Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00
VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
Kwam ik net tegen op de website van Van Vught Tuning. Dat is serieuze patat...
Hoe blijft die bak heel vraag je je af?
http://www.vvt-motorsport.nl/pages/cata ... 1&number=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe blijft die bak heel vraag je je af?
http://www.vvt-motorsport.nl/pages/cata ... 1&number=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
Turbo Johan wordt ie ook wel genoemdJ. Jolliffe schreef:Kwam ik net tegen op de website van Van Vught Tuning. Dat is serieuze patat...
Hoe blijft die bak heel vraag je je af?
http://www.vvt-motorsport.nl/pages/cata ... 1&number=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Die bak kan het wel hebben.....
Koppeling & vliegwiel is vaak het probleem, vandaar ook dat deze is aangepast.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
323 pk ?? wat dacht je van 800pk !!
wel vreemd 323 pk 673 Nm en 800 pk ruim dubbele maar "slechts " 930 Nm
Je zou denken dat EEN van de TWEE niet klopt
https://www.youtube.com/watch?v=wNCOsUXEzHM" onclick="window.open(this.href);return false;
T5 race tegen een porsche;
https://www.youtube.com/watch?v=Pb-Vlr7kiGs" onclick="window.open(this.href);return false;
wel vreemd 323 pk 673 Nm en 800 pk ruim dubbele maar "slechts " 930 Nm
Je zou denken dat EEN van de TWEE niet klopt
https://www.youtube.com/watch?v=wNCOsUXEzHM" onclick="window.open(this.href);return false;
T5 race tegen een porsche;
https://www.youtube.com/watch?v=Pb-Vlr7kiGs" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 28 mar 2014, 11:44, 3 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
Is wel met een Porsche motor in dit bussierobertTREBOR schreef:323 pk ?? wat dacht je van 800pk !!
https://www.youtube.com/watch?v=wNCOsUXEzHM" onclick="window.open(this.href);return false;
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
Benzine kan altijd meer toeren draaien waardoor je een hoger pk haalt, diesel haalt zijn pk's uit het hogere koppel.robertTREBOR schreef:323 pk ?? wat dacht je van 800pk !!
wel vreemd 323 pk 673 Nm en 800 pk ruim dubbele maar "slechts " 930 Nm
Je zou denken dat EEN van de TWEE niet klopt
https://www.youtube.com/watch?v=wNCOsUXEzHM" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
Ik heb in Corne zijn bus gereden en moet zeggen dat ie goed van zijn plek komt
Inlaattraject en uitlaatraject is serieus aangepakt en de turbo en verstuivers doen de rest. Hij is zelf nog niet tevreden dus er komt nog een andere turbo achter, 1 die al heel vroeg opspoelt en bij 1200 tpm al begint met minimaal 500 Nm.
Koppelingplaten en drukgroep zijn volledig aangepast en zijn nu bestand tegen het geweld wat erop los gelaten word.
Gr Edje
Inlaattraject en uitlaatraject is serieus aangepakt en de turbo en verstuivers doen de rest. Hij is zelf nog niet tevreden dus er komt nog een andere turbo achter, 1 die al heel vroeg opspoelt en bij 1200 tpm al begint met minimaal 500 Nm.
Koppelingplaten en drukgroep zijn volledig aangepast en zijn nu bestand tegen het geweld wat erop los gelaten word.
Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
Interessant. Heeft Corne een 2.5 PD in een facelift model getransplanteerd? Wat jij nu in je bus hebt hangen Edje, in welke richting moet ik denken kwa kosten? Dat van Corne zal vrij serieus geld kosten. Wel gaaf.
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
@jolliffe
Precies andersom, een T5.1 voorzien van een GP uiterlijk en interieur.
Mijn onderschrift klopt hoe het er staat
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk, de opzet van ons beide is gelijk. Grotere turbo welke niet op de originele aansluitpunten vast zit. Aanpassen van olie aanvoer en retour en natuurlijk verstuivers en uitlaattraject en inlaattraject. Ik ben gegaan voor een gelijkmatige en vlakke koppelkromme vanwege het hoge gewicht van 3 ton en kan daarmee de aandrijflijn een beetje ontzien.
