Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Alarm laten inbouwen

vragen over de T5
Plaats reactie
Domip
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2014, 19:18

Alarm laten inbouwen

Bericht door Domip »

Gezien de vele diefstallen, wil ik mijn T5 beveiligen.

Weet niet goed welk alarm ik moet laten inbouwen. Perimetrisch (?) alarm of iets anders?
En/of een Bearlock?
Wat hebben jullie gedaan?
Wie weet mij te helpen aan goed adres in België (liefst West-of OostVlaanderen) waar ze degelijk werk leveren.

Bedankt alvast
:zwaai
Jorg
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 mar 2012, 16:56

Re: Alarm laten inbouwen

Bericht door Jorg »

Overleg ook eens met je verzekeringsmaatschappij. Om te voorkomen dat je kiest voor een bepaalde klasse en zij bij een iets ander alarm bijvoorbeeld korting op je premie hadden gegeven.
Domip
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2014, 19:18

Re: Alarm laten inbouwen

Bericht door Domip »

Bedankt voor het idee... maar de verzekeraar had nog nooit van een BearLock gehoord i :bonk

Nog iemand met ideëen ?
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Alarm laten inbouwen

Bericht door robertTREBOR »

Stuurklem kost ca 100 euro en heeft enorm afschrik effect omdat deze goed zichtbaar is.


http://www.autostyle.nl/catalogus/stopl ... -keur.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Alarm laten inbouwen

Bericht door Rico »

Ik ben zelf altijd nogal gecharmeerd van de Bearlock. Had ik in de T4 en in de Caddy. Puur mechanische oplossing, geen elektronica die te omzeilen is. Zeer gebruiksvriendelijk. Helpt natuurlijk alleen tegen diefstal van de auto, niet tegen inbraak.
Gebruikersavatar
Jeroenri
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2008, 20:39
Locatie: Gelderland

Re: Alarm laten inbouwen

Bericht door Jeroenri »

Ik heb er een bearlock in laten zetten. Zeer gebruiksvriendelijk. Kreeg daarna korting op de verzekering.
Domip
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2014, 19:18

Re: Alarm laten inbouwen

Bericht door Domip »

Weet er iemand of de verzekeringen in België voor een bepaalde alarm- of ander systeem ook een premie toekent zoals in Nederland ?
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Alarm laten inbouwen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Bij mijn verzekeraar kreeg ik geen korting na de Bearlock inbouw. Maar inmiddels weten ze misschien wel beter.

Als het goed is zijn begin dit jaar ook alle alarmsystemen afgewaardeerd. Wat voorheen klasse 3 was is nu weinig meer waard, te makkelijk om te omzeilen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: Alarm laten inbouwen

Bericht door ardesch 879 »

Ik moet nu ook klasse 3 alarm monteren, eerst moest het klasse 4 worden met voertuig volgsysteem omdat hij meer koste dan €70000.
Maar zat er €380 boven en 3 jaar oud en mag dus naar klasse 3.
Denk vraag dat in duitsland zal wel goedkoper zijn maar daar kennen ze dat niet eens, dus geen klasse indeling of zo en ook geen enkele aanvullende eis.
Wat het vervelende is met klasse 4 dat je altijd abonnement van ca. €20 per maand moet afsluiten, dit lijkt wel kartelvorming.
Groetjes Driekus Ardesch
Jorg
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 mar 2012, 16:56

Re: Alarm laten inbouwen

Bericht door Jorg »

En een goedgekeurd alarm moet ieder jaar opnieuw gekeurd worden anders is het volgens scm geen goedgekeurd alarm dus zal de verzekeraar die een bepaald type alarm als eis heeft bij diefstal niet uitkeren
Plaats reactie