Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dragers in fabrieksrail

vragen over de T5
Plaats reactie
Volentuv
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mar 2014, 17:52

Dragers in fabrieksrail

Bericht door Volentuv »

Goed, de bus is bijna rond. Hoewel de twijfel nu toch op 140 of 180 pk hangt.

Volgende probleem voor ik hem van de week bestel is het volgende.

Nu dacht ik dat voetensets met dwarsliggers waar van die opklapsteunen in kunnen van Thule gewoon in de rails van VW konden. Nu zegt de dealer dat die er niet in passen. Ik wilde eigenlijk dit systeem hebben, http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 5-_-315000 Dan kan ik aan de uiteinden makkelijk met touwtjes en of spanbandjes de pijp vastzetten. En van de wegklapbaren dingen lijken me ook wel ideaal. Al dan niet met aerodynamische liggers.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik vind op het forum diverse onderwerpen maar geen bevredigend antwoord.

Tuv
Volentuv
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mar 2014, 17:52

Re: Dragers in fabrieksrail

Bericht door Volentuv »

Vraagje derbij dan maar.

Ik moet echt gaan bestellen, ik ga der ook mee op vakantie in Julie.

Als ik af-fabriek een rail in het dak neem en er passen geen Thule steunen in en ik ben der niet tevreden over, kan ik die dan gewoon demonteren en in de haven gooien? En er een imperiaal op zetten? Of zit deze rail af-fabriek 'erger' vast?

Tuv
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Dragers in fabrieksrail

Bericht door Geert G »

Volentuv schreef:Goed, de bus is bijna rond. Hoewel de twijfel nu toch op 140 of 180 pk hangt.

Volgende probleem voor ik hem van de week bestel is het volgende.

Nu dacht ik dat voetensets met dwarsliggers waar van die opklapsteunen in kunnen van Thule gewoon in de rails van VW konden. Nu zegt de dealer dat die er niet in passen. Ik wilde eigenlijk dit systeem hebben, http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 5-_-315000 Dan kan ik aan de uiteinden makkelijk met touwtjes en of spanbandjes de pijp vastzetten. En van de wegklapbaren dingen lijken me ook wel ideaal. Al dan niet met aerodynamische liggers.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik vind op het forum diverse onderwerpen maar geen bevredigend antwoord.

Tuv
180 PK zou ik kiezen.
Deze heeft dank zij de Bi-turbo techniek een kleiner turbo gat en zal eerder opspoelen.
Een goede basis geeft voor de modificaties ook een beter bevredigend resultaat.
Zeker met de gewichten waarmee jij gaat rijden, heb je vermogen nodig.
Een 140 PK zal dan een zuipkoe worden, om de prestaties te leveren die jij vraagt van de auto.
Met een 180Pk zal je km-kostprijs lager zijn dan met een 140PK, gezien de huidige dieselprijzen.

De andere twee vragen kan ik je helaas niet mee helpen of een antwoord op geven.

Bel Brink-Thule in Staphorst : 0522-469999 Vragen naar de afdeling verkoop.

Heb ook nog een telefoonnummer gevonden in Hoogeveen: Thule Hoogeveen: 0900-8735422

Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Volentuv
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mar 2014, 17:52

Re: Dragers in fabrieksrail

Bericht door Volentuv »

Ik had ook al een Thuleleverancier gebeld. Die wist het niet, kan ook aan de man hebben gelegen. IK probeer straks deze even.

Het motorverhaal begrijp ik helemaal. Ik zit alleen even met de dollars.......en daarna de bijtelling....

Tuv.
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: Dragers in fabrieksrail

Bericht door mulrivan-edition »

De rails tbv de dakdragers kan je ook achteraf monteren. En dus ook achteraf demonteren en in de haven pleuren :nuts
Dus gewoon je bus bestellen en op je gemak uitzoeken wat je wil met de dakdragers en rails.
Als je toch rails wil hebben zijn die binnen een week te leveren door de dealer.

Enne..........gewoon 180 pk nemen, zoals al hierboven vermeldt, een 140pk moet harder werken om aan hetzelfde resultaat te komen dus meer verbruik.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Dragers in fabrieksrail

Bericht door heemskerk »

Ik sta voor dezelfde keuze: 140/180pk. Heb nu meerdere malen vernomen dat de bi-turbo nog wel eens een olieverbruiker wil worden met aansluitend een welles/nietes strijd met de dealer omdat het olieverbruik binnen de (absurde) Volkswagen verbruiksmarges valt.. Ik heb ook begrepen dat deze bi-turbo één geheel is en niet in delen vervangen kan worden, en, knetterduur tov een soloblazer

Een 140 pk opwaarderen naar 180pk (JD/JB) levert ook een mooi resultaat op.. 'turbogaatje 'wat er dan overblijft maar op de koop toenemen?
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Dragers in fabrieksrail

Bericht door Geert G »

heemskerk schreef:Ik sta voor dezelfde keuze: 140/180pk. Heb nu meerdere malen vernomen dat de bi-turbo nog wel eens een olieverbruiker wil worden met aansluitend een welles/nietes strijd met de dealer omdat het olieverbruik binnen de (absurde) Volkswagen verbruiksmarges valt.. Ik heb ook begrepen dat deze bi-turbo één geheel is en niet in delen vervangen kan worden, en, knetterduur tov een soloblazer

Een 140 pk opwaarderen naar 180pk (JD/JB) levert ook een mooi resultaat op.. 'turbogaatje 'wat er dan overblijft maar op de koop toenemen?
Waarom bel je niet effe met JB Autoservice, en laat je door Jos adviseren???
Hij zal je een eerlijk & oprecht antwoord geven, en dan heb je de praktijkvoorbeelden uit de 1e hand.
Hij kent deze motoren van binen & buiten.
Dan weet je ook meteen of dit olieverbruik incidenteel is, of dat het regelmatig voorkomt.
Iemand die negatieve ervaring heeft, zal dit eerder op Internet plaatsen, dan iemand die tevreden is. Die hoor je niet, toch?

Een aantal quotes van Jos over deze 180Pk Biturbo motor zijn hier te lezen in dit forum:
jos_br schreef:Wat motor betreft hebben we hier eigenlijk eenzelfde ervaring, alleen met de (gechipte/DPFvrije) 180pk versie. We hebben hier best wat snellere uitvoeringen van de 2,5tdi rondrijden, echter de 2.0di doet hier niet voor onder. Deze laatste voelt inderdaad wat lichtvoetiger aan. Een van de monteurs hier kwam terug van een proefrit met een (230pk) 4 cilinder en riep iets van "na deze hoef je niet meer met de 5 cilinder te rijden....". vond het eerst wat overtrokken en reed er zelf eens mee, het wordt wel mijn volgende...

Jos.
jos_br schreef:Wij hebben hier een aantal 180pk DPF vrij en met de 7 traps DSG getuned naar 230pk rondrijden. De bak kan dit zonder aanpassingen goed aan, het is een verademing t.o.v. de 5 cilinder automaat.

Jos.
jos_br schreef:Zuigerveren die vast zitten? Ik denk eerder dat de dealer bij een eventuele reparatie een ander type zuigerveer monteert die "zachter" is en beter op de cilinderwand inslijt. Het grote probleem van moderne motoren is dat de materialen te goed zijn en daar door niet goed inslijten waardoor ze ook niet goed aansluiten/passen en er sprake is van lekkage waardoor de olie verbrand. Wij monteren ook andere zuigerveren en ruwen de cilinderwanden behoorlijk op om de "slijtage" te bevorderen waardoor de afdichting/passing van de zuigerveren weer goed zijn. Ook komt een lekkage van de turbo ook vaak voor. Nadeel van het DPF is dat je geen (olie)rook meer ziet waardoor je eerder een fatsoenlijke diagnose zou kunnen stellen.

Oja, een dure blijft het helaas altijd.......... :censor

Jos.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Dragers in fabrieksrail

Bericht door heemskerk »

Hey Geert,

Ik ken jos maar al te goed, heb er mijn huidige bus met regelmaat naar binnengeschoven. Ik stond er in Dieverbrug juist bij toen deze olieverbruikerij voorbijkwam, hij had er nét een staan waar na veel ellende het complete blok was vervangen; bleek het de bi-turbo te zijn. Dan nog het zuigerveren verhaal.....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dragers in fabrieksrail

Bericht door Multivan Generation »

Volentuv schreef:Ik moet echt gaan bestellen, ik ga der ook mee op vakantie in Julie.
Ga er niet van uit, dat je hem dan al hebt,
als je die instelling hebt, dan kan het alleen maar meevallen.

Levertermijnen bij Volkswagen willen wel eens veranderen :zwaai
Volentuv
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mar 2014, 17:52

Re: Dragers in fabrieksrail

Bericht door Volentuv »

Dragers vallen toch maar af. Gezien ik te veel moet verslepen op dak toch maar weer een imperiaal genomen.

Bus is inmiddels besteld, toch voor 180 gekozen. Ik hoop dat ik geen heimwee naar mijn trafic krijg straks......

Overigens was leveren vóór july vooralsnog geen probleem.....ik hoop dat het zo blijft.

Hoop ik ook dat ik straks geen garage kindje krijg. Ik kan mijn vervoer en rijdende magazijn niet missen.

Tuv
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Dragers in fabrieksrail

Bericht door Geert G »

Volentuv schreef:Dragers vallen toch maar af. Gezien ik te veel moet verslepen op dak toch maar weer een imperiaal genomen.

Bus is inmiddels besteld, toch voor 180 gekozen. Ik hoop dat ik geen heimwee naar mijn trafic krijg straks......

Overigens was leveren vóór july vooralsnog geen probleem.....ik hoop dat het zo blijft.

Hoop ik ook dat ik straks geen garage kindje krijg. Ik kan mijn vervoer en rijdende magazijn niet missen.

Tuv
Hey Tuv,

Als je straks, je nieuwe T5 vanaf het begin meteen de eerste 60.000km stevig inrijd & goed hard laat werken, is de kans op een oliezuiper een stuk kleiner. Dan slijten de zuigerveren fatsoenlijk in op de cilinderbussen.
Juist stationair laten draaien, voor de airco op een hete dag, of licht belasting is funest voor een nieuwe motor.
Onder te lichte termische belasting, worden de cilinderwanden als het ware gepolijst en verdwijnen de hoonkrassen als sneeuw voor de zon. :gif
En juist die hoonkrassen zorgen ervoor dat de olie niet langs de cilinderwand naar beneden zakt. :wjw
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Plaats reactie