Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

project opgestart t4 acv2 1999

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

project opgestart t4 acv2 1999

Bericht door nabunneke »

DSCN0315.JPG
DSCN0306.JPG
DSCN0306.JPG
DSCN0306.JPG
begonnen met de wielen te zuiveren dan met staalborstel opgekuist ontvet opgeschuurd 2 grondlaag en 4 aflakken toen battery afgekoppelt alternator met plastiek zak beschermd, met motorreiniger onder en boven te motor ingespoten en 20m laten weken dan met de hogedruk reiniger de onderkant van de carroserie afgestoomd gelukkig nergens roest te bekennen ook niet in de balken de enigste roest is onder het voorraam dat word zo snel mogelyk aangepakt vermits de raam eruit en terug erin moet , dit laat ik het door een firma doen dan ben ik verzekerd tegen glasbreuk dit kost 100 euro gelukkig komt hy aan huis.
het is gewoon wonderlyk dat er niet meer roest te vinden is voor een t4 van 1999 maar jha het is een ziekenwagen en die worden
over het algemeen goed verzorgd door de dealer alleen het motor gedeelte is totaal onderkomen de hele remmery doorgespoeld die remolie was niet meer om aan te zien remschyven en blokken voor en achter zyn noch in goede staat,het zal heel wat euro kes
kosten om het t4je up to date te krygen dus rustig aan keulen is ook niet gemaakt op een dag.
nu de onderkant goed laten drogen, hopenlyk werkt het weer een beetje mee ,dan kan ik morgen de onderkant met 7bussen bitumen inspuiten dat geeft een mooie homogene laag kosten 77eurokes
wat er noch allemaal moet gebeuren inlaatspruitstuk eraf halen en laten weken in en badje mix egr grondig kuisen en terug plaatsen heel de distributie en waterpomp vervangen, onder de voorruit terug opwerken alle filters de vuilbak in nieuwe gloeijers
nieuwe ejectoren alle stikkers verwyderen ,speciaal gereedschap kopen om krukas bout te blokkeren en pompafstel set ze zeggen wel eens dat goed gereedschap het halve werk is ,dat is inderdaad een must
ik heb wel een vraagje ik heb de motorcode opgezocht by my staat acv 2 het zou een 2400 cc zyn van 1999 nu vraag ik me af waar staat die 2 voor, hy staat niet in de lyst wel acv 2500cc :bonk
tot de volgende en by voorbaat dank aan de moderrators die het mogelyk maken om ons alle wat by te leren
groeten jozef nabunneke
Bijlagen
DSCN0290.JPG
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: project opgestart t4 acv2 1999

Bericht door Pascal-141 »

nabunneke schreef:[att het is een ziekenwagen en die worden
over het algemeen goed verzorgd door de dealer alleen het motor gedeelte is totaal onderkomen de hele remmery doorgespoeld die remolie was niet meer om aan te zien remschyven en blokken voor en achter zyn noch in goede staat,het zal heel wat euro kes
kosten om het t4je up to date te krygen
Dus die dealer heeft hem eigenlijk helemaal zo niet goed verzorgd ... anders zou het motorgedeelte niet onderkomen zijn , en zou de remolie ook gewoon op tijd en volgens onderhoudsboek moeten vervangen geweest zijn :knipoog

Een ACV = altijd 2.5TDI , niet 2.4 .
De 2.4 is een klassieke , niet geblazen diesel .
Jij hebt dus een ACV blok , 2.5TDI , 75kw/102PK .

"ACV 2" ? nog nooit van gehoord... Zou kunnen dat er een 2 staat omdat het een jongere generatie is van de ACV . (Vanaf '99 , te herkennen aan de oliesensor in het carter)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

Re: project opgestart t4 acv2 1999

Bericht door nabunneke »

ja dat was myn vermoeden ook dat er een andere motor is geplaatst,wat de dealer betrefd ik heb ze opgebeld om achter die history te komen van de t4 ze konden alleen uitsluitsel geven tot 247000 KM heeft er ondertussen 304000 gedaan hy trekt formidabel als ik hem ging halen in kruibeke , ik veronderstel dat de verkoper deze t4 laten staan heeft door gebrek aan middelen
om ook maar iets uit te voeren maar soit . ik heb hem kunnen kopen voor 2500 euro
hy had hem laten keuren en heeft geen enkele opmerking maar had niets gezegd op de keuring want hy is gekeurd als ziekenwagen dus opnieuw keuren en dan langzaam alles vervangen.vanmorgen de motor ontvet en afgestoomd komt het bescherm rubber van de kleppen kas los ik pak hem op en daar staat acv zonder de 2 maar volgens de papieren is het een 2400 geweest ,ben eigelyk wel bly daarvoor
bedankt voor het antwoord groeten jozef :jump
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: project opgestart t4 acv2 1999

Bericht door Erwin L »

hé leuk, weer een hoog/lange erbij !

veel plezier ermee
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: project opgestart t4 acv2 1999

Bericht door Pascal-141 »

nabunneke schreef:ja dat was myn vermoeden ook dat er een andere motor is geplaatst,
Dat bedoelde ik niet hoor.

