Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deurpaneel loshalen / speakers

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Deurpaneel loshalen / speakers

Bericht door Mickel Moen »

In een eerder bericht heb ik al geschreven over een probleem met de audio. viewtopic.php?f=3&t=46617" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu heb ik ondertussen het vermoeden, dat de speakers wel eens kapot kunnen zijn. Dus dit wil ik eerst uitzoeken en eventueel uitsluiten.

Na het bestuderen van de tips en een aantal postings hier, heb ik vanavond een poging gedaan het deurpaneel los te halen. Ik kom echter niet verder dan het verwijderen van de schroeven. Het paneel blijft erg vastzitten. Kan iemand mij vertellen, wat ik nu verder moet doen. In een van de aanwijzingen, wordt gesproken over een speciale wig. Heb je die nodig, of kan het ook anders?

Tot slot: Heeft iemand een advies voor, mocht het nodig zijn, goede vervangende speakers?

Draadjes die ik reeds bezocht heb:
viewtopic.php?f=3&t=42639&p=302011&hili ... 2b#p301979" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=3&t=38642&p=274861&hili ... ge#p274861" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Deurpaneel loshalen / speakers

Bericht door Mickel Moen »

Bedankt Jan. Die had ik al gezien. ik heb al van alles geprobeerd op de aangegeven punten, maar ik krijg het scherm niet los.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Deurpaneel loshalen / speakers

Bericht door heemskerk »

't Is een lastig klusje. Alleen al het demonteren van de sierplaat op de handgreep is een uiterst secuur gevalletje om te doen; voor je het weet heb je de nokjes afgebroken. 'Mijn' dealer heeft deze delen standaard op voorraad...

Er bestaat een speciale tool om de bevestigingsclips te openen, het kan ook zonder. Je moet best hard trekken aan het paneel om deze clips te unlocken. Risico daarbij is dat de clip kapot gaat. Voordeel; ze kosten geen dr.l nieuw. Vervelender is het wanneer het bevestigingspunt aan de achterzijde van het deurpaneel waar deze clips inschuiven vervormt door het lossen.

Overigens heeft de dealer deze clips ook standaard op voorraad. Ik bedoel maar... :knipoog
Gebruikersavatar
ptimmerman
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2014, 18:58
Locatie: Friesland

Re: Deurpaneel loshalen / speakers

Bericht door ptimmerman »

als je alles los gedraaid hebt voorzichtig de clipjes aan de onderkant loshalen (evt met een plamuurmes van de deur wegduwen) deurpaneel omhoog schuiven/duwen. dan moet het lukken! :toppie
Transporter T5 96kw 2009
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Deurpaneel loshalen / speakers

Bericht door Mickel Moen »

Inderdaad dat was het.

De speakers heb ik er uit gehaald en getest. Ze zijn kapot, dus twee nieuwe.

Ik start even een nieuw draadje voor nieuwe speakers.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie