Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Weetjewellers, bedankt!

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iPat
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 apr 2014, 00:41
Locatie: Den Haag

Weetjewellers, bedankt!

Bericht door iPat »

Beste weetjewellers,

Op de eerste plaats heel veel dank voor jullie bijdragen aan dit forum!
Ik ben Patrick uit Den Haag, 43 en sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van een Caravelle TDI uit 2000 in een (hopelijk) behoorlijke staat. Zelf ben ik niet onwijs technisch, slechts 1 rechterhand zeg maar, dus een forum als :wjw is voor mij een geschenk uit de hemel. Het heeft mij niet alleen uitstekend geholpen met het maken van de beslissing tussen latere generatie T4 of eerste generatie T5, maar inmiddels ook met het relatief eenvoudige maar o zo tijdrovende klusje van de juiste bedrading voor het aansluiten van een radiootje te vinden. Super!

Er moet nog wel het een en ander aan de bus gebeuren. Andere speakers -volgen later deze week-, linker buitenspiegel trilt (oplossing reeds in tips & trucs gevonden) en ik moet een ruit vinden voor in de OMOS DC wand, want die ontbreekt. Dat zou nog wel eens een probleempje kunnen worden zodra ik de bus zakelijk ga rijden. Verder rijdt de bus goed in mijn beleving. Schakelt goed, remt goed (remmen lijken visueel ook in orde en bus blijft kaarsrecht bij stevige acute remacties) en de koppeling vertoont ook geen kuren. Ben zo blij als een klein kind :yes

Op termijn (ahum.. zal niet heel lang duren waarschijnlijk :adhd ) eens kijken of ik koppel en vermogen kan laten meten, dan EGR afdoppen, K&N filter en zien of er een roetfilter en/of kat vervangen moet worden en weer laten meten om het verschil vast te stellen. Vervolgens bepalen welke vering er nu precies onder hangt (fabrieksverlaagd?) en een plan trekken om de bus 'horizontaler' te krijgen (staat voor nu lager dan achter en de veerkarakteristiek is het ook niet helemaal..). Dan nog wat 'echt' rubber om de standaard 16" Caravelle velgen en het begint er een beetje op te lijken. Het oplappen van de laadruimte, die nu enigszins vies en beschadigd is, komt daarna wel een keer aan bod.

Nogmaals, heel veel dank aan hen die de moeite nemen hun kennis en ervaring te delen op dit forum.
Ik maak er graag gebruik van en mocht iemand in mijn regio om een helpende hand verlegen zitten, let me know..
(Maar hou wel rekening met mijn beperkte technische vaardigheden :lach )
Veel plezier en veilige kilometers gewenst allemaal!

Vriendelijke groet,

Patrick
Vriendelijkste groet,

Patrick


Never get so busy making a living that you forget to make a life..
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Weetjewellers, bedankt!

Bericht door kurt&oxana »

welkom op :wjw
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Weetjewellers, bedankt!

Bericht door Henk-1 »

Mooi verhaal Patrick , welkom op :wjw :yes
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Weetjewellers, bedankt!

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier Patrick! :zwaai

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Weetjewellers, bedankt!

Bericht door ronald tdi »

:zwaai Patrick, welkom hier...

Bij vragen?, gewoon stellen
Plaats reactie