Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

enkel warme lucht

vragen over de T5
Plaats reactie
cromag
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007, 18:06
Contacteer:

enkel warme lucht

Bericht door cromag »

Aloha,

onlangs kocht ik een T5, een combi waarvan men bij VW een dubbel kabine maakte. nu vraag ik me af of men ergens iets heeft misprutst... de achterste ventilator blaast enkel en alleen hete lucht ook al stel je deze in op koude lucht..... niet echt handig natuurlijk... iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: enkel warme lucht

Bericht door mettesboy »

ik heb een caravelle met dubbele cabine,

Ik vermoed dat je de blazers uit het plafond en achteraan de schuifdeur bedoelt?
ik krijg ook enkel lauwe-warme lucht erdoor, logisch want die neemt zijn lucht in de laadruimte die in de zomer bloedheet is.
Die gaat enkel koude lucht geven als je een tweede airco verdamper hebt aangeschaft.

enkel in de winter is die blazer handig dan blaast die na heeeeeeel lang wachten (want de laadruimte blijft dan weer ijskoud....) warme lucht...
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
cromag
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007, 18:06
Contacteer:

Re: enkel warme lucht

Bericht door cromag »

is een combi dus de budget-caravelle :p zou idd wel de oorzaak kunnen zijn. zelfs met airco aan in de voorruimte is het achteraan een echte oven. natuurlijk als hij in de kleine gesloten ruimte zen lucht recycleert gaat dat een soort ketting effect geven....

ze hebben de uitstromer naar de schuifdeur ook gewoon doorgezaagd om het scherm van de DC te plaatsen... grmbl ach ja. thnx voor de info!.
cromag
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007, 18:06
Contacteer:

Re: enkel warme lucht

Bericht door cromag »

heb dit eens ander bekeken en blijkt dat de stel motor niet beweegt, en dus geblokkeerd staat op de warme stand. eens ik dit wit verbinding stuk er af duw en de klep manueel verzet komt er veel frissere lucht naar binnen.

iemand een idee waaraan dit kan liggen dat deze motor zicht niet aanpast? af en toe zie je en losgekoppelde motor wel een tikje krijgen.

hoop dat ze bij de DC ombouw geen kabels hebben doorboort, thans blaast hij wel

deze beweegt dus niet meer: http://youtu.be/0rsFZkVkrQA[/youtube]

http://youtu.be/0rsFZkVkrQA
Plaats reactie