Ik bedoelde : misschien slaat die "2" op het feit dat het een TDI is van de" 2e generatie" dus vanaf '99 , die hebben de oliesensor in het carter (en rood/blauwe teller verlichting) (de eerste TDI's van '96 tot'99 hebben geen oliesensor .)

Ik heb zelf ook een TDI van na '99 , maar bij mij staat er geen "2" ...


En motorombouw is in Belgie niet toegestaan , dus word dat ook niet goedgekeurd . Dus ik denk niet dat dat het geval is geweest (gezien het een ambulance was) :lach
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: project opgestart t4 acv2 1999

Bericht door Multivan Generation »

Was de 2400 diesel in 1999 nog steeds leverbaar,
of was het 1,9 TD en de 3 verschillende TDI's + een verdwaalde benzine uitvoering,
die bestelbaar/leverbaar waren?
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

Re: project opgestart t4 acv2 1999

Bericht door nabunneke »

ben er onder tussen achter gekomen, het is de orginele motor af fabriek er is nooit en andere geplaatst ben ondertussen opnieuw
naar de keuring geweest en alles is oke maar vriendelyk dat ze daar waren ikke dacht hier is iemand begraven jongens toch
ma goed ik sla by ons de straat in en de achterste remmen lopen aan joupi weer sleutel maar toch bly dat het niet op de keuring gebeurde, wagen heeft 11 maanden stil gestaan en dat zie, alles gelyk ontroest en netjes gangbaar gemaakt en ingevet met jawel kopervet met beleid handremkabels opgehangen en door gesmeerd, morgen pak ik de voorkant aan voor de zekerheid.
maandag opnieuw naar de keuring om hem te laten wegen en om het inschryving bewys te laten invullen 64 eurokes 1keuring
dan noch es 40 eurokes voor de weging het is te absurd voor woorden in de tyd van en met computer en de conclusie is, het werkt noch slechter toen ze met een tik maschiene werkte tel er dan noch by 2x 34km .
let wel ik ben voorstander van de keuring want anders zou je noch wat zien en meemaken op de weg maar dat kort zichtig gedoe
wat me wel opviel op de keuring is dat ze de controlles nauwgezet uitvoeren en dat is in myn ogen ook wat waard weer een jaartje gerust en eerst de techn kant op orde zetten dan verder gaan met inbouwen en dan de homeligatie ik kryg al gryze haren als ik daar aan denk ,maar eerst naar de vw dealer aanvraag indienen of dat ik toelating kryg om hem om te bouwen want het is een ziekewagen geweest en ja ik weet het niet maar hoor vanalles dus maar rustig afwachten op antwoord
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

Re: project opgestart t4 acv2 1999

Bericht door nabunneke »

nou nou, ik dacht ikke ben er mee klaar maar nee hoor by de ontvangst van het inschryvings bewys zie ik dat ze hem opnieuw ingeschreven hebben als ziekenwagen ikke naar de verzekering die mensen kunnen maar een aanmelding doen per wagen by de div,dus ikke maar weer naar de keuring,en wat blykt myn t4ke word opnieuw opgemeten en het gewicht per as vastgesteld, en nou komt het, by de 1 ste keuring had ik een jaar keuring door het feit dat de wagen opgetekend staat als ziekewagen kryg ik nu
een beperkte keuring van drie maanden,ikke kryg wel opnieuw een roos formulier en moet mezelf aanmelden by de div in alken,
dus ikke daar aangekomen wat zegt de geachte heer daar, maar dat is niet onze schuld daar is de verzekering in de fout gegaan,ikke antwoord daarop mynheer de verzekering neemt altyd een kopie van zyn aanvragen van de div DUS maar goed het is wat het is mynheer heeft altyd gelyk ikke kryg de mededeling morgen bekomt u het nieuwe inschryving bewys en da klopt en wat ziet myn lodderig oog inplaats van 75 kw staat er 57 degrrrrrr ik begin er de pleurus van te krygen lichte vracht is wel goed ingevuld,dus ikke mag drie keer betalen voor iets waar ik geen schuld aan heb.
ikke denk nu, wat gaat da geven als ikke hem ombouw naar mobielhome in dit apenland waar de mobielhome lobby voor het zeggen heeft,want die jongens op de keuring beloven me een kavaliberg met 27 bergen zo hoog als de mon blanc .
eind conclusie is het gaat zo ver komen dat ombouwen totaal verboden word,...... of moeten we verhuizen naar nederland
dus ikk denken ikke laat hem ingeschreven staan als lichte vracht maar ike bouw hem toch om en als ikke naar de keuring moet haal ikke alles eruit en geen problemen meer,ikke moet moet alleen erop letten dat er niemand inzit want ik ikke heb maar 2 zitplaatsen :werkaanT4 :bonk
Plaats reactie