Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Cruisen met de T4 nu pas 'ECHT'.

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pdegro
Berichten: 214
Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:35
Locatie: Tussen Gent en Eeklo (België)

Cruisen met de T4 nu pas 'ECHT'.

Bericht door Pdegro »

Hoi WJW'ers,

De eerste verandering/verbetering aan m'n busje is een feit.

Vooraf had 'k al wat info ingewonnen op het forum omtrent het inbouwen van een Cruise Control.
Als je zelf nog een leek bent in wat T4-kennis betreft, is het best om ten rade bij mensen met de nodige 'ervaring' en 'kunde'. Via Kurt (Kurt&oxana) kwam ik zo in contact met Peter (Multivan Generation). Al vrij vlug maakten we een afspraak om langs te gaan. Eerst het onderdeel 'scoren', en dat lukte -het voordeligst- via Ebay.de Binnen de 3 dagen kreeg ik de CC-hendel opgestuurd.

Vorige zaterdag heeft Peter de CC ingebouwd, de instellingen voor de CC in de computer vrijgegeven en een uurtje later konden we een testritje maken. Alles piekfijn in orde. Wat is het heerlijk relaxt cruisen nu met de CC.

Peter heeft ondertussen ook m'n schakelbolletje eens extra in het vet gezet en de stangen aan de pook wat extra olie gegeven. De bus schakelt nu een heel stuk soepeler als voordien. :ikrij 'Een kleine moeite, een groot plezier' zo noemde Peter het.

Voor, tijdens en na het inbouwen van de CC vertelde Peter me heel veel 'weetjes' over de T4. Ik heb er alvast een pak informatie bij en heb heel wat opgestoken over de werking, techniek, aandachtspunten enz... van de bus.
Peter, bedankt voor de fijne ontmoeting, het geleverde werk en alle informatie. :jumpklap

Nadien nog even langsgereden bij Kurt om kennis te maken en over de busjes te praten. Alweer een leerrijke ontmoeting. Het is fijn om mensen te treffen die met veel passie en enthousiasme hun T4(us)-kennis willen delen.

Groeten van een kersverse cruise-control-cruiser :zwaai

Pierre.
Laatst gewijzigd door Pdegro op 01 jul 2014, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Pierre.
T4 2,5 TDI, California Coach 1997
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Cruisen met de T4 nu pas 'ECHT'.

Bericht door kurt&oxana »

ja Pierre het was aangenaam u te ontmoeten , en eindelijk eens een wjw er dicht bij de deur :toppie , in de toekomst zullen we elkaar nog wel vaker zien denk ik , alvast leuk dat er weer een (T4)zielsverwant bij is gekomen , nu nog een :T44EVER sticker erop en de bus is compleet :toppie , spijtig genoeg heb ik er niet meer aan gedacht om een fotootje te schieten :muur
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Cruisen met de T4 nu pas 'ECHT'.

Bericht door Multivan Generation »

@ Kurt,
ik was het potdomme ook vergeten :bonk
Leuk dat jullie ook kennis hebben gemaakt :toppie

Armin woont toch ook bij jullie in de buurt, laten we zeggen regio Gent..
Plaats reactie