Gr Edje
Precies andersom, een T5.1 voorzien van een GP uiterlijk en interieur.
Mijn onderschrift klopt hoe het er staat
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk, de opzet van ons beide is gelijk. Grotere turbo welke niet op de originele aansluitpunten vast zit. Aanpassen van olie aanvoer en retour en natuurlijk verstuivers en uitlaattraject en inlaattraject. Ik ben gegaan voor een gelijkmatige en vlakke koppelkromme vanwege het hoge gewicht van 3 ton en kan daarmee de aandrijflijn een beetje ontzien.
Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
Ed,
dat heb je mooi omschreven
De watergekoelde ballbearing licht idd klaar maar sinds dat de verstuivers goed zijn spoeld hij echt stuk beter
En is ook echt stuk sneller als hij was ...koppeling houdt het nu maar net
Had al een 350cdi turbo besteld en die ga ik natuurlijk wel testen
maar moet hem nog ombouwen in een 2260 uitlaathuis en de vnt vacuüm ombouwen
Der is inmiddels ook een 2260 van een bmw f10 onderweg die hebben een beter compressor wiel/huis wat wat minder surge gevoelig is
Volgende week vrijdag is kijken wat er nu echt uit komt met de 2566vk
dat heb je mooi omschreven
De watergekoelde ballbearing licht idd klaar maar sinds dat de verstuivers goed zijn spoeld hij echt stuk beter
En is ook echt stuk sneller als hij was ...koppeling houdt het nu maar net
Had al een 350cdi turbo besteld en die ga ik natuurlijk wel testen
maar moet hem nog ombouwen in een 2260 uitlaathuis en de vnt vacuüm ombouwen
Der is inmiddels ook een 2260 van een bmw f10 onderweg die hebben een beter compressor wiel/huis wat wat minder surge gevoelig is
Volgende week vrijdag is kijken wat er nu echt uit komt met de 2566vk
T5 2.5tdi dsg dq500 multivan highline lwb
Hp-drivetech airride /accuair e-level
H&r stabi set
22" rial daytona
Porsche bigbrake 380x38mm
335pk 687nm
Hp-drivetech airride /accuair e-level
H&r stabi set
22" rial daytona
Porsche bigbrake 380x38mm
335pk 687nm
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
Jolliffe
Zulke projecten kosten idd best wel wat geld maar helemaal enorm veel tijd
Spuitwerk en het afstel werk is uithanden gegeven de rest komt uit eigenhand en handen van wat kameraden
Was enorm veel test en speurwerk pfff
Snap te niet dat er eigenlijk nagenoeg niks kwa tuning gedaan werd met de t5
(wist toen der tijd nog dat er nog iemand was met storing in zijn boven kamer edje)
Ik ben een 1,5jaar geleden begonnen met een kale witte bestel t5
Enigste wat erop hoefde tezitten was 2schuifdeuren enhij moest ouder zijn als 2007 ivm roetfilter
dus de allergoedkoopste die er tevinden was gekocht
Om vervolgens om tebouwen naar een nieuwtype t5 lwb multivan met 2.5tdi doel 300pk+
De lange rail vloer/hemel ect ect zit er allemaal in alleen elektra is nog oud type
Wilde er perse mee op wintersport dus interieur is beetje afgeraffeld
Heb alle elektra met modules en componenten van een nieuwe mv met werkelijk alle optie,s maar dat is voor ronde 2
na mei in iedergeval
Zulke projecten kosten idd best wel wat geld maar helemaal enorm veel tijd
Spuitwerk en het afstel werk is uithanden gegeven de rest komt uit eigenhand en handen van wat kameraden
Was enorm veel test en speurwerk pfff
Snap te niet dat er eigenlijk nagenoeg niks kwa tuning gedaan werd met de t5
(wist toen der tijd nog dat er nog iemand was met storing in zijn boven kamer edje)
Ik ben een 1,5jaar geleden begonnen met een kale witte bestel t5
Enigste wat erop hoefde tezitten was 2schuifdeuren enhij moest ouder zijn als 2007 ivm roetfilter
dus de allergoedkoopste die er tevinden was gekocht
Om vervolgens om tebouwen naar een nieuwtype t5 lwb multivan met 2.5tdi doel 300pk+
De lange rail vloer/hemel ect ect zit er allemaal in alleen elektra is nog oud type
Wilde er perse mee op wintersport dus interieur is beetje afgeraffeld
Heb alle elektra met modules en componenten van een nieuwe mv met werkelijk alle optie,s maar dat is voor ronde 2
na mei in iedergeval
T5 2.5tdi dsg dq500 multivan highline lwb
Hp-drivetech airride /accuair e-level
H&r stabi set
22" rial daytona
Porsche bigbrake 380x38mm
335pk 687nm
Hp-drivetech airride /accuair e-level
H&r stabi set
22" rial daytona
Porsche bigbrake 380x38mm
335pk 687nm
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
Ah Turbo Johan van Driving Fun, die ken ik wel. Mooie ombouw Corne. Ik zit zelf te denken aan een andere Transporter erbij. Nu krijg ik het idee om een oude 2.5 aan te schaffen en te laten kietelen ipv een nieuw model aan te schaffen.
