Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Automaat kapot in Frankrijk!!

vragen over de T4
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Automaat kapot in Frankrijk!!

Bericht door Leo45 »

Even een noot ter verhoging van de feestvreugde..
Mijn T4 heeft inmiddels ruim 250000 gereden met automaat en zover ik kan zien in de rekeningen die ik kreeg is er nooit wat aan gedaan.
In vergelijking met de DSG van de baas schakelt de bak wat vreemd af en toe maar rijden gaat perfect.
Inmiddels al op en neer naar Oostenrijk en midden Frankrijk geweest en binnenkort gaan we naar Schotland..

Ik ben nu op het punt om te bedenken wat ik wil. Deze bus opknappen, de sponningen rond de voorruit zijn slecht of nog 2 a 3 jaar doorrijden en m dan gewoon afvoeren.
Revisie van de bak is einde oefening dan gaat tie er gelijk uit en wordt de bus verkocht voor de sloop.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: Automaat kapot in Frankrijk!!

Bericht door Sven_Stoffelen »

Tja dat is het je leest vaak alleen de slechte verhalen
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Automaat kapot in Frankrijk!!

Bericht door Leo45 »

Sven_Stoffelen schreef:Tja dat is het je leest vaak alleen de slechte verhalen

Klopt omdat verhalen zonder problemen niet verkopen.
Als iedereen op het forum verteld hoe goed het gaat en welke problemen ze niet hebben is het saai en niets zeggend.

We leren nu eenmaal van de problemen en de oplossingen van anderen.

L
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
transporterfun
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:00

Re: Automaat kapot in Frankrijk!!

Bericht door transporterfun »

Sinds enkele dagen heb ik mijn busje weer terug! Automaat is volledig gereviseerd evenals de koppelomvormer. Verder is er dus een externe koeler voor de ATF gemonteerd. De hele klus is uitgevoerd bij Automatic Gear in Andelst (Gld). Inclusief het ophalen van mijn busje in Arkel was ik Euro 2.700,- kwijt. Ja, een hoop geld, maar ik heb geloof ik echt niet de hoofdprijs betaald. Voor dit bedrag is dus ook de externe koeler gemonteerd! En ik heb 18 maanden volledige garantieNou op de bak en koppelomvormer.

Ik werd uitermate plezierig ontvangen toen ik mijn busje ging ophalen. Men nam de tijd om mijn vragen te beantwoorden. Ik ben vooralsnog heel tevreden. Toen ik wegreed heb ik gezegd dat ik er wat over zou melden hier op het forum.

Busje rijdt (weer) heerlijk soepel. Nou moet ik zeggen dat ie dat tot hij kapot ging, altijd al deed. Ik merk dus niet een 'enorm verschil'. Hij rijdt en schakelt heerlijk soepel. Nu ben ik toch wel blij dat ik de automaat heb laten reviseren en dat ik niet een schakelbak heb laten monteren. Vooral ook omdat Automatic Gear me verzekerd heeft dat de kwaliteit van de door hen gebruikte onderdelen veel beter is dan die van de door VW gebruikte! Wat hen betreft zal ik veel meer km's kunnen maken met deze gereviseerde bak dan met de originele. (hij was immers bij 128 dkm. kapot gegaan).

Nou, ik hoop hiermee dit topic voor heeeeel lange tijd te kunnen afsluiten!
No fun like transporterfun!
frits k

Re: Automaat kapot in Frankrijk!!

Bericht door frits k »

Kost een paar centen,maar fijn dat je nu tevreden bent.
Veel probleem loze kilometers gewenst . :ikrij
Plaats reactie