Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zwarte T4 (1.9 TD, bj. 2000) naar camper/dagelijks vervoer

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
ruiterstefan
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2014, 22:53

Re: Zwarte T4 (1.9 TD, bj. 2000) naar camper/dagelijks vervo

Bericht door ruiterstefan »

matje86 schreef:heb je wel geluisterd? of heb ik het verteld terwijl je in gedachte bij het feest was :bifun :bifun :bifun
Hah Matje, mooie opmerking. Ik heb zelfs iets te goed naar je geluisterd, het klopte allemaal precies.

Maar het wordt nog gekker. Ik heb net met de rdw gebeld, want ik wil toch proberen om zitplaatsen op kenteken te krijgen en de manier van het tweezits bankje in de rijrichting gaat simpelweg niet mooi passen. Nu gaf die beste man aan dat als ik de bank een kwartslag draai en dus tegen de zijkant van de bus zet, ik wel zitplaatsen op kenteken krijg! Ik dacht eerst aan een betimmering om 3 zitplaatsen te creëren, maar volgens deze man kan ik dus gewoon de 2 of 3 zits bank tegen de zijkant aanzetten, haal ik de gordels er uit en is het goed!

Ik zal dit weekend eens kijken hoe we dat gaan doen.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Zwarte T4 (1.9 TD, bj. 2000) naar camper/dagelijks vervo

Bericht door Endebendebus »

viewtopic.php?f=2&t=16549#p90714" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb hetzelfde gedacht toen :ie Overheidsvrezen d als ik blijk te zijn heb ik toen mijn WV1ZZZ... maar ingeruild voor een WV2ZZZ... Toch wel prettig gevoel. ben wel benieuwd hoor!? Verder leuk project om te volgen :zwaai
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
ruiterstefan
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2014, 22:53

Re: Zwarte T4 (1.9 TD, bj. 2000) naar camper/dagelijks vervo

Bericht door ruiterstefan »

Inmiddels hebben we 6 zitplaatsen op camperkenteken! :jumpklap Vanmorgen gekeurd.
Ik heb de 3 zits bank zijwaarts gemonteerd, alle gordels uit de bus gehaald en het keukentje iets richting schuifdeur geplaatst, zodat de bank over dwars past. Later meer foto's...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mac
Berichten: 769
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: Zwarte T4 (1.9 TD, bj. 2000) naar camper/dagelijks vervo

Bericht door Mac »

Gefeliciteerd met je camper, het heeft wat slapeloze nachten gekost, maar je hebt zitplaatsen op het kenteken. :yes
Hoe moeilijk kan het zijn ?
:driveT4
It's not what you buy
It's what you create.
ruiterstefan
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2014, 22:53

Re: Zwarte T4 (1.9 TD, bj. 2000) naar camper/dagelijks vervo

Bericht door ruiterstefan »

Tsja, hoe moeilijk kan het zijn inderdaad :).

Ja, vanaf zaterdag ga ik de bus netjes maken. Vloerplaatje er in, goed geluid, hemeltje weer afwerken (met wat extra latjes van Herman).
Ik ga een ladenblok achterin maken voor de nodige opslagruimte en er komt een matras van 1,60 bij 2,00 in die ik normaalgesproken opgerold bewaar bovenop de lattenbodems.

Ik houd de voortgang wel bij met foto's hier.
ruiterstefan
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2014, 22:53

Re: Zwarte T4 (1.9 TD, bj. 2000) naar camper/dagelijks vervo

Bericht door ruiterstefan »

Update met foto's:

https://www.dropbox.com/sc/mjmd2ibfqvqh ... gqb-JshCUa

Na de bodemplaat en een ladenkast is versie 1 van de bus nu klaar.
De RDW keuring ging goed, 6 zitplaatsen
APK gekeurd, BPM betaald, kentekencard in huis.

Ik heb vandaag bij de belastingdienst het kwarttarief aangevraagd met de 12 foto's in bovenstaande link en het aanvraagformulier, zou goed moeten zijn denk ik.
Plaats reactie