Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

noodloop

vragen over de T4
henk 906
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 feb 2007, 20:11

Re: noodloop

Bericht door henk 906 »

hallo harry ;
ga van de week wel ff dat relais uitwisselen voor nieuwe, zal toch niet zo,n duur geintje zijn?
metr vr gr henk 906
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: noodloop

Bericht door Harry 341 »

Ik weet niet wat dat relais kost Henk,maar als er nog een zwarte inzit zou ik ,m zeker wisselen....dat is nl. een ouwe...de grijze is de nieuwere uitvoering.
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: noodloop

Bericht door Multivan Generation »

iets van 17 euro schat ik.


EDIT:
1J0 906 381 A
prijs: ongeveer 18 euro
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: noodloop

Bericht door Multivan Generation »

henk 906 schreef:heb hem al keer laten uitlezen bij volswagen-porshe garage in zell amsee oostenrijk hebben ze gereset zeggen ze maar wat de storing toen precies was konden ze me niet aangeven kwam voor als 1op de miljoen zei die beste man .
was touwens gratis service daar dat uitlezen en resetten,bleef een maand in de databank staan daar mocht het probleem zich weer voort doen tijdens mn vakantie
Daar weten ze nog wat S E R V I C E inhoud :knipoog :toppie

Het zou ook kunnen door een N75 die wat hapert, en net niet 100% werkende wastegate, een LMM die wat achterblijft, een roetkat die wat verstopt zit,
De timing tussen nokkenas en brandstofpomp, en brandstofpomp timing zelf..
De bus eens uitlezen en daarna nogmaals rijdend uitlezen en een logje maken verteld een boel meer.
Zeker als je de kanalen 3, 8 en 11 rijdend logt.
Wellicht zie je dan een storing staan van een LMM die short to B+ gaat geven. :knipoog

Welke luchtmassa meter heb je er in? merk en type/onderdeel nummer?

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
henk 906
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 feb 2007, 20:11

Re: noodloop

Bericht door henk 906 »

vorig jaar nieuwe lmm gehaald bij dealer origineel vw, dus moet goed zijn toch?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: noodloop

Bericht door Multivan Generation »

henk 906 schreef:vorig jaar nieuwe lmm gehaald bij dealer origineel vw, dus moet goed zijn toch?
Zeker niet!
Een tijdje geleden hebben we (Heartbeat en ik) een vergelijking gemaakt met verschillende luchtmassameters.
Hij werkt bij een dealer en we hadden er zo nieuwe vanaf de plank meegenomen om te testen.
Er waren splinternieuwe die de gevraagde waarden niet eens haalden :ie :zwaai
Dus ik zou er niet, zonder meer van uitgaan, dat je die uit kunt sluiten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: noodloop

Bericht door matje86 »

mijn 1999 zwarte relais 109 doet het nog steeds :bifun het waren de slangen en de lmm die stuk waren :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie