dan moet je wel flink aan de bak 100km/h op je skelterjacobsentertainment476 schreef:Ja zo kan die van mij ook heel zuinig rijden, echter daar heb ik geen 2,5TDI voor genomen Als ik 100km/hr wil rijden neem ik wel een skelter.frank884 schreef:Wat een slurpers hebben enkele van jullie
Ik rijdt vanaf november gemeten 1:14,94 met een TDI
met gewone standaard winterbanden. (op zomerbanden kan die zuiniger)
maar moet je wel overwegend onder de 100 km/h blijven.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vebruik VW california T5 nbj 2006
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
Je kan een T4 niet met een T5 vergelijken ...frank884 schreef:Wat een slurpers hebben enkele van jullie
Ik rijdt vanaf november gemeten 1:14,94 met een TDI
met gewone standaard winterbanden. (op zomerbanden kan die zuiniger)
maar moet je wel overwegend onder de 100 km/h blijven.
T4 is zowieso zuiniger .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
En dat noemen ze dan "vooruitgang"Pascal-141 schreef:Je kan een T4 niet met een T5 vergelijken ...
T4 is zowieso zuiniger .
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
Haha , inderdaad !jacobsentertainment476 schreef:Ja zo kan die van mij ook heel zuinig rijden, echter daar heb ik geen 2,5TDI voor genomen Als ik 100km/hr wil rijden neem ik wel een skelter.frank884 schreef:Wat een slurpers hebben enkele van jullie
Ik rijdt vanaf november gemeten 1:14,94 met een TDI
met gewone standaard winterbanden. (op zomerbanden kan die zuiniger)
maar moet je wel overwegend onder de 100 km/h blijven.
onder de 100km/u ? Kom jij nooit op de snelweg dan ? Zelfs met geladen aanhanger kom ik niet veel lager dan 100km/u ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
- Locatie: Ruinerwold
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
Ja als je maar onder de 100 blijft wil hij wel zuinig. Ik heb het ook 1 tank gedaan en kwam uit op 1:15,1
Kan nog wel zuiniger want dit waren heel veel kleine afstanden tussen de 5 en 50km. Als je je hele tank leeg rijd met 90 op de snelweg zonder de motor tussendoor al te veel af te laten koelen zul je nog wel zuiniger kunnen
Is wel met een 4 cilinder trouwens
Kan nog wel zuiniger want dit waren heel veel kleine afstanden tussen de 5 en 50km. Als je je hele tank leeg rijd met 90 op de snelweg zonder de motor tussendoor al te veel af te laten koelen zul je nog wel zuiniger kunnen
Is wel met een 4 cilinder trouwens
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
Na 2000km gereden te hebben kom ik uit op 1:11,6 met een 2.5 TDI 130pk T5. Ik ging eigenlijk uit van 1:8, maar dit is wel wat beter natuurlijk
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
Mijn T5 2.5 rijdt tussen de 1/12 en 1/12,5. Mijn T5GP DSG rijdt 1/13. De laatste op winterbanden en wat steviger rijstijl
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
- f.hendriks
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 19:35
- Locatie: Enschede
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
morgen weer tanken.
ben benieuwt wat het resultaat is
ik heb nu wat robuster gereden
120 kmu tot 130 op de snelweg en wat sneller optrekken
overigens ik heb een 131 pk t5 diesel
groet Foeke
ben benieuwt wat het resultaat is
ik heb nu wat robuster gereden
120 kmu tot 130 op de snelweg en wat sneller optrekken
overigens ik heb een 131 pk t5 diesel
groet Foeke
- f.hendriks
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 19:35
- Locatie: Enschede
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
1 op 9,3 dat is wel erg hoog
op naar de volgende tankbeurt
gr Foeke
op naar de volgende tankbeurt
gr Foeke
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
1 op 9,3. Dat is hoog maar dan heb je ook wat!!
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
- f.hendriks
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 19:35
- Locatie: Enschede
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
dat klokpt tis wel genieten
gr Foeke
gr Foeke
- f.hendriks
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 19:35
- Locatie: Enschede
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
update verbruik T5
roetfilter is nu schoon en eigenlijk opnieuw inrijden na lang stilstaan
rijdt de bus nu tussen de 1:11 en 1:12 mooi resultaat
ben er blij mee
gr Foeke
roetfilter is nu schoon en eigenlijk opnieuw inrijden na lang stilstaan
rijdt de bus nu tussen de 1:11 en 1:12 mooi resultaat
ben er blij mee
gr Foeke
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
Inmiddels rijdt mijn T5GP met DSG op zomerbanden en is hij verlaagd. Brandstofverbruik is nu tussen de 1/13,9 en 1/14,3
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
Het is inmiddels wel bewezen,
dat chippen door een Goede Tuner, GESPECIALISEERD in auto´s uit de VAG group het brandstof verbruik positief beïnvloed. (en zeker bij een T5)
Chippen betekend in feite: De software optimaliseren
Met de huidige, alsmaar verder stijgende brandstofprijzen, is deze investering in een hoog rap tempo terugverdiend, en wordt het omgezet naar winst.
dat chippen door een Goede Tuner, GESPECIALISEERD in auto´s uit de VAG group het brandstof verbruik positief beïnvloed. (en zeker bij een T5)
Chippen betekend in feite: De software optimaliseren
Met de huidige, alsmaar verder stijgende brandstofprijzen, is deze investering in een hoog rap tempo terugverdiend, en wordt het omgezet naar winst.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
- Locatie: Ruinerwold
Re: vebruik VW california T5 nbj 2006
Ja opzich, als je een boel rijd wel ja...
stel dat mijn bus door het chippen van 1:14 naar 1:15 gaat.
Ik kan nu 14KM X 80L = 1120KM
Dat word 15KM X 80L = 1200KM
Scheelt dus 80KM per tank.
Pak je het verbruik van 14Km per liter, dan word het 80/14 is 5.7L per tank besparing.
Met de huidige brandstofprijs hier á 1.40 euro, word het 5.7L X 1.40 euro = 8 euro besparing per tank.
Laat je dus je bus chippen voor 500 euro, 500 / 8 = 62.50 x tanken voordat je de investering van 500 terug hebt verdiend.
62.5 tanken diesel met een verbruik van 1:14 = 1120KM per tank X 62.5 = 70000KM
Dus na ongeveer 70000KM begin je pas met besparen.
Correct me if i'm wrong!
stel dat mijn bus door het chippen van 1:14 naar 1:15 gaat.
Ik kan nu 14KM X 80L = 1120KM
Dat word 15KM X 80L = 1200KM
Scheelt dus 80KM per tank.
Pak je het verbruik van 14Km per liter, dan word het 80/14 is 5.7L per tank besparing.
Met de huidige brandstofprijs hier á 1.40 euro, word het 5.7L X 1.40 euro = 8 euro besparing per tank.
Laat je dus je bus chippen voor 500 euro, 500 / 8 = 62.50 x tanken voordat je de investering van 500 terug hebt verdiend.
62.5 tanken diesel met een verbruik van 1:14 = 1120KM per tank X 62.5 = 70000KM
Dus na ongeveer 70000KM begin je pas met besparen.
Correct me if i'm wrong!
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen