Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Onregelmatig stationair.

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Geert G »

robertTREBOR schreef:Vandaag de Audi A6 Avant uit eind 2007 met 180.000 km en pompverstuiver 2.0 dieselmotor opgehaald , moest met oprijwagen naar Den Haag omdat er een pompverstuiver het helemaal begeven had en er niet meer mee te rijden viel.
Er waren andere pompverstuivers ingezet, daarna liep de motor keurig op 4 cijlinders.
Echter van de ca 140 pk was er nog maar weinig over, merkbaar veels te weinig pk's
Er is een nieuwe kabelboom ingezet die de pompverstuivers met de elektronica verbind.
Heden weer een goed rijdende audi 2.0 met ca 140 pk
Echter op het www gekeken en blijkt dat bij dit type motor ook regelmatig de as die de Turbo aandrijft spontaan breekt.
En dat er grote kans is dat de oliepomp het begeeft vanwege een zeskantig boutje wat rond weg slijt.
Wederom een motor vol kwalen en technische manco's , veel Audi rijders vinden het laakbaar dat er voor
dit soort serieuze problemen die al regelmatig na 4 jaar voorkomen geen terugroep akties zijn .
Dus ook dit VAG product is niet de kwaliteit wat je verwacht te krijgen voor je 52.000 euro's
De enige oplossing is nu snel de verkoop in voordat er weer grote dure rekeningen aan gaan komen.
Robert, deze keer ben ik het niet met je eens....... Moet me toch iets effe van het hart & goed bedoeld:
Als je dat ding (en dat gold ook voor je voormalige T5 bus) nu eens fatsoenlijk aanpakt, door een goede niet Pon VAG dealer gebonden garage i.p.v. dit lap & plakwerk door de stealer..........dan ben je:
A) In 1x van al het gezeik af
B) Minder geld uit je wallet
C) Minder gefrustreerd + een smile on your face.
Kom ik toch weer uit op JB Autoservice uit of VAG Techniek in Nuenen...
En voor Audi is Hartog Tuning in Alkmaar ook een goede. Of Coen Donkers in Veghel.
Na een paar modificaties, die VAG dealers niet mogen uitvoeren, zijn VAG auto's gewoon een stuk betrouwbaarder.

Die Audi: Motorcode + Chassisnummer AUB..
Is dat een 16klepper?
Volgens mij zitten hier Siemens verstuivers in, en daar was een VAG-recall voor incl. kabelboom.
Balansassen verhaal komt er ook nog aan.........aandrijving oliepomp begeeft het, en ja, daar gaat je turbo als eerste.
Google er maar op.....
Oplossing: Oliepomp systeem ombouwen naar conventioneel zonder balans assen.
Is een tikkende tijdbom....ombouwen die handel........
Al die milieu rommel eraf, zoals DPF filter of katalysator & EGR koeler + klep , juiste software erop.....blijft je 2MV ook langer heel... Klaar........handel blijft heel, betrouwbaarder, zuiniger in brandstof, en een stuk minder zorgen & stress

Er zijn zovéél andere wegen dan de VAG dealer........waar je een stuk vrolijker van wordt.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door robertTREBOR »

Die Audi: Motorcode + Chassisnummer AUB..
Is dat een 16klepper?
Volgens mij zitten hier Siemens verstuivers in, en daar was een VAG-recall voor incl. kabelboom.
Balansassen verhaal komt er ook nog aan.........aandrijving oliepomp begeeft het, en ja, daar gaat je turbo als eerste.
Google er maar op.....
Oplossing: Oliepomp systeem ombouwen naar conventioneel zonder balans assen.
Is een tikkende tijdbom....ombouwen die handel........
Al die milieu rommel eraf, zoals DPF filter of katalysator & EGR koeler + klep , juiste software erop.....blijft je 2MV ook langer heel... Klaar........handel blijft heel, betrouwbaarder, zuiniger in brandstof, en een stuk minder zorgen & stress

Er zijn zovéél andere wegen dan de VAG dealer........waar je een stuk vrolijker van wordt.

===================================================================================

Hoe je het ook wend of keert, ik vind het niet normaal dat je op de stoel van de motorconstucteur moet gaan zitten
om de fouten gemaakt tijdens het ontwerp middels zelf uitgeplozen oplossingen moet gaan oplossen.

Het is een 2.0 TDI 16 klepper 140 pk motorcode BKD ? uit eind 2007 met 180.000km Audi A6 Avant

Alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je buiten de VAG organisatie om het oliepompsijsteem moet gaan
ombouwen naar een zelf uitgeplozen sijsteem zonder balansassen.

Nee het is de taak van de fabrikant om met een goed product op de markt te komen.
Zoals je het bovenstaand omschrijft lijkt het wel normaal dat iedere berijder van een A6 zich zelf moet
gaan verdiepen in fouten gemaakt bij het ontwerp van de motor , nee dat is echt de omgedraaide wereld !

Het lijkt wel of deze auto's uitsluitend gemaakt zijn voor de lease voor 36 maanden en max. 150.000 km.
Daarna valt de hele boel uit elkaar van ellende en loop je er financieel helemaal op leeg.
Het model is ECHT waanzinnig mooi om te zien en straalt een en al degelijk uit, de waarheid is helaas totaal anders.
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 09 apr 2014, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Geert G »

Robert, dit klopt niet:
2007 Audi A6 heeft geen BKD's maar:
136PK = BRF
140PK = BRE
BKD's zitten in Golf-5, Touran, Jetta , Audi A3, Seat Leon, Altea,Toledo, Skoda Octavia enz....
BKD's hebben géén balansassen, en zijn juist behoorlijk sterk. Dus ombouwen naar een BKD oliesysteem, zonder balansassen.
Na deze modificatie zijn ze redelijk probleemloos.....

http://www.audiforum.nl/forum/techniek/ ... 004-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Perdro, eigenaar van Hartog Tuning Alkmaar legt het in dit draadje haarfijn uit.
Overigens geld dit verhaaltje ook voor de Passat's.

Tjee....en dit in een T5 bussen forum, hi-hi.... :lach :lach :lach :knipoog
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door robertTREBOR »

Klopt Geert, maar omdat het over onregelmatig stationair draaien ging en in onze VAG Audi A6 ook pompverstuivers heeft wat de oorzaak was even ingehaakt , Zal niet meer gebeuren ! In ieder geval bedankt voor het meedenken aan oplossingen.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie