Beste WJW-ers,
Het is er dan eindelijk van gekomen. De T4 is verlaagt.
Heb groene veren van cmc t4 (-60mm) gebruikt.
Zouden heavy duty's moeten zijn, maar daar geloofde ik toch al niks van
Na verlaging gezien dat de 3 (van de 5 denk ik) middelste windingen tegen mekaar komen zonder enige vorm van lading.
Is dit bij jullie ook het geval? En kan het kwaad?
Ook heb ik de indruk dat ze achteraan wat soepeler veert als de 1000 kg veren die eronder zaten.
Kan een stabilisatorstang hier iets aan veranderen?
mvg
Stijn
ps: foto's volgen binnenkort in de projecten map!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verlagingsveren; windingen tegen elkaar
Re: verlagingsveren; windingen tegen elkaar
Ey,
Heb sinds vorig jaar een TA technix set en die heeft ook een stuk i h midden met kleinere spoed, dus die komen tegen mekaar als z eronder zitten.De sectie is ook een heel stuk dunner= sponzige rij gedrag lijkt wel n citroen...
Bij de tech controle zagen ze dat ... maar ben erdoor geraakt.
Heb nu een set gekregen v e T5 en ga die eronder zetten vr d controle
Deze hebben een blauw kleurcode , de originele bruin. Ze zijn iets korter maar aan 1 zijde minder getaperd. Dus ik moet zien of ze een beetje passen in de tssschijf.
Als j foto's wil . kever62@gmail.com hier fotos inkrijgen is m n raadsel.
K.
Heb sinds vorig jaar een TA technix set en die heeft ook een stuk i h midden met kleinere spoed, dus die komen tegen mekaar als z eronder zitten.De sectie is ook een heel stuk dunner= sponzige rij gedrag lijkt wel n citroen...
Bij de tech controle zagen ze dat ... maar ben erdoor geraakt.
Heb nu een set gekregen v e T5 en ga die eronder zetten vr d controle
Deze hebben een blauw kleurcode , de originele bruin. Ze zijn iets korter maar aan 1 zijde minder getaperd. Dus ik moet zien of ze een beetje passen in de tssschijf.
Als j foto's wil . kever62@gmail.com hier fotos inkrijgen is m n raadsel.
K.
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: verlagingsveren; windingen tegen elkaar
Dat is normaal ,ja .Stintjen schreef:Beste WJW-ers,
Het is er dan eindelijk van gekomen. De T4 is verlaagt.
Heb groene veren van cmc t4 (-60mm) gebruikt.
Zouden heavy duty's moeten zijn, maar daar geloofde ik toch al niks van
Na verlaging gezien dat de 3 (van de 5 denk ik) middelste windingen tegen mekaar komen zonder enige vorm van lading.
Is dit bij jullie ook het geval? En kan het kwaad?
Ook heb ik de indruk dat ze achteraan wat soepeler veert als de 1000 kg veren die eronder zaten.
Kan een stabilisatorstang hier iets aan veranderen?
mvg
Stijn
ps: foto's volgen binnenkort in de projecten map!
En dat ze nu soepeler veert is ook normaal , een verlagingsveer heeft immers minder draagvermogen (waardoor hij dus verlaagd) . Een 1000kg veer is gemaakt om veel gewicht te dragen , een verlagingsveer niet .
Een stabilisatorstang doet helemaal niks aan al of niet soepel veren , die helpt alleen tegen het overhellen in bochten .(verder heeft die geen functie)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: verlagingsveren; windingen tegen elkaar
Met Eibach Pro heb je een behoorlijke verlaging zonder tussenlegschijven en een goed veergedrag bij een Westfalia, denk bij een gewone Transporter ook maar daar heb ik geen ervaring mee.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++