Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koppeling T5 2008

vragen over de T5
Plaats reactie
jayvw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 okt 2009, 16:13
Locatie: Belgie

koppeling T5 2008

Bericht door jayvw »

hello iedereen !

Ik heb een vreemd probleem met de (denk ik) koppeling van m'n T5 2008 1.9 105pk. Sinds een week grijpt m'n koppeling nog maar net op het begin van de pedaal aan. Ik moet m'n pedaal nog slechts erg licht intrappen om te ontkoppelen. Vooral de overgang van 1 naar 2 is hierdoor erg moeilijk geworden omdat de koppeling dan redelijk bruut plots aangrijpt (weinig plek om te spelen). Precies 1 jaar geleden is wel m'n versnellingsbak eronderuit geweest voor revisie (lager ingaande as stuk) de koppeling is toen nagekeken maar was nog goed volgens garage en is niet vervangen. De bus heeft nu exact 100000km gelopen. Iemand eventueel enig idee of tips ? Alvast bedankt !

grtz !
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: koppeling T5 2008

Bericht door jos_br »

Koppelingscilinder achter het pedaal zal wel stuk zijn.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
jayvw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 okt 2009, 16:13
Locatie: Belgie

Re: koppeling T5 2008

Bericht door jayvw »

Ja, zoiets stoms moet het zijn werkt de ontkoppeling eigenlijk hydraulisch of is dit via een kabel ? Misschien zit hier het probleem ?
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: koppeling T5 2008

Bericht door jos_br »

Wanneer deze met een kabel zou werken had je geen koppelingscilinder nodig........., hydraulisch dus.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
jayvw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 okt 2009, 16:13
Locatie: Belgie

Re: koppeling T5 2008

Bericht door jayvw »

Jos,

Heb jij dit ook voorgehad of weet van dit probleem ? Gewoon nieuwe cilinder tussenzetten dan ? Nog iemand die dit probleem herkent ? Ik zou dit probleem zo snel mogelijk willen oplossen, binnen een maand ga ik ermee door zwitserland op roadtrip. Alle tips welkom !
alvast bedankt!

groetjes
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: koppeling T5 2008

Bericht door jos_br »

Beide cilinders (achter pedaal en bak) na laten kijken en zonodig (laten) vervangen en ontluchten. Verder is er eigenlijk weinig te vermelden.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Plaats reactie