Hoe is de aandrijflijn bij Edje en jou? 4-motion of alleen voorwielaandrijving?
Hoe is de aandrijflijn bij Edje en jou? 4-motion of alleen voorwielaandrijving?
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
Bij mij alles op 2 wielen, heb nog wel eens een 4motion overwogen maar naar 2 keer een dag sturen (met 4motion) vind ik de bochten toch lekkerder met alleen voorwiel aandrijving.
Ik geloof dat de "andere gek" nog aan het overwegen is wat ie gaat doen
Tevens heb ik geen idee hoe de bak/aandrijflijn van een 4motion het houd met het hoge koppel, maar daar kunnen we met een maand of 3a4 wat over zeggen dan is het de bedoeling dat er een 4motion met dezelfde setup als ik gaat rijden.
Gr Edje
Ik geloof dat de "andere gek" nog aan het overwegen is wat ie gaat doen
Tevens heb ik geen idee hoe de bak/aandrijflijn van een 4motion het houd met het hoge koppel, maar daar kunnen we met een maand of 3a4 wat over zeggen dan is het de bedoeling dat er een 4motion met dezelfde setup als ik gaat rijden.
Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
Geeft zoveel koppel niet vreselijk veel wielspin? Ik neem aan dat er geen sperdiff ingebouwd is?
Ik zal mijn licht eens opsteken bij Van Vught of JosBR.
Ik zal mijn licht eens opsteken bij Van Vught of JosBR.
Re: VVT T5 2.5 TDI 323 pk 673 Nm
Wielspin? Nog niet opnat gras haha
Valt metdroog weerreuze mee denk dat een goed onderstel en paar breede slofen een berg scheelt
Geef zelf pas vanuit 3e versnelling gas ... De eerste2 zijn tekort
Moet zeggen dat aandrijfassen en bak het nog goed houden valt mij ook 100% mee
Bak heeft er 3ton op zitten waarvan 10dkm onder 673nm en 22inch wielen
4motion gaat er ook na mei onder en kan ook heel veel hebben kwa mishandeling
Valt metdroog weerreuze mee denk dat een goed onderstel en paar breede slofen een berg scheelt
Geef zelf pas vanuit 3e versnelling gas ... De eerste2 zijn tekort
Moet zeggen dat aandrijfassen en bak het nog goed houden valt mij ook 100% mee
Bak heeft er 3ton op zitten waarvan 10dkm onder 673nm en 22inch wielen
4motion gaat er ook na mei onder en kan ook heel veel hebben kwa mishandeling
T5 2.5tdi dsg dq500 multivan highline lwb
Hp-drivetech airride /accuair e-level
H&r stabi set
22" rial daytona
Porsche bigbrake 380x38mm
335pk 687nm
Hp-drivetech airride /accuair e-level
H&r stabi set
22" rial daytona
Porsche bigbrake 380x38mm
335pk 687nm