Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Velgen poedercoaten

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Velgen poedercoaten

Bericht door Oviivo »

Ik zoek een goed adres in de buurt van Waalwijk voor het poedercoaten of spuiten van 2 velgen (voor mijn aanhanger).

Velgen zijn niet slecht, bijna nieuw zelfs, maar ik wil ze in een andere kleur :lach

Iemand tips?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
jwlos
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:38
Locatie: Hoofdorp
Contacteer:

Re: Velgen poedercoaten

Bericht door jwlos »

gewoon naar een staalverwerker/constructie bedrijf gaan.

Steeds meer van die bedrijven hebben het zelf in huis en anders zeker een adres
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Gebruikersavatar
Space Piraat
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 nov 2012, 00:24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Velgen poedercoaten

Bericht door Space Piraat »

strabeko in tilburg

http://www.strabeko.nl/
De O.M.G.B
www.busje.tk
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Velgen poedercoaten

Bericht door Oviivo »

Space Piraat schreef:strabeko in tilburg

http://www.strabeko.nl/
Heb je hier ervaring mee? Bedankt voor de link :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Space Piraat
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 nov 2012, 00:24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Velgen poedercoaten

Bericht door Space Piraat »

ja ik heb er een aantal fiets frames laten stralen en poeder coaten (mooi werk )
ze stalen met staal grit of glasparels . ze stralen ook oldtimers .

ik zou eerst ff bellen voor een prijs

succes met je project :toppie
De O.M.G.B
www.busje.tk
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Velgen poedercoaten

Bericht door ktmkrik »

Punt om op te letten is dat de velgen met glasgruis worden gestraald in plaats van zandstralen, glas gruis geeft een veel gladder oppervlak dan zandstralen.
Na het stralen de velgen laten poeder coaten en bij de spuiter laten voorzien van een paar lagen blanke lak, dan heb je een perfect resultaat.
Zelf ook laten doen met alu velgen en een paar winters mee gereden.
Adres heb ik zo niet aangezien ik niet in jou regio woon.
Succes!!
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: Velgen poedercoaten

Bericht door kikker »

Slim Repair in Veen doet voor leuk geld spuiten.
Alleen stralen doet die niet, maar weet niet of die daar geen adresje voor heeft.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Velgen poedercoaten

Bericht door Oviivo »

Ik heb besloten om voor spuiten te gaan, lokale bandenboer wist een adresje. Ik had ook nog banden nodig, dus 1 shop stop ... nu maar afwachten :bonk

Bedankt voor de tips :wjw
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Velgen poedercoaten

Bericht door Jakob G »

Velgen Thermisch verzinken is de beste optie om staal tegen corrosie te weren, zelfhelende eigenschap van de beschermende zinklaag.

Dan afwerken met een paar lagen blanke lak, kan best mooi zijn, wat denken Jullie daar van. :yes

Waarom ZINQ?
Thermisch verzinken is de beste optie om staal tegen corrosie te weren. De bescherming door zink is zowel passief als actief. In het verzinkbad onstaat er een natuurlijke reactie tussen het staal enerzijds en zink anderzijds waardoor zich vier metallurgische lagen vormen die een ideale en sterke buffer vormen tussen staal en de corrosieve atmosfeer.
Het zink is dus metallurgisch rondom met het staal verbonden en niet zoals andere oppervlaktebehandelingstechnieken alleen als laagje aangebracht. Daarom is thermisch verzinken ook bij hoge mechanische belasting een maximale en meest optimale bescherming.

Aanvullend ontstaat bij mechanische schade, door de elektrochemische eigenschappen van zink, een zelfhelende eigenschap van de beschermende zinklaag. Thermisch verzinken kent een lange traditie en is met betrekking tot de combinatie van Rentabiliteit en Duurzaamheid, niet te vervangen door een andere oppervlaktebehandeling techniek.

Logistiek
Sinds jaar en dag heeft Zincoat de beschikking over eigen transportfaciliteiten, dit als extra en aanvullende service aan u als klant. Zincoat stelt geen grenzen aan afstanden, regio´s en landen. door deze transportfaciliteit gekoppeld aan reeds jarenlang bestaande samenwerking met enkele verzinkerijen die beschikken over ruimere afmetingen, kunnen wij u snelle service aanbieden tegen scherp concurrerende prijzen. Uw kwaliteit blijft gewaarborgd.

http://www.zinq.com/nl/thermisch-verzinken/waarom-zinq/" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,
Jakob. :zwaai :wjw
Ps, operatie is door een goede Top chirurg gebeurd, we zijn er nu waarschijnlijk vanaf, eindelijk rust. :nuts :nuts :bonk
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie