Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vullen watertank T4 California

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Mark M
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 dec 2011, 14:26
Locatie: Den Haag

Vullen watertank T4 California

Bericht door Mark M »

We staan heerlijk op een prachtige boscamping (de Waps in Oudemirdum, Frl.) voor we weer verder trekken. We merken nu dat het vullen van de watertank heel onhandig gaat. De vorige camper had de tank achterin, met zo' n draaibare inschenktuit. Deze camper (2000) heeft de tank onder de kledingkast, daardoor meer ruimte. De dop zit aan de zijkant, boven het stopcontact. Vullen met zo'n opvouwbaar tankje lukt niet meer, en we hebben geen bloemengieter meegenomen. Bij weekendjes weg vullen we de tank thuis met een gieter. Dit is de eerste vakantie met de nieuw bus.

Hoe doen jullie dit? Gieter mee, of zijn er handige hulpstukken of tips? We hebben geprobeerd met een tuit plus stuk slang, maar dat werkt niet.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!

Groeten, Mark
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door bvddobb »

Als het niet met een slang kan, gebruiken wij dit:

Afbeelding
(moet je wel zo'n rail hebben)
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door Oviivo »

ik heb een stuk tuinslang gepakt met daaraan een huishoudtrechter vastgemaakt :yes

Dankzij deze leuke website met tips;

http://ajwr.home.xs4all.nl/Tips%20voor% ... 20meer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Ik weet niet wat jij precies met tuit bedoel? Maar als dat een trechter is; dat zou toch moeten werken?!
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door kampertjes »

wij hadden altijd een emmer mee (ook handig voor een wasje) en een trechter met flexibele uitloop (te koop bij automaterialen zaak, tankstation, DHZ). heb nu wat meer ruimte in m'n grotere buscamper, daar zat een jerrycan met schenktuit in maar feitelijk is dat onhandig want hij trekt steeds vacuum.

mooie plek overigens, ik ben in die omgeving opgegroeid en onlangs een weekendje op camping in de buurt gestaan (Boegen)
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door Coen220 »

ik heb een 10 liter jerrycan met een grote en een kleine dop, onder de kleine doop zit een uittrekbare schenktuit.
En daar doe ik het mee,als ik hem leegschenk moet wel de grote dop iets los zitten.
Nooit geen problemen.
Sucses
Mvg Coen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door Multivan Generation »

Oviivo schreef:ik heb een stuk tuinslang gepakt met daaraan een huishoudtrechter vastgemaakt :yes

Dankzij deze leuke website met tips;

http://ajwr.home.xs4all.nl/Tips%20voor% ... 20meer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Ik weet niet wat jij precies met tuit bedoel? Maar als dat een trechter is; dat zou toch moeten werken?!

Goh Ivo,
dat vind ik nu niets voor jou deze oplossing.
Ziet er namelijk helemaal niet OEM uit :gekte :bifun

Maar als het werkt :yes :yes
Gebruikersavatar
Mark M
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 dec 2011, 14:26
Locatie: Den Haag

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door Mark M »

bvddobb schreef:Als het niet met een slang kan, gebruiken wij dit:

Afbeelding
(moet je wel zo'n rail hebben)
Bedankt, lijkt me heel handig en we hebben daar ook een rail.
Gebruikersavatar
Mark M
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 dec 2011, 14:26
Locatie: Den Haag

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door Mark M »

Oviivo schreef:ik heb een stuk tuinslang gepakt met daaraan een huishoudtrechter vastgemaakt :yes

Dankzij deze leuke website met tips;

http://ajwr.home.xs4all.nl/Tips%20voor% ... 20meer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Ik weet niet wat jij precies met tuit bedoel? Maar als dat een trechter is; dat zou toch moeten werken?!
Bedankt! Ik ga die site bekijken, interessant. Die trechter heb ik gisteren gekocht bij een campingzaak. De slang is zo dik dat er geen lucht langs kan, waardoor het vullen uren (bij wijze van spreken) duurt. Plus dat je de trechter in de ene en de jerrycan in de andere moet houden.
Gebruikersavatar
Mark M
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 dec 2011, 14:26
Locatie: Den Haag

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door Mark M »

kampertjes schreef:wij hadden altijd een emmer mee (ook handig voor een wasje) en een trechter met flexibele uitloop (te koop bij automaterialen zaak, tankstation, DHZ). heb nu wat meer ruimte in m'n grotere buscamper, daar zat een jerrycan met schenktuit in maar feitelijk is dat onhandig want hij trekt steeds vacuum.

mooie plek overigens, ik ben in die omgeving opgegroeid en onlangs een weekendje op camping in de buurt gestaan (Boegen)
Dankje! Als zo'n trechter vanzelf zou blijven zitten in het schenkgat kan het, maar met die ik nu heb moet ik vasthouden.
Ja, prachtige omgeving. Ik ben in Sneek opgegroeid, en Gaasterland was/is het vaste doel voor veel Snekers in het weekend.

Groet,

Mark
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door vw_camper »

Wij gebruiken een 10 liter jerrycan met ingebouwde schenktuit, zoiets als:
http://www.kampeermarkt.com/AHB-EDA-jer ... -tuit.html
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door Oviivo »

Multivan Generation schreef:
Oviivo schreef:ik heb een stuk tuinslang gepakt met daaraan een huishoudtrechter vastgemaakt :yes

Dankzij deze leuke website met tips;

http://ajwr.home.xs4all.nl/Tips%20voor% ... 20meer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Ik weet niet wat jij precies met tuit bedoel? Maar als dat een trechter is; dat zou toch moeten werken?!

Goh Ivo,
dat vind ik nu niets voor jou deze oplossing.
Ziet er namelijk helemaal niet OEM uit :gekte :bifun

Maar als het werkt :yes :yes
Ik stop dat ding dan ook altijd diep weg in de schuiflade :knipoog :bifun
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Mark M
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 dec 2011, 14:26
Locatie: Den Haag

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door Mark M »

vw_camper schreef:Wij gebruiken een 10 liter jerrycan met ingebouwde schenktuit, zoiets als:
http://www.kampeermarkt.com/AHB-EDA-jer ... -tuit.html

Bedankt Bert, simpel en betaalbaar. Het voordeel van de opvouwbare jerrycan is natuurlijk dat hij nauwelijks ruimte in neemt. Maar ik denk dat dit toch de oplossing is, misschien in de kleine 5 liter uitvoering.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door Pascal-141 »

Oviivo schreef:ik heb een stuk tuinslang gepakt met daaraan een huishoudtrechter vastgemaakt :yes

Dankzij deze leuke website met tips;

http://ajwr.home.xs4all.nl/Tips%20voor% ... 20meer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Ik weet niet wat jij precies met tuit bedoel? Maar als dat een trechter is; dat zou toch moeten werken?!
Ik gebruik net hetzelfde.
En ik heb ook een stuk slang bij in de Westfalia waar een Gardena snelkoppeling op zit aan een zijde. De meeste campings en of camperplaatsen waar je ook water kan krijgen hebben wel zo'n snelkoppeling op hun kraan zitten . Dan is het gewoon opklikken , auto er naast , en rdchtstreeks van de kraan de watertank in. :lach
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door kampertjes »

Hé Mark, maar ben je alleen dan? mijn dochters moesten 'm altijd vasthouden, en dan iets te hard gieten :adhd

Nou GOEIE :zwaai
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Vullen watertank T4 California

Bericht door VWT4 »

Mark M schreef:
bvddobb schreef:Als het niet met een slang kan, gebruiken wij dit:

Afbeelding
(moet je wel zo'n rail hebben)
Bedankt, lijkt me heel handig en we hebben daar ook een rail.
Iemand al een idee of zelf een handige klem/adapter gemaakt welke in de Brandrup roprail schuift?
Plaats reactie