Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bluetooth nokia 6300 carkit connectie

vragen over de T5
Plaats reactie
Martijn Kappeyne
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2014, 21:25

bluetooth nokia 6300 carkit connectie

Bericht door Martijn Kappeyne »

Hallo forumlezers, ik heb een vraag over het verbinden van een Nokia 6300 met de af-fabriek carkit in mijn vw Multivan van 2007. Op de houder in het dashboard (zie bijlage)
telefoonhouder.jpg
staat dat deze geschikt is voor deze telefoon. Op het forum las ik al dat verbinden met andere telefoons vrij hopeloos is, dus heb ik een Nokia 6300 gekocht. Volgens info op internet zou het verbinden zo moeten gaan, dat ik eerst op het linkerknopje druk op de houder (zie foto) en dan binnen 5 seconden op het rechter, waarna er een piep/toon te horen moet zijn en de telefoon de carkit zou moeten vinden. Die knopjes op de houder, daar knippert de achtergrond rood, en sneller als ik ze op die manier heb ingedrukt, maar ik hoor geen toon.
Nu heb ik ook gelezen op het forum dat de bluetooth module onder de passagiersstoel zit. Daar heb ik gekeken en daar ligt een cdwisselaar en links daarvan een zwart rechthoekig en rechtopstaand kastje
module onder passagiersstoel.jpg
. Heb ik ook op de foto gezet. Ik heb de stekker linksvoor op de foto (geel met bruin) een keer los gehad en weer vastgezet in de hoop dat-ie dan reset, maar dat hielp ook niet. Nu weet ik het ff niet meer. In het boekje staat niet welke zekering van de bluetooth module is, maar ik denk dat-ie ook wel stroom heeft immers de lampjes branden op de achtergrond van de houder bij het stuur. Met de knopbediening op het stuur gebeurt er ook niks (mode knop of knopje met telefoon erop).
Tips?

groet

Martijn
Bijlagen
tekst op telefoonhouder.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bluetooth nokia 6300 carkit connectie

Bericht door Multivan Generation »

wellicht een stomme vraag, maar heb je ook de bluetooth op de telefoon aangezet?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Martijn Kappeyne
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2014, 21:25

Re: bluetooth nokia 6300 carkit connectie

Bericht door Martijn Kappeyne »

jazeker, en ook open gezet en dan zoeken naar apparaten. Hij vindt niks. Ik denk dat het euvel dus is, dat mijn bluetooth module in de auto niet "open" gezet wordt. Dat zou moeten gebeuren nadat ik een toon hoor, en die toon komt niet na het indrukken van achtereenvolgens de linker en rechter knop op de telefoonhouder.
Martijn
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: bluetooth nokia 6300 carkit connectie

Bericht door JanP »

Volgens de werkplaatsinfo zit de regelmodule achter het dashboardkastje.

Een van de beschrijvingen die ik op internet vond:

Auto op contact zetten
Telefoon in houder zetten
Telefoon: bluetooth aanzetten en "vindbaar" maken
Houder: eerst linker, dan (binnen 5 seconden) rechter knop indrukken.
Telefoon laten zoeken naar BT apparaten
Houder zou gevonden moeten worden
Code 0000 gebruiken om te pairen (slechts één keer nodig).

Wat ik ook nog las is dat de telefoon in de houder ook zonder BT zou moeten werken.

!! de houder werkt alleen samen met de originele VW radio.

Ik ben op zoek naar SSP's 419 (UHV premium uitvoering) en 422 (UHV met audio streaming).
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Martijn Kappeyne
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2014, 21:25

Re: bluetooth nokia 6300 carkit connectie

Bericht door Martijn Kappeyne »

Met telefoon in houder hoor ik ook geen biep/toon nadat ik de beide knoppen op de houder heb ingedrukt. Telefoon is zichtbaar maar vindt geen carkit. En die telefoon werkt verder wel goed, met en zonder bluetooth, alleen dus niet via de carkit. Ik moet nog even speuren achter het dashboardkastje of daar een module zit. De radio is ook origineel, foto ingevoegd. Als iemand weet welk type dit is (bouwjaar 2007), hou ik me aanbevolen.
radio en houder.jpg
Groet

Martijn
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bluetooth nokia 6300 carkit connectie

Bericht door Multivan Generation »

Radio lijkt me een RNS2
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fiddler
Berichten: 162
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: bluetooth nokia 6300 carkit connectie

Bericht door fiddler »

Al eerder elders op weetjewel gepost: Ik had een Nokia E71, en kreeg Bluetooth niet aan de praat. Bij de dealer zei een expert als tip, probeer eerst een andere telefoon, er zijn wat problemen met Nokia en VW. Zijn telefoon (geen nokia) werkte gewoon in mijn t5, BJ 2014 en VW telefoon systeem. Heb nu een gebruikte HTC op de kop getikt; doet het probleemloos. Een Samsung S4 mini idem ..... -F
Plaats reactie