Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Noordkaap

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Plaats reactie
lexielei
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:54
Locatie: Nijmegen

Noordkaap

Bericht door lexielei »

Hallo :wjw

Dit jaar hebben we een reis van 3 weken gepland richting de Noordkaap.
Gezien ik hier nog nooit geweest ben vroeg ik me of er mensen zijn die ervaring hebben met reizen door Zweden en Noorwegen.
Ik ga met mijn T5GP :driveT5 en de caravan erachter.

Alle tips en tricks zijn welkom.

Gr,
Alex
:T54LIFE
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Noordkaap

Bericht door bvddobb »

Hallo Alex,

Wij zijn vaak naar Noorwegen geweest, en gaan ook komende zomer weer 4 weken. Zie hier wat recente fotoalbums: We weten natuurlijk niet wat jullie reisplan precies is, maar ons gevoel is dat jullie jezelf met 3 weken op en neer naar de Noordkaap tekort doen. Dat is dan best veel rijden per dag, het is een heel eind. Je mist dan veel moois onderweg, waar je dan noodgedwongen langs raast. Noorwegen is een 'langzaam' land. Wij gaan dit jaar 4 weken, maar zullen niet noordelijker komen dan de Lofoten. Wij zouden je aanraden minder ver te gaan, om meer tijd in Zuid- en Midden-Noorwegen over te houden. En dan een aantal van de Nasjonale Turisveger mee te pakken. (Ik heb er een aantal als TomTom .itn bestand, als je interesse hebt, stuur dan even een PB).

Maar hoe dan ook, Noorwegen is een fantastisch busjescamperland (ook veel 'witte reuzen' onderweg, maar ja), dus heel veel plezier!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Noordkaap

Bericht door Multivan Generation »

Een vakantie van 3 weken en dan naar de Noordkaap met caravan er achter,
is een vakantie van rijden rijden rijden en niet van onthaasten.
Geniet van de landen, Noorwegen of Zweden en ga in die 3 weken niet hoger als bijvoorbeeld Jotunheimen.
Dan valt er meer als genoeg te beleven.

Of je moet kunnen willen zeggen, ja wij zijn naar de Noordkaap geweest (net zoals het hoog op de to do lijstjes staat van motorrijders) :nuts
Maar dan zou ik er persoonlijk een 4 weken extra voor uittrekken :knipoog

Groeten en veel succes met de mooie vakantie plannen

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: Noordkaap

Bericht door HMMaat »

Toeren door Zweden gaat wel redelijk op het gemak dus gestrest word je er niet van....het kan wel in 3 weken, wij deden ooit eens de noordkaap in 4, ook met caravan..
Mocht je toch perse de lofoten willen aandoen,,. Een plek die sowieso al minstens een week mag hebben om te ontdekken dan zou ik iig tot aan kiruna door Zweden omhoog , is de e6 uit mijn hoofd en dan haaks naar links Noorwegen in...
Het kan wel in 3 weken ... Gaan wij ook nog wel eens doen denk ik,,. Maar als ik langer vrij kan krijgen dan liever 4 :yes
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Noordkaap

Bericht door Erwin L »

In mijn Noorwegen 2013 verhaaltje in deze groep staan een paar leuke adresjes.

Ik denk dat je je heel goed moet afvragen waarom je perse naar de Noordkaap wilt. Want het wordt inderdaad drie weken alleen maar rijden, rijden en rijden - zeker als de aanrijroute en terugkeer route met eventuele overtocht ook nog binnen die drie weken moeten vallen.
Wanneer rijden je hobby is en de kaap je ultieme reisdoel, dan is er natuurlijk niets mis mee - dan heb je een leuke vakantie.

Ik wilde ook altijd nog eens naar de Noordkaap maar heb dat idee na vele jaren laten vallen. Vorig jaar deed ik een rondje fjordengebied in 12 dagen en 3800 kilometer. Toen ik daar was realiseerde ik me hoe ver het dan nog is naar de kaap (echt ver.....) en wat je dan qua landschap nog te zien krijgt is niet echt veel mooier of anders.
Dus als ik nog een keer ga hoef ik niet naar de kaap maar kies ik voor wat extra "quality time" in de vorm van een dagje wandelen tussendoor, of gewoon lekker van de rust genieten.
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
H&M 235
Berichten: 402
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:19
Locatie: Gers (32) France
Contacteer:

Re: Noordkaap

Bericht door H&M 235 »

Hallo Alex,

Wij zijn in 2011 met onze T4 en caravan naar de Noordkaap geweest. van 16 juni t/m 22 juli.
Zo'n 37 dagen 5 landen 14 campings, 32 uur varen en 8000 km.

Wij zijn via Travemunden in Duitsland naar Helsinki Finland gevaren, heel relax met 2 overnachtingen.
"s morgen vroeg in Finland aangekomen. In Finland naar het noorden (Rovanimi) en zo naar de Noordkaap.
Van de Noordkaap naar de Lofoten. Daarna naar Kiruna en Jokkmokk in Zweden en zo via het Siljan meer naar het zuiden.
Overgevaren via Helsingborg naar Denemarken.

Wij hadden wel meer tijd, maar wij hebben onderweg zeer genoten van de reis.
De Noordkaap is een speciale belevenis en met een camper kan je er overnachten, heel gaaf.
http://www.mijnalbum.nl/Album=JJSOAFBA
http://www.mijnalbum.nl/Album=M3BV3PYK

Afbeelding

Groetjes
Hans
H&M 325/294
Grz

Hans
H&M 235/394
Afbeelding
http://www.madebymcl.nl/
lexielei
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:54
Locatie: Nijmegen

Re: Noordkaap

Bericht door lexielei »

Dank jullie :wjw

Na jullie verhalen en ook andere op internet hebben we toch besloten niet helemaal naar de Noordkaap te gaan maar wel die richting op langs de fjorden.
We willen uiteindelijk wel lekker bijkomen van de vakantie en niet gestrest gaan jakkeren.

En zoals ik hier lees zijn er best veel :wjw die naar Noorwegen en of Zweden gaan DUS misschien gaan we nog iemand daar spotten :yes
Wij gaan in ieder geval in de maand Juni gezien mijn vrouw met midzomer nacht daar wil zijn.
En als ik weer terug ben zal ik hier mijn reisverslag plaatsen.

Gr,
Alex
Plaats reactie