Kanonne........wat een prijzen
Hier is dus echt maximaal aan verdiend, en dan ook nog 20% BTW komt er bovenop.
This jammer dat je de technische kennis niet hebt, want hier heeft de VW Stealer goed gebruik van gemaakt.
Was repatriëring via de Verzekerings S.O.S Centrale niet een betere optie geweest?
Zie een nieuwe intercooler, beide intercoolerslangen er ook nog bij gezet op de factuur.
Zo iets gooi je toch in een koud ontvetterbak. Doorspoelen uitblazen met perslucht en daarna is het weer geschikt voor hergebruik, mits er geen gat inzit.
Nieuwe groene afdichtringen, is normaal.
Onderdeel nummer turbo effe ontleed.......this inderdaad een Borg Warner KKK.
Jammer, was nu de uitgelezen kans om een mechanisch sterkere Garret erop te plempen.
Had alleen een ander aluminium haaks aanzuigbochtje, 50mm i.p.v. 40mm nu, aan de koude kant van de turbo moeten komen. De rest is plug & play.
5W30 VW norm 504.00-507.00 is juist goed voor een ingelopen motor.
Zou me niet verwonderen, dat door 0W30, i.c.m. zware thermische bergomstandigheden, de turbo hierdoor kapot is gelopen. Gewoonweg geen of te weinig smerend vermogen van te dunne hete olie
0W30 II is juist zo dun als kraanwater. Dat is weer goed voor de inloop periode van een motor. Juist in de bergen waar die motor thermisch behoorlijk belast wordt (klimmen, trekken / dalen, op de motor afremmen) is een 5W30 veel beter op z'n plaats. Deze behoud nog z'n viscositeit, terwijl een 0W30 langs de zuigerveren, naar beneden glijdt, bij wijze van spreken.