Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bambi = bamie

vragen over de T5
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

bambi = bamie

Bericht door jacobsentertainment476 »

Gadverdamme.......

Vanmorgen 04:30 met een gang van 100km/hr even een hertje dwars door de bumper tussen de draagbalk en de radiator pakket door gekregen, om z'n weg te vervolgen (richting uitgang) tussen bodemplaat en versnellingsbak en onderweg van alles mee nemend. Ik heb de auto stop gezet langs de kant van de weg, en de boel eens geïnspecteerd, al snel merkte ik dat er koelvloeistof weg liep, dus heb ik Bambi maar een duw gegeven richting berm ( zat geen druppel leven meer in) En ben als de sodemieter naar huis gegaan, gelukkig hoefde ik niet ver te rijden en kon ik met een rustig toerental thuis komen.
Vandaag zal ik eens gaan kijken wat de schade is, zover lijkt het er op dat de complete highline bumper, radiator, intercooler, airco radiator, parkeer sensoren, koplamp sproeier en een kabelboom moet gaan vervangen.

En nu de weetjewel factor,
De intercooler, wou ik gelijk vervangen voor een verbeterd exemplaar. (wie weet er nog iets)
Tevens zit ik te denken om de facelift te gaan doen naar "GP" Wat heb ik hier allemaal voor nodig ?

Foto komt nog wel.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: bambi = bamie

Bericht door Pascal-141 »

Ai, dat is niet leuk ,zo'n schade...

Wat heb je nodig om om te bouwen naar een GP neus ? Ik dacht zo ongeveer een 3000EUR in je portemonnee...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bambi = bamie

Bericht door Multivan Generation »

Goh, jammer van de ree-rug..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: bambi = bamie

Bericht door Geert G »

Das balen, Olaf..........
Heb je hem nog niet zo gek lang geleden eindelijk klaar, na de cilinderkop ellende.......kun je weer beginnen. :nuts

Bel effe met Klein Gunnewiek http://www.kleingunnewiek.com/" onclick="window.open(this.href);return false; (heb je toen ook je uitlaatspruitstuk besteld)
Die hebben meestal veel gebruikt jong spul liggen.

Auto Wessel in De Lutte heeft ook erg veel VAG https://www.auto-wessel.nl/about" onclick="window.open(this.href);return false;

Of effe via de onderdelenlijn in de voorraad kijken van de demontagebedrijven. http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/zoeken.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier is ook van alles te vinden: http://www.schadeautos.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Ter Hoeven in Bad Bentheim heeft ook nog wat schade T5's staan. http://www.terhoevenauto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier kun je alvast alle nummers bij elkaar schrapen: http://www.partscats.info/" onclick="window.open(this.href);return false; (ETKA online)


Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: bambi = bamie

Bericht door ratlookcalifornia »

Zou mogelijk deze tekst even verwijderen voor je problemen krijgt,....het is in ons fantastische landje namelijk strafbaar om door te rijden ....zal je de tekst even toemailen via een pb ( voordat een of andere boswachter dit leest ;-) )....
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: bambi = bamie

Bericht door ratlookcalifornia »

wel lekker klote zeg, berg schade door zo`n akkefietje......sneu voor het hert maar dan had hij maar op moeten letten op school. Hoop dat het een beetje betaalbaar op te knappen is, succes !
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: bambi = bamie

Bericht door ronald tdi »

Das idd zwaar sjips.
Ik weet dat het aanrijden van zo'n beest niet altijd te voorkomen is en dan ben je nog fout ook.
Laat de voorgang op foto zetten en Suc7 met herstel.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: bambi = bamie

Bericht door ktmkrik »

jacobsentertainment476 schreef:Gadverdamme.......

Vanmorgen 04:30 met een gang van 100km/hr even een hertje dwars door de bumper tussen de draagbalk en de radiator pakket door gekregen, om z'n weg te vervolgen (richting uitgang) tussen bodemplaat en versnellingsbak en onderweg van alles mee nemend. Ik heb de auto stop gezet langs de kant van de weg, en de boel eens geïnspecteerd, al snel merkte ik dat er koelvloeistof weg liep, dus heb ik Bambi maar een duw gegeven richting berm ( zat geen druppel leven meer in) En ben als de sodemieter naar huis gegaan, gelukkig hoefde ik niet ver te rijden en kon ik met een rustig toerental thuis komen.
Vandaag zal ik eens gaan kijken wat de schade is, zover lijkt het er op dat de complete highline bumper, radiator, intercooler, airco radiator, parkeer sensoren, koplamp sproeier en een kabelboom moet gaan vervangen.

En nu de weetjewel factor,
De intercooler, wou ik gelijk vervangen voor een verbeterd exemplaar. (wie weet er nog iets)
Tevens zit ik te denken om de facelift te gaan doen naar "GP" Wat heb ik hier allemaal voor nodig ?

Foto komt nog wel.
Is dit in Duitsland gebeurt Olaf?
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: bambi = bamie

Bericht door jacobsentertainment476 »

ktmkrik schreef: Is dit in Duitsland gebeurt Olaf?
Jep net over de grens is dit gebeurd. En binnen 5 minuten was mn koelsysteem leeg, dus ben als de brandweer naar huis gegaan (met motorisch beleid)
Of het nou wel of niet strafbaar is, Bambi is dood en is er vrijwillig voor gesprongen. Dat ik 80km/h reed waar 70km/h is toegestaan gaat niet veel meer overleving kansen geven aan Bambi.

Ondertussen al even contact gehad met de juwelier, en een complete highline bumper is rond de €420,- ex btw. Voor dat geld staat die wel in de primer :yes
Dan heb ik nog een compleet koeler pakket nodig. Twee sproeiers en wat kleine onderdelen.

Bedankt voor alle linkjes naar onderdelen, al is de zoektocht naar een highline bumper zwaar zelfs op eBay zijn ze schaars. Vandaar misschien de overstap naar GP look, een compleet neusje zit je op een €3200,- maar ik vraag me af of de koelers en radiator's gaan passen/werken. Voorlopig maar even in de passat rijden en me goed oriënteren :nuts
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: bambi = bamie

Bericht door ktmkrik »

jacobsentertainment476 schreef:
ktmkrik schreef: Is dit in Duitsland gebeurt Olaf?
Jep net over de grens is dit gebeurd. En binnen 5 minuten was mn koelsysteem leeg, dus ben als de brandweer naar huis gegaan (met motorisch beleid)
Of het nou wel of niet strafbaar is, Bambi is dood en is er vrijwillig voor gesprongen. Dat ik 80km/h reed waar 70km/h is toegestaan gaat niet veel meer overleving kansen geven aan Bambi.

Ondertussen al even contact gehad met de juwelier, en een complete highline bumper is rond de €420,- ex btw. Voor dat geld staat die wel in de primer :yes
Dan heb ik nog een compleet koeler pakket nodig. Twee sproeiers en wat kleine onderdelen.

Bedankt voor alle linkjes naar onderdelen, al is de zoektocht naar een highline bumper zwaar zelfs op eBay zijn ze schaars. Vandaar misschien de overstap naar GP look, een compleet neusje zit je op een €3200,- maar ik vraag me af of de koelers en radiator's gaan passen/werken. Voorlopig maar even in de passat rijden en me goed oriënteren :nuts
Dan zit je wel goed en word de schade toch volledig vergoed door de jager.
Tenminste zo was het altijd wel in Duitsland geregeld de jager die de jacht in dat gebied heeft is verantwoordelijk voor het wild en bij een eventuele schade door wild zorg draagt voor de kosten van de schade.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: bambi = bamie

Bericht door bvddobb »

Dan moet je zeker wel aangifte doen enzo?
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: bambi = bamie

Bericht door ratlookcalifornia »

Da`s dan beter geregeld als in nederland,.....daar ben je als slachtoffer nog schuldig ook,.......succes met de oplapperij ;-)
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1661
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: bambi = bamie

Bericht door sjaak »

:driveT5 :T54LIFE Misschien domme vraag maar wat is een highlinebumper????
Ik heb nog een bumper liggen met koplampsproeiers en dergelijke,in de kleur zilver gespoten.
:wjw :zwaai :zwaai
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: bambi = bamie

Bericht door ktmkrik »

ratlookcalifornia schreef:Da`s dan beter geregeld als in nederland,.....daar ben je als slachtoffer nog schuldig ook,.......succes met de oplapperij ;-)
Hoezo schuldig?, als je een beetje verzekerd bent ben je ook tegen wildschade verzekerd toch.
Duitse jagers zijn verantwoordelijk voor hun gebied en zijn daar voor zover ik weet voor verzekerd.
Zelf een keer een reekalf gevonden langs de weg nog wel levend, bij de eerste boer aangebeld die ging mee en vroeg of er 1 schade had maar bleek door een auto aangereden..zei die boer dom van die man als die gestopt was had hij al zijn schade vergoed gekregen.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: bambi = bamie

Bericht door ktmkrik »

bvddobb schreef:Dan moet je zeker wel aangifte doen enzo?
Bij mijn weten niet en in Nederland ook niet, als je het dier maar hebt dan is als je tegen wildschade verzekerd bent de boel gewoon geregeld.
Dat kan al vanaf beperkt casco verzekeren.
Plaats reactie