Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 Spruitstuk

vragen over de T5
Plaats reactie
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

T5 Spruitstuk

Bericht door Deki »

Goededag :wjw

Als ik mijn bussie start -T5 2.5 2005 92.000km - dan ruik ik een luchtje brandstof in de cabine.

Wie weet wat een spruitstuk kost en waar kan ik er eentje vinden op Ebay zie alleen maar voor de 1.9 model.

Lees veel dat die spruitstukies niet meer gemaakt worden en moeilijk te fixen zijn :bonk of is dat niet waar?

Groetjes :T54LIFE

Deki.
ricos
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2007, 13:19

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door ricos »

Heb ook net een spruitstuk moeten vervangen voor een 5-cilinder (2007), kostte 450,= excl. btw en excl. montage.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door sep »

Heb net vanmiddag mn spruitstuk ( 2,5 l / 174pk ) er weer onder weg gehaald ,hij was weer gescheurd op een flens ,de andere lassen die ik de eerste keer had laten lassen waren nog perfect ..dus ...ze zijn wel degelijk goed te lassen .
Op ebay.de ,kun je zoeken op "transporter t5 abgas krummer " en dan vind je nieuwe exemplaren voor ongeveer een € 400 ,- inc btw ...een andere optie is om een gebruikt exemplaar te vinden ,bijvoorbeeld bij klein gunnewiek ( google maar even ).

Mvg Sep
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door Deki »

ricos schreef:Heb ook net een spruitstuk moeten vervangen voor een 5-cilinder (2007), kostte 450,= excl. btw en excl. montage.
Dat meen je niet 450 ex montage lekker
sep schreef:Heb net vanmiddag mn spruitstuk ( 2,5 l / 174pk ) er weer onder weg gehaald ,hij was weer gescheurd op een flens ,de andere lassen die ik de eerste keer had laten lassen waren nog perfect ..dus ...ze zijn wel degelijk goed te lassen .
Op ebay.de ,kun je zoeken op "transporter t5 abgas krummer " en dan vind je nieuwe exemplaren voor ongeveer een € 400 ,- inc btw ...een andere optie is om een gebruikt exemplaar te vinden ,bijvoorbeeld bij klein gunnewiek ( google maar even ).

Mvg Sep
Ah thx sep ik ga gelijk even checke op ebay wil wel een nieuwe want goedkoop is duurkoop :nuts

Maar hadden jullie ook last van uitlaat gassen in de cabine?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door Multivan Generation »

een nieuwe wil niet zeggen beter.
Ik zou liever voor een goed gerepareerde gaan
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door Deki »

ok maar dan kan ik toch wel wat jaartjes mee voor uit gaan toch ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door Multivan Generation »

Deki schreef:ok maar dan kan ik toch wel wat jaartjes mee voor uit gaan toch ?
Je kunt die illusie hebben ..
Zoek maar eens gescheurd spruitstuk hier op het forum
En het berichtje van Sep...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door Deki »

Ja ik volg bijna elke dag de forum 6 jaartjes ofzo ... en hoor vaak dat die spruitstuk van slechte kwaliteit is gemaakt en moeilijk te lassen is enzo en dat de scheurtjes weer snel terug komen.

Nu ben ik aan de beurt en wilde graag wat advies horen van jullie hier dan van de VW dealer :knipoog

als ik hem vervang moet ik ook een koppakking erbij bestellen ? of is dat niet nodig :nuts
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door robertTREBOR »

Ga je gelijk door voor de nieuwe cijlinderkop ivm de ovaal getrilde uitgeslagen pompverstuiver schachtten ??

Ik hoop dat je bedoeld spruitstukpakking in plaats van koppakking.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door Deki »

robertTREBOR schreef:Ga je gelijk door voor de nieuwe cijlinderkop ivm de ovaal getrilde uitgeslagen pompverstuiver schachtten ??

Ik hoop dat je bedoeld spruitstukpakking in plaats van koppakking.
Hoi Robert ja man ik bedoel spruitstuk pakking! ik weet wat jij hebt mee gemaakt ik wil dat niet mee maken :bonk

offtopic :Op de engelse forums zeggen ze soms SUICIDE ENGINE it destroy it self :gif
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door Geert G »

Multivan Generation schreef:een nieuwe wil niet zeggen beter.
Ik zou liever voor een goed gerepareerde gaan
Inderdaad,
En die worden verkocht door (ook al genoemd door Sepp)
Klein Gunnewiek in Groenlo, http://www.kleingunnewiek.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn gemodificeerde. :jumpklap
Is bij mijn weten, een ruilsysteem, oude kapotte worden opnieuw gelast.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door Deki »

Geert G schreef:
Multivan Generation schreef:een nieuwe wil niet zeggen beter.
Ik zou liever voor een goed gerepareerde gaan
Inderdaad,
En die worden verkocht door (ook al genoemd door Sepp)
Klein Gunnewiek in Groenlo, http://www.kleingunnewiek.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn gemodificeerde. :jumpklap
Is bij mijn weten, een ruilsysteem, oude kapotte worden opnieuw gelast.
ok dat ga ik even kijken die site!

Aan wat voor prijs moet ik denken aan een gebruikte die gelast is? zie geen prijzen staan moet ik zeker opvragen.

Woon in Den Haag eindje rijden naar groenlo :ikrij

En is het veel werk om een spruitstuk te lassen(fixen) ik weet voor bumper moet eraf enzo service stand :nuts dan kan je er makkelijk bij komen toch ?
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door robertTREBOR »

Deki schreef:
Geert G schreef:
Multivan Generation schreef:een nieuwe wil niet zeggen beter.
Ik zou liever voor een goed gerepareerde gaan
Inderdaad,
En die worden verkocht door (ook al genoemd door Sepp)
Klein Gunnewiek in Groenlo, http://www.kleingunnewiek.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn gemodificeerde. :jumpklap
Is bij mijn weten, een ruilsysteem, oude kapotte worden opnieuw gelast.
ok dat ga ik even kijken die site!

Aan wat voor prijs moet ik denken aan een gebruikte die gelast is? zie geen prijzen staan moet ik zeker opvragen.

Woon in Den Haag eindje rijden naar groenlo :ikrij

==============================================================================

http://www.kleingunnewiek.com/voorraad/ ... k+Uitlaat/" onclick="window.open(this.href);return false;

ik zie prijzen van max. 50 euro staan dus dat valt wel mee :-) you lucky boy !

==============================================================================

En is het veel werk om een spruitstuk te lassen(fixen) ik weet voor bumper moet eraf enzo service stand :nuts dan kan je er makkelijk bij komen toch ?
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door robertTREBOR »

Deki schreef:
robertTREBOR schreef:Ga je gelijk door voor de nieuwe cijlinderkop ivm de ovaal getrilde uitgeslagen pompverstuiver schachtten ??

Ik hoop dat je bedoeld spruitstukpakking in plaats van koppakking.
Hoi Robert ja man ik bedoel spruitstuk pakking! ik weet wat jij hebt mee gemaakt ik wil dat niet mee maken :bonk

offtopic :Op de engelse forums zeggen ze soms SUICIDE ENGINE it destroy it self :gif
===================================================================================

tja ik heb er al genoeg over geschreven, heb al zat merken gereden ook div. mercedes 5 cijlinder tot 600.000 km
maar ook T4 2500 tot 410.000 km , altijd zonder problemen.
Wat ik met mijn T5 128KW uit 2008 met 125.000 km heb meegemaakt slaat echt alles ! Echt DONE !!
Neemt niet weg dat dit gewoon een gezellig en leerzaam forum blijft :-)
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: T5 Spruitstuk

Bericht door sep »

Mochten er mensen zijn die hun spruitstuk willen laten lassen in de regio drenthe friesland of groningen ,geef maar een gil !, ik heb er een prima adres voor ...deze man kan alles vakkundig lassen ,en weet wat ie doet !
Mvg Sep
Plaats reactie