Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

problemen deursloten t5 2003

vragen over de T5
Plaats reactie
turbod
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2013, 09:56

problemen deursloten t5 2003

Bericht door turbod »

Hallo,
Bij mijn transporter van 2003 heb ik volgende problemen. Als ik de auto stil leg en ik trek de sleutel van het contact dan werkt de zoemer niet van de lichten die nog aanstaan. Nu had ik gelezen dat de tellerunit soms problemen geeft maar als ik het portier in eerste slot zet gaat de zoemer wel. En als ik de deur opensluit en opendoe maar de sleutel niet op het contact steek sluit de wagen zichzelf weer. Ook krijg ik de melding dat de passagiersdeur niet goed gesloten is als ik rij. En als de wagen opensluit en passagiersdeur opendoe zal deze zichzelf weer sluiten. Ik was aan het denken dat de twee sloten stuk zijn. Iemand ervaring hiermee? Op internet lees ik veel dat ze problemen hebben met de microswitch in de sloten maar ik vind niets specifiek over de t5. Alvast bedankt.
Bouran
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 okt 2012, 22:26
Locatie: Schouwen Duiveland (Zeeland)

Re: problemen deursloten t5 2003

Bericht door Bouran »

turbod schreef:Hallo,
Bij mijn transporter van 2003 heb ik volgende problemen. Als ik de auto stil leg en ik trek de sleutel van het contact dan werkt de zoemer niet van de lichten die nog aanstaan. Nu had ik gelezen dat de tellerunit soms problemen geeft maar als ik het portier in eerste slot zet gaat de zoemer wel. En als ik de deur opensluit en opendoe maar de sleutel niet op het contact steek sluit de wagen zichzelf weer. Ook krijg ik de melding dat de passagiersdeur niet goed gesloten is als ik rij. En als de wagen opensluit en passagiersdeur opendoe zal deze zichzelf weer sluiten. Ik was aan het denken dat de twee sloten stuk zijn. Iemand ervaring hiermee? Op internet lees ik veel dat ze problemen hebben met de microswitch in de sloten maar ik vind niets specifiek over de t5. Alvast bedankt.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat kan dit komen door een aantal kapotte draden in de flexibele doorvoer naar de deur.
:ikrij

jeroen
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: problemen deursloten t5 2003

Bericht door Rico »

Ik heb bij m'n Caddy een probleem wat er op lijkt. Bij lang in- en uitladen zou na een minuut of 10 ook de binnenverlichting uit moeten gaan, maar dat gebeurt niet. Ook gaat het stuurslot er niet op. De oorzaak is inmiddels gevonden, moet nog gerepareerd worden.

Als je de sleutel uit het contact haalt, hoor je dan een "klik"? Zo nee, druk dan met een vinger het cilinderslot in (dus zonder de sleutel in het contact te doen he). Hoor je dan wel de klik, dan is het cilinderslot stuk. Wordt komende maandag bij mij vervangen, schijnt vaker voor te komen.

Ik stond tijdens m'n eerste week van de vakantie in Spanje, met de caravan er achter, in the middle of nowhere op een kleine parkeerplaats. Na de lunch wilden we wegrijden, maar de contactsleutel ging niet meer in het contactslot, het eerste lipje bleef er voor zitten. Dan sta je toch ff raar te kijken. Een uur aan het pieren geweest, bleef niet lukken. Uiteindelijk de "assistance" gebeld, die kwamen met een afsleepwagen, maar gelukkig kom die man het ter plekke regelen. Met geweld heeft die man gezorgd dat de sleutel er weer in kon. Dus we konden weer verder rijden, hoewel het slot vreselijk bleef haken. De volgende dag wel even naar een VW dealer gereden, el cheffe sprak daar gelukkig Frans, dus dat was wel makkelijker uitleggen dan in het Spaans. Die hebben het slot gereinigd en gesmeerd, dat scheelde wel, alleen een aantal functies werkten niet meer (lichtzoemer, uitschakelen binnenverlichting, a.b. van de vergrendeling, stuurslot). Het contactslot bleef denken dat de sleutel er nog in zat, dus gaf stand "0" niet vrij. Per toeval ontdekt dat als ik dan op het slot drukte, wel de "0"-stand vrij kwam en alles weer werkte.

Groet,

Rico
turbod
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2013, 09:56

Re: problemen deursloten t5 2003

Bericht door turbod »

Ik heb gisteren de deuren eens uit elkaar gehaald. Het zijn de microswitchen op de deursloten die afgesleteb zijn. Heb deze opgevuld met twee componenten lijm en het werkt terug. Moest dit niet houden kan ik ze nog bestellen op conrad.

Grt
Ducaticor
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2013, 11:03

Re: problemen deursloten t5 2003

Bericht door Ducaticor »

turbod schreef:Ik heb gisteren de deuren eens uit elkaar gehaald. Het zijn de microswitchen op de deursloten die afgesleteb zijn. Heb deze opgevuld met twee componenten lijm en het werkt terug. Moest dit niet houden kan ik ze nog bestellen op conrad.

Grt
Beste Turbod,
Ik heb waarschijnlijk een steentje in het raammechaniek, zo klinkt het tenminste.
Hoe heb je de deurpanelen verwijderd? Ik heb 3 schroeven onder in de deur gevonden en 1 in het midden. Het handvat heb ik verwijderd en de 2 bouten die dan zichtbaar worden. Maar nu weet ik de volgende stappen niet.

groeten
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: problemen deursloten t5 2003

Bericht door heemskerk »

Ducaticor schreef:
turbod schreef:Ik heb gisteren de deuren eens uit elkaar gehaald. Het zijn de microswitchen op de deursloten die afgesleteb zijn. Heb deze opgevuld met twee componenten lijm en het werkt terug. Moest dit niet houden kan ik ze nog bestellen op conrad.

Grt
Beste Turbod,
Ik heb waarschijnlijk een steentje in het raammechaniek, zo klinkt het tenminste.
Hoe heb je de deurpanelen verwijderd? Ik heb 3 schroeven onder in de deur gevonden en 1 in het midden. Het handvat heb ik verwijderd en de 2 bouten die dan zichtbaar worden. Maar nu weet ik de volgende stappen niet.

groeten

Even de zoekfunctie gebruiken: deurpanelen verwijderen.
Plaats reactie