Bij z'n introductie komt de V-klasse beschikbaar met een 2,1-liter viercilinder diesel die in drie smaken te bestellen is. De eerste is de 200 CDI met 136 pk en 330 Nm aan trekkracht. Dan is er de 220 CDi die 163 pk en 380 Nm aan koppel levert. Die laatste verbruikt 5,7 l/100 km (149 gram CO2/km). Bovenaan de motorenladder staat de 250 Bluetec, die het tot 190 pk en 440 Nm schopt. Het verbruik van deze versie, die overigens net zo sterk is als de 3.0-liter V6 diesel uit de vorige generatie, komt uit op 6.0 l/100 km, 28 procent minder dan z'n voorganger.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T6 versus V-klasse
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 versus Vito/Viano
ze hebben het over een 4 cylinder...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T6 versus Vito/Viano
http://www.auto55.be/nieuws/21881-merce ... emium-zijn
190pk in eco modus en 204pk in alle andere standen.....
hmm bij nader inzien: op de duitse site staat inderdaad " 3 sterke 4cilinders....."
zitten ze er zo naast hier dan, hier spreken ze nog over een 6-pitter.De V-Klasse ontsnapt evenmin aan de trend om - onder druk van uitstoot- en CO2-normen - kleinere motoren in te bouwen. Maar de zescilinder dieselmotor is toch gebleven (V 250 CDI). Drie liter groot, op diesel en met 190pk en 440Nm terwijl het verbruik - mede dankzij een zeventrapsautomaat - beperkt blijft tot 6,0l/100km.
De zespitter op benzine duikt niet meer op. Sterker nog, voorlopig is er geen enkele benzine. Een 2,1l viercilinder diesel met 136pk en 330Nm vormt de instapper met V 200 CDI op de kofferklep en de V 220 CDI puurt uit dezelfde eenheid 163pk en 380Nm. Hier moet je het wel stellen met een zesbak, maar het verbruik zakte niettemin tot 5,7l/100km of een CO2-emissie van 149gr/km.
190pk in eco modus en 204pk in alle andere standen.....
hmm bij nader inzien: op de duitse site staat inderdaad " 3 sterke 4cilinders....."
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: T6 versus Vito/Viano
Ik kan hier niet uit opmaken of deze voor- of achterwielaandrijving gaan krijgen (of 4-wiel).
Gr. Niels.
Gr. Niels.
Re: T6 versus Vito/Viano
leuke wagen even wachten hoe ze gaan bevallen en dan toch maar eens de overstap maken denk ik.
Re: T6 versus Vito/Viano
Haha, nu de ster is gekomen met deze info, kan VW nog even de puntjes op de i zetten en dan definitief de T6 uit de doeken doen. Slim hoor. Misschien nog even wachten totdat de eerste kinderziekte verhalen opduiken van de ster, en dan je marketing volle bak geven
Afijn, het draait allemaal om timing, de rest is een kwestie van geloof, smaak en centen
Afijn, het draait allemaal om timing, de rest is een kwestie van geloof, smaak en centen
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: T6 versus Vito/Viano
Dan heb ik liever een ster in mijn voorruit.
Re: T6 versus V-klasse
Ook de topsnelheid van 206km/h is indrukwekkend voor 'maar' 190 pk; en belangrijk is ook het verbruik, gemiddeld 5.7-6.1.............
Nu is het wachten op de waarschijnlijke veel mooiere T6.....
PS de 'audi' bus vind ik ook héél mooi !!!!!!!!!
Gr. Niels
Nu is het wachten op de waarschijnlijke veel mooiere T6.....
PS de 'audi' bus vind ik ook héél mooi !!!!!!!!!
Gr. Niels
Re: T6 versus V-klasse
No, geeft aan dat er met relatief 'weinig' vermogen een behoorlijke top gehaald kan worden; dit geeft ook aan dat de (lucht)weerstand een stuk verminderd is, dit komt ook ten goede aan het verbruik..........
Dit zal bij VW ook wel die kant op gaan, alleen zou er volgens de geluiden een motor van 232 pk beschikbaar worden..........
Gr. Niels
Dit zal bij VW ook wel die kant op gaan, alleen zou er volgens de geluiden een motor van 232 pk beschikbaar worden..........
Gr. Niels
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T6 versus Vito/Viano
Het word een 4 cilindertje , de 6 cilinder zou er niet meer komen...mettesboy schreef:6.0l/100km, hmmmmm voor een zespitter met 190pk....... hoever zou het reeele verbruik hiervan afwijken? want dit is een pak minder dan onze bitd 180pk op papier.....die het tot 190 pk en 440 Nm schopt. Het verbruik van deze versie, die overigens net zo sterk is als de 3.0-liter V6 diesel uit de vorige generatie, komt uit op 6.0 l/100 km, 28 procent minder dan z'n voorganger.
Downsizing is tegenwoordig bij Mercedes ook aan de orde... Mijn schoonbroer heeft net een nieuwe dikke E-klasse E300cdi bluetec met +200pk , ...met een 2.1L 4cilindertje erin ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T6 versus V-klasse
Mercedes heeft zijn huiswerk prima gedaan; veel moderne technieken, zoals zeker de motor; snelheid/vermogen en verbruik zien er goed uit.
Nu is het nog steeds wachten op de echte T6...................
Gr. Niels
Nu is het nog steeds wachten op de echte T6...................
Gr. Niels
- Cedarcanoe
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 00:58
- Locatie: Storfors, Zweden
Re: T6 versus V-klasse
Nieuwe MB, wat ne mottige bak!
Re: T6 versus V-klasse
In het echt valt deze niet helemaal tegen, nu is VW aan zet...............
Gr. Niels.
Gr. Niels.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: T6 versus V-klasse
Rij zakelijk al vanaf 2012 met de V6 3.0 liter in de vito.
Wij hebben gekozen voor deze bus puur voor de rij eigenschappen. De t5 was vele malen mooier maar kan met de 180 pk echt niet tippen aan de V6. Het vermogen is op 270 pk uitgekomen na het chippen. Verbruik valt wel tegen. We rijden gemiddeld 1 op 7 (9) beetje wisselend. Maar vooral met trailers van totaal een 3 ton blijft het een heerlijke trek auto.
En wat vooral aantrekkelijk was was de prijs. Dikke motor en toch veel Luxe voor rond de 30000 ex btw.
Maar blijft toch liever een de vw rijden
Wij hebben gekozen voor deze bus puur voor de rij eigenschappen. De t5 was vele malen mooier maar kan met de 180 pk echt niet tippen aan de V6. Het vermogen is op 270 pk uitgekomen na het chippen. Verbruik valt wel tegen. We rijden gemiddeld 1 op 7 (9) beetje wisselend. Maar vooral met trailers van totaal een 3 ton blijft het een heerlijke trek auto.
En wat vooral aantrekkelijk was was de prijs. Dikke motor en toch veel Luxe voor rond de 30000 ex btw.
Maar blijft toch liever een de vw rijden
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: T6 versus V-klasse
Wij hebben op de zaak nu een Vito. Een nieuw model. De 111 CDI. Betreft een 1600 Renault motortje met voorwielaandrijving.
Eens kijken hoe het gaat bevallen, heb er nog geen meter mee gereden.
mvg Rick
Eens kijken hoe het gaat bevallen, heb er nog geen meter mee gereden.
mvg Rick
Re: T6 versus V-klasse
Ik hoop niet dat de echte T6 hier op gaat lijken; het wordt heel erg hoog tijd dat VW wat juiste informatie naar buiten moet gaan brengen, als het al niet te laat is..............