggen hoor!

mvg Rick
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style

Bericht door schnarf »

Multivan Generation schreef:Is een leerzaam project Schnarf.
Welk merk/leverancier was dat plaatwerk met die vouwtjes van?

Daar kunnen anderen hun voordeel mee doen, dat ze dat in ieder geval niet moeten hebben :ie
Nou , misschien ligt het grotendeels wel aan mijn onkunde he , dat is misschien een grotere factor dan de kwaliteit van het immitatie plaatwerk.
Ik heb het online gekocht in ieder geval.

die wielrand is zeker niet mooi, daar zaten veel vouwtjes in.

Het scherm is gewoon dun plaatwerk.
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style

Bericht door schnarf »

rick_k schreef:TIpje van mij: smeer ook de binnenkant van het scherm lekker in de 2K lak. Dan is hij daar ook lekker beschermt. Voor de rest ziet het er toch wel weer goed uit moet ik zeggen hoor!

mvg Rick
ja dat heb ik dus niet gedaan, maar wel langs de randen tectyl 190 gespoten, maar ik denk dat dit scherm de bus overleeft :knipoog
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Project offroad style

Bericht door odorf »

Mooi werk! :toppie Zit weer even goed zo te zien.

Bij mij staat dat ook nog op de planning. Maar door de winter ... welke? :nuts is dat wat vertraagd.

Vraagje; hoe heb je de onderrand van de wielrand los gekregen? ...
door de roest zijn de puntlassen daar niet echt meer te zien, toch?

Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style

Bericht door schnarf »

de puntlassen worden zichtbaar als je met een slijptolletje eerst de rand schuurt als het ware, dan zie je de meeste wel verschijnen.

Ik gokte bij de 'onzichtbare' gewoon de logische afstand onderling
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Project offroad style

Bericht door odorf »

Thanks,
Voordeel is dat het oude spatbord niet meer terughoeft :toppie

Ook succes met de kleurkeuze ... welke wordt het?

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style

Bericht door schnarf »

ja die kleur he , ik weet het helemaal niet meer, ik had iets in mijn hoofd maar ben bang dat ik straks met een soort supertrendy maar veel te verkeerde kleur rondrij, ik ben ook geen 20 meer weet je.

Ik zie op internet steeds deze bmw en die vind ik helemaal gaaf, maar ja twijfels he.

Afbeelding

Dus ga ik toch voor de grijs/blauwe kleur denk ik, maar misschien ook niet :muur
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Project offroad style

Bericht door bvddobb »

Nou, ik ben ook geen 20 meer, maar voor deze BMW-kleur zou ik me niet schamen, hoor!
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style

Bericht door schnarf »

nou laten we het dan maar Oldskool noemen :yes
Plaats reactie