Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

automaatbak kapot 2.5tdi

vragen over de T5
Plaats reactie
kennyw
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 apr 2014, 20:38

automaatbak kapot 2.5tdi

Bericht door kennyw »

heren,

het gaat om een t5 2.5tdi 174pk motor automaat.

Nu ongelofelijk veel pech. 4 maanden geleden de t5 gekocht. Na 3 weken motor kapot. Eindelijk na veel geld een andere motor erin laten zetten. Ook besproken op het forum. Nu me automaat kapot. slaat uit 4de versnelling.

Automaat moet gereviseerd worden of vervangen door een nieuwe.

Weten jullie wat een normale prijs zou zijn.
Jesper
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 mar 2014, 17:00

Re: automaatbak kapot 2.5tdi

Bericht door Jesper »

Bel eens met Autrans in Lunteren.
Volgens mij zit een revisiebak rond de 3000 euro en dan moet hij nog gemonteerd worden.
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: automaatbak kapot 2.5tdi

Bericht door Gobert »

Particulier gekocht?
kennyw
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 apr 2014, 20:38

Re: automaatbak kapot 2.5tdi

Bericht door kennyw »

Nee bij een handelaar in Heerhugowaard. Die beweert alleen dat hij de bus heeft verkocht in opdracht van een klant. En dat de bus niet van zijn bedrijf voorraad is verkocht.

Dit hebben we in een vorige topic besproken. Toen na 3 weken een andere motor erin laten zetten Door jos. De motor die nog steeds wel goed is.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: automaatbak kapot 2.5tdi

Bericht door heemskerk »

kennyw schreef:Nee bij een handelaar in Heerhugowaard. Die beweert alleen dat hij de bus heeft verkocht in opdracht van een klant. En dat de bus niet van zijn bedrijf voorraad is verkocht.

Dit hebben we in een vorige topic besproken. Toen na 3 weken een andere motor erin laten zetten Door jos. De motor die nog steeds wel goed is.
Ik krijg de indruk dat de 'bemiddelingsmethode' zoals door jou genoemd (steeds) vaker wordt gebruikt om wel de lusten maar niet de lasten te ondervinden. Immers, bij een 'particuliere' aankoop geen garanties maar wel de marge voor de handel. Vraag mij toch af of de desbetreffende handelaar daarmee juridisch in z'n 'recht' staat, zeker wanneer deze 'sluipweg' als dusdanig gebruikt wordt?

Of zie ik dit verkeerd?
kennyw
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 apr 2014, 20:38

Re: automaatbak kapot 2.5tdi

Bericht door kennyw »

niet de lasten en wel de lusten. Ik weet dat een auto geld kost zeker goed onderhoud. maar als je een auto van 10000 euro bij een handelaar koopt. Motor na 3weken kapot is. kosten post van 6000euro. en nu 2,5maand later een de bak kapot en kosten post van 3500,- euro. En de handelaar blijft dan pas met het verhaal komen va in opdracht met de klant heb ik de auto verkocht, omdat de klant failiet is gegaan en hij hem wou helpen. En dat hij er dan soort van niks mee te maken heb.

Voel ik me aardig belazerd. Ok ik neem mezelf kwalijk dat ik de auto misschien niet door een bovag of garage heb na laten kijken. dat had verstandiger geweest. Maar denk ook niet dat iedereen dat doet bij aankoop van een auto.
kennyw
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 apr 2014, 20:38

Re: automaatbak kapot 2.5tdi

Bericht door kennyw »

niet de lasten en wel de lusten. Ik weet dat een auto geld kost zeker goed onderhoud. maar als je een auto van 10000 euro bij een handelaar koopt. Motor na 3weken kapot is. kosten post van 6000euro. en nu 2,5maand later een de bak kapot en kosten post van 3500,- euro. En de handelaar blijft dan pas met het verhaal komen va in opdracht met de klant heb ik de auto verkocht, omdat de klant failiet is gegaan en hij hem wou helpen. En dat hij er dan soort van niks mee te maken heb.

Voel ik me aardig belazerd. Ok ik neem mezelf kwalijk dat ik de auto misschien niet door een bovag of garage heb na laten kijken. dat had verstandiger geweest. Maar denk ook niet dat iedereen dat doet bij aankoop van een auto.
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: automaatbak kapot 2.5tdi

Bericht door Marcel.S »

ik mijd die handelaren in heerhugowaard .............
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: automaatbak kapot 2.5tdi

Bericht door robertTREBOR »

Triest, lijkt mij dat er al bekend was dat de motor en de versnellingsbak niet al te best waren.
Gewoon erin geluisd !
Je koopt een bus voor 10.000 Euro en binnen 2 maanden ca 10.000 Euro aan kosten. :ie
Voor die 20.000 Euro had je bijna een spinternieuwe bi turbo opel vivaro / renault traffic gehad met 3 jaar
volle garantie op alles.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: automaatbak kapot 2.5tdi

Bericht door bvddobb »

kennyw schreef:[...]Voel ik me aardig belazerd. [...]
Ik denk dat dat dus ook gewoon het geval is: je bent belazerd.

Met onze oudste zoon recent precies zo'n akkefietje gehad. Hij kocht een auto bij de garage bij hem op de hoek, niