Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Caravelle 2.5 TDI van Anil

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Caravelle 2.5 TDI van Anil

Bericht door Oviivo »

DNS schreef:Met een kleinere bandenmaat zal hij juist zuiniger lijken en de teller juist verder afwijken dan standaard
edit; *laat maar, ik zat mis* :knipoog

Verder zal je, als je normaal "met het verkeer" meerijdt, de motor een tikkie meer toeren laten draaien, dus onzuiniger.

Tot zover mijn gedachten :nuts
Laatst gewijzigd door Oviivo op 11 sep 2013, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Caravelle 2.5 TDI van Anil

Bericht door DNS »

De marge die fabrikanten toepassen is juist dat de teller meer weergeeft dan je daadwerkelijk rijdt (o.a. om te voorkomen dat je te hard rijdt). Bij de standaard fabrieksafstelling geeft de teller vaak 100 weer, terwijl de daadwerkelijk snelheid (bijv. via GPS) slechts 95 zal bedragen.

M.b.t. de toeren bij een daadwerkelijke snelheid (zoals met het verkeer meerijden) heb je wel gelijk en het echte verbruik kan daardoor iets hoger zijn, al wordt dat deels gecompenseerd doordat de motor minder vermogen hoeft te leveren om de kleinere wielen rond te krijgen. Alleen lijkt de auto zuiniger doordat je teller meer km weer zal geven dan je echt maakt (de teller geeft bijv. 1km weer, maar het was slechts 950m) en de motor voor die 'kleinere km' minder vermogen hoeft te leveren (en dus minder brandstof nodig heeft).

Voor zover mijn redenatie. :gekte
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Caravelle 2.5 TDI van Anil

Bericht door Oviivo »

Dennis,

mijn tekst klopt niet, ik bedoel inderdaad dat de snelheidsmeter normaal een te HOGE snelheid aangeeft. dat wordt nu erger, je hebt gelijk :muur
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
AnilTDI
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 feb 2013, 00:24

Re: Caravelle 2.5 TDI van Anil

Bericht door AnilTDI »

:ikrij
Laatst gewijzigd door AnilTDI op 30 nov 2018, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Anil Muldur
Caravelle 2.5TDI BNZ & Lupo 3L 1.2 TDI AYZ
Gebruikersavatar
AnilTDI
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 feb 2013, 00:24

Re: Caravelle 2.5 TDI van Anil

Bericht door AnilTDI »

:driveT4
Laatst gewijzigd door AnilTDI op 30 nov 2018, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Anil Muldur
Caravelle 2.5TDI BNZ & Lupo 3L 1.2 TDI AYZ
Gebruikersavatar
AnilTDI
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 feb 2013, 00:24

Re: Caravelle 2.5 TDI van Anil

Bericht door AnilTDI »

:driveT5
Laatst gewijzigd door AnilTDI op 30 nov 2018, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Anil Muldur
Caravelle 2.5TDI BNZ & Lupo 3L 1.2 TDI AYZ
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Caravelle 2.5 TDI van Anil

Bericht door Oviivo »

Hoi Anil,

Vergeleken met de koprevisie, is het aandrijfas probleem maar een eenvoudig ding. Als die straks ook vernieuwd is, heb je volgens mij de grootste problemen gehad en kun je weer verder.
Ik denk wel dat je, gezien de flinke hoeveelheid kilometers die je maakt, mogelijk nog eens deze issues zou kunnen krijgen. Dit afhankelijk van welke onderdelen er gebruikt zijn bij de reparaties (origineel VW of verbeterd aftermarket).

Bedankt voor je update :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Caravelle 2.5 TDI van Anil

Bericht door Multivan Generation »

Iets hoger stationair draaien, kan prima veroorzaakt worden door een temperatuur sensor,
en zijn de verstuivers al eens uitgelezen?

En dan niet even een scan met vagcom of er fouten in de auto zitten, maar het compensatie gedrag van de verschillende pompverstuivers onderling..

Groeten en sterkte

Peter
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Caravelle 2.5 TDI van Anil

Bericht door Pascal-141 »

AnilTDI schreef: Week later wilde de bus niet meer starten, verstuivers in kop geboord, nokkenas op een plaats versleten en nog een paar gare onderdelen.ALLES IS NIEUW. Complete cilinderkop met alles is vernieuwd, nieuwe koppaking, kleppen, nieuwe o-ringen etc.. Bus liep nog steeds niet als eerst, weer hoog stationair. Weer alles gecontroleerd, maar niks kunnen vinden. Dus maar vertrokken, en nu 3000 km verder loopt de bus weer als vanouds, motor loopt rustig en heeft weer volle 130pk :toppie natuurlijk 2000 euro armer, maar je kan er niks aan doen.
slechts 2000eur voor een complete cilinderkop met alles erbij ? :ie Ik veronderstel dat je dat voor die prijs dan in Turkije hebt laten doen , en niet in Nederland ?

Ik hoop voor jou dat de kwaliteit van de gebruikte onderdelen een beetje acceptabel is , want ik weet dat ginder vaak goedkope, maar vooral kwalitatief minderwaardige onderdelen gebruikt worden (uiteraard niet overal , er zullen ook wel "goeie garages" tussen zitten ). Mijn collega is zelf Turk en hij wees me onlangs hierop. Hij liet voorheen ook tijdens zijn vakanties in Turkije de "grote kosten-onderdelen" vervangen , maar dat is hem een paar keer zuur opgebroken , en nu laat hij het gewoon hier doen en neemt hij het risico niet meer van het ginder te laten doen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Caravelle 2.5 TDI van Anil

Bericht door Deki »

Zo dat is niet best Anil hoeveel heeft de bussie gereden km stand :wjw

Heb mijn bussie van de zomer 2013 ook verwend in Servie veel onderdelen vervangen! onderstel zelfde onderdelen als in NL alleen de prijs is 10000 x beter en zou bij de vw dealer om de hoek 1500,- kwijt zijn ... :bonk
Plaats reactie