Robert, deze keer ben ik het niet met je eens....... Moet me toch iets effe van het hart & goed bedoeld:robertTREBOR schreef:Vandaag de Audi A6 Avant uit eind 2007 met 180.000 km en pompverstuiver 2.0 dieselmotor opgehaald , moest met oprijwagen naar Den Haag omdat er een pompverstuiver het helemaal begeven had en er niet meer mee te rijden viel.
Er waren andere pompverstuivers ingezet, daarna liep de motor keurig op 4 cijlinders.
Echter van de ca 140 pk was er nog maar weinig over, merkbaar veels te weinig pk's
Er is een nieuwe kabelboom ingezet die de pompverstuivers met de elektronica verbind.
Heden weer een goed rijdende audi 2.0 met ca 140 pk
Echter op het www gekeken en blijkt dat bij dit type motor ook regelmatig de as die de Turbo aandrijft spontaan breekt.
En dat er grote kans is dat de oliepomp het begeeft vanwege een zeskantig boutje wat rond weg slijt.
Wederom een motor vol kwalen en technische manco's , veel Audi rijders vinden het laakbaar dat er voor
dit soort serieuze problemen die al regelmatig na 4 jaar voorkomen geen terugroep akties zijn .
Dus ook dit VAG product is niet de kwaliteit wat je verwacht te krijgen voor je 52.000 euro's
De enige oplossing is nu snel de verkoop in voordat er weer grote dure rekeningen aan gaan komen.
Als je dat ding (en dat gold ook voor je voormalige T5 bus) nu eens fatsoenlijk aanpakt, door een goede niet Pon VAG dealer gebonden garage i.p.v. dit lap & plakwerk door de stealer..........dan ben je:
A) In 1x van al het gezeik af
B) Minder geld uit je wallet
C) Minder gefrustreerd + een smile on your face.
Kom ik toch weer uit op JB Autoservice uit of VAG Techniek in Nuenen...
En voor Audi is Hartog Tuning in Alkmaar ook een goede. Of Coen Donkers in Veghel.
Na een paar modificaties, die VAG dealers niet mogen uitvoeren, zijn VAG auto's gewoon een stuk betrouwbaarder.
Die Audi: Motorcode + Chassisnummer AUB..
Is dat een 16klepper?
Volgens mij zitten hier Siemens verstuivers in, en daar was een VAG-recall voor incl. kabelboom.
Balansassen verhaal komt er ook nog aan.........aandrijving oliepomp begeeft het, en ja, daar gaat je turbo als eerste.
Google er maar op.....
Oplossing: Oliepomp systeem ombouwen naar conventioneel zonder balans assen.
Is een tikkende tijdbom....ombouwen die handel........
Al die milieu rommel eraf, zoals DPF filter of katalysator & EGR koeler + klep , juiste software erop.....blijft je 2MV ook langer heel... Klaar........handel blijft heel, betrouwbaarder, zuiniger in brandstof, en een stuk minder zorgen & stress
Er zijn zovéél andere wegen dan de VAG dealer........waar je een stuk vrolijker van wordt.