Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 V6 benzine: Any good?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StuntNick
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 apr 2009, 19:32
Locatie: Erica
Contacteer:

T5 V6 benzine: Any good?

Bericht door StuntNick »

Mensen van dit fraaie forum,

Al jaren rij ik Volkswagen. Eerst probleemloos T4 en nu al tijden probleemloos T5.
Echter is mijn leven wat verandert en maak ik veel minder kilometers. Waar het eerder tussen de 40 en 50k per jar was zal dat nu max. 10 zijn.

De kosten van belasting kunnen dus niet echt meer uit en ik ben aan het kijken voor een andere oplossing. Omdat mijn T5 geweldig is wil ik dat eigenlijk zo houden en voor de 3.2v6 benzine gaan. Er staat er nu 1 in stadskanaal.
Echter kan ik nergens iemand hier vinden die zijn/haar ervaringen naar voren heeft gebracht.

Is er iemand die dit model rijd, wellicht met automaat, en mij kan vertellen wat de ervaringen zijn.
Rekkende D ketting en automaat hoor ik maar geld de automaat ook voor deze motor. Minder koppel????

Alle info is welkom. Alvast bedankt.

Nico :D :T54LIFE
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: T5 V6 benzine: Any good?

Bericht door Geert G »

Lees hier maar effe wat de Duitsers ervan vinden op Motor-talk:

http://www.motor-talk.de/forum/multivan ... 54475.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Engsins een dorstig kereltje, maar met een Prins VSI LPG systeem loopt er mooi op.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: T5 V6 benzine: Any good?

Bericht door robertTREBOR »

van 1 op 12 met de diesel naar 1 op 7 a 8 op V6 benzine
ritje van 80 km kost dik 10 ltr, benzine = kleine 20,00 Euro
het is maar wat het je waard is.
misschien is de elektrise uitvoering van de T5 wel de ideale oplossing die eraan zit te komen als je korte stukjes rijdt.

https://www.youtube.com/watch?v=dhlKSCkTcjA" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: T5 V6 benzine: Any good?

Bericht door JanP »

De belasting is wel ongeveer € 1000 minder per jaar (geel kenteken).
Dus als je niet zo heel veel rijdt....
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 V6 benzine: Any good?

Bericht door Oviivo »

lijkt me wel een hele dikke bak :ikrij
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Jorg
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 mar 2012, 16:56

Re: T5 V6 benzine: Any good?

Bericht door Jorg »

Wil je sowieso weer eens iets anders of rijd je de bus prive en wil je minder belasting betalen?
Gebruikersavatar
StuntNick
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 apr 2009, 19:32
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: T5 V6 benzine: Any good?

Bericht door StuntNick »

Jorg snapt uhm.
Ik rij de bus prive voor het vervoer van mijn stuntmotoren.
Kosten 1600 euro in het jaar.
Tuurlijk is benzine duurder maar als ik 10000km rij bespaar ik al 500 euro. En onderhand staat de teller voor dit jaar op 3200 en we zijn al halverwege. Diesel kan niet uit en ik wil goedkoper gaan rijden.
Ik bekijk nu meerdere opties waarvan de benzine T5 er 1tje is.

En opzich hoef ik niets anders. Mijn bus rijd voortreffelijk maar die liefdesbrieven van onze gelegaliseerde diefstal organisatie worden nogal flauw als de bus alleen maar stilstaat. Sowieso is het ritje naar mijn werk 3km wat een krankzinnige 42 kilometer per week betekent! En echt fijn is dit ook weer niet voor de bus dus als mijn motor klaar is ga ik daarmee naar het werk en komt de T5 helemaal niet meer van de plek.
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: T5 V6 benzine: Any good?

Bericht door Anno »

Om structureel elke dag 3 km heen en weer te rijden lijkt me, met name voor een groot blok, niet bevorderend voor de levensduur.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
StuntNick
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 apr 2009, 19:32
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: T5 V6 benzine: Any good?

Bericht door StuntNick »

Mwoa de negatieve effecten van korte stukken rijden worden bijzonder overdreven. Alsof je motor binnen twee maand vast zit. Pietsie condensvorming en sludge opbouw zullen de levensduur van 1.000.000km terugbrengen naar 950.000km. Ik heb wel andere dingen om me zorgen over te maken.

Fietsen doe ik sowieso niet aan. Gruwelijk in-efficiënte manier om van A-naar-B te komen. Maar van de week is de Fireblade klaar, dan kan die als vervoer dienen.

Maar dit weekend heb ik de cijfers nog eens naast elkaar gelegd en de conclusie is dat de T5 lekker blijf.
Benzine T5 is het verschil te klein door hoog verbruik.
Auto met aanhanger rijdt waardeloos en is onpraktisch.
Belastingvrije auto's lig ik meer onder dan dat ik erin zit.

En vandaag heb ik 30km gereden dus mijn condens is wel verdampt nu. :D

Bedankt voor de adviezen! :yes
Plaats reactie