Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Soms moet het gewoon geld kosten!

vragen over de T5
Plaats reactie
Lisboa

Soms moet het gewoon geld kosten!

Bericht door Lisboa »

Daar sta je dan met je T5, pech langs de weg zonder vervangend vervoer :bonk .
200 km van huis en slechts 4 km verwijderd van de Duitse grens, de IRK van de ANWB is dus nutteloos.
De wegenwacht heeft mij heel goed geholpen waar ik ze erg dankbaar voor ben.
Onze T5 kon ie niet meer fixen, het afslepen zit wel in het ANWB pakket maar dan houdt het ook op voor ons.
Toch heeft de ANWB ons niet laten staan en dankzij hen konden weer naar huis.
De T5 is in het verzamel depot in Valkenburg op een truck gezet en op maandag bij de garage afgeleverd.

Wat mankeerde eraan? :werkaanT4 (om vast te stellen wat er allemaal loos was moest men eerst de hele boel los maken :nuts )

2 massavliegwiel en koppeling
Aandrijfas
Stabilisatorverbinders
Steekas
Bout tbv steekas
Versnellingsbakolie
10 werkuren

Het duurde even maar dan heb je ook wat, alles is weer in orde en we rijden weer :driveT5 :yes
En de rekening, ja dat deed best even zeer :nuts :ie :muur

Groeten,

Luuk
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Soms moet het gewoon geld kosten!

Bericht door Deki »

Zo dat is niet best sterkte nog !

Hoeveel staat er op de teller van je bussie?
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: Soms moet het gewoon geld kosten!

Bericht door caddy »

gokje, 2800?
gr, Jan.
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: Soms moet het gewoon geld kosten!

Bericht door WouterW »

Ooit wat gemerkt aan de koppeling qua aangrijpen of rare trillingen bij bepaalde snelheden? Zo niet dan worden zowel koppeling en 2mv 'even ' meegenomen. De rest is ongeveer €350,- aan materiaal. Heb mijn twijfels omtrent de diagnose.
Je staat niet 'zomaar' met pech en vervolgens is dit allemaal kapot. Ik denk dat de inwendige splines van de rechter aandrijfas weg zijn en de rest onder het mom: het zit eraan te komen' erbij genoemd werd.maar dat is mijn mening vanaf hier. Zelfs met een verrotte koppeling of 2mv kom je niet zomaar stil te staan.
Succes met de reparatie.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Soms moet het gewoon geld kosten!

Bericht door Pascal-141 »

WouterW schreef:Ooit wat gemerkt aan de koppeling qua aangrijpen of rare trillingen bij bepaalde snelheden? Zo niet dan worden zowel koppeling en 2mv 'even ' meegenomen. De rest is ongeveer €350,- aan materiaal. Heb mijn twijfels omtrent de diagnose.
Je staat niet 'zomaar' met pech en vervolgens is dit allemaal kapot. Ik denk dat de inwendige splines van de rechter aandrijfas weg zijn en de rest onder het mom: het zit eraan te komen' erbij genoemd werd.maar dat is mijn mening vanaf hier. Zelfs met een verrotte koppeling of 2mv kom je niet zomaar stil te staan.
Succes met de reparatie.
Inderdaad , het zou mij ook verbazen dat én koppeling , én rechteraandrijfas zomaar ineens tegelijkertijd er de brui aan geven.
Een 2MV en koppeling voel je aankomen , dus dat zou je moeten merken . Een aandrijfas eigenlijk ook , eens die vertanding speling begint te krijgen , voel je echt de speling bij het gas geven en gas los .

Maar goed, nu ben je terug zeker voor een poosje
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Lisboa

Re: Soms moet het gewoon geld kosten!

Bericht door Lisboa »

Tja, ik heb wel iets horen kloppen bij het optrekken maar tijdens het rijden merkte ik er niks meer van.
De vervangen onderdelen heb ik gezien en de vertanding van de aandrijfas was kapot gedraaid.
Volgens de garage om dat de boel aan de rechterkant droog in elkaar is gezet in plaats van met vet. Een fout van VW en ik was niet de eerste met dit euvel. In het 2massa vliegwiel zat zoveel speling dat ie gaar was.
Al met al begin ik net een beetje bij te komen van de rekening, maar het is een bekend euvel bij de T5, aldus de ANWB, Garage en een kennis van me. Het zal best allemaal, valt me wel tegen van de T5, de T4 hiervoor leek onverwoestbaar...

Groeten,

Luuk
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Soms moet het gewoon geld kosten!

Bericht door vwcampersite »

Pascal-141 schreef:
Inderdaad , het zou mij ook verbazen dat én koppeling , én rechteraandrijfas zomaar ineens tegelijkertijd er de brui aan geven.
Een 2MV en koppeling voel je aankomen , dus dat zou je moeten merken . Een aandrijfas eigenlijk ook , eens die vertanding speling begint te krijgen , voel je echt de speling bij het gas geven en gas los .

Maar goed, nu ben je terug zeker voor een poosje

Wat zou je moeten voelen als het 2mv minder aan het worden is? Het af en "happen" bij het laten opkomen van de koppeling? En ook het minder soepele verloop van het koppelen (hij klapt er wat meer op)?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Soms moet het gewoon geld kosten!

Bericht door Pascal-141 »

vwcampersite schreef:
Pascal-141 schreef:
Inderdaad , het zou mij ook verbazen dat én koppeling , én rechteraandrijfas zomaar ineens tegelijkertijd er de brui aan geven.
Een 2MV en koppeling voel je aankomen , dus dat zou je moeten merken . Een aandrijfas eigenlijk ook , eens die vertanding speling begint te krijgen , voel je echt de speling bij het gas geven en gas los .

Maar goed, nu ben je terug zeker voor een poosje

Wat zou je moeten voelen als het 2mv minder aan het worden is? Het af en "happen" bij het laten opkomen van de koppeling? En ook het minder soepele verloop van het koppelen (hij klapt er wat meer op)?
onder andere ja , het 2MV kan ook beginnen "klapperen"/ratelen op bepaalde toerentallen
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Soms moet het gewoon geld kosten!

Bericht door Deki »

Pascal-141 schreef:
vwcampersite schreef:
Pascal-141 schreef:
Inderdaad , het zou mij ook verbazen dat én koppeling , én rechteraandrijfas zomaar ineens tegelijkertijd er de brui aan geven.
Een 2MV en koppeling voel je aankomen , dus dat zou je moeten merken . Een aandrijfas eigenlijk ook , eens die vertanding speling begint te krijgen , voel je echt de speling bij het gas geven en gas los .

Maar goed, nu ben je terug zeker voor een poosje

Wat zou je moeten voelen als het 2mv minder aan het worden is? Het af en "happen" bij het laten opkomen van de koppeling? En ook het minder soepele verloop van het koppelen (hij klapt er wat meer op)?
onder andere ja , het 2MV kan ook beginnen "klapperen"/ratelen op bepaalde toerentallen
Lichte trillingen stationair ! :ikrij
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Soms moet het gewoon geld kosten!

Bericht door Geert G »

Flodderen/schudden van de motor op het moment van uitzetten & starten.
Dat is al een voorteken. :groteogen
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Plaats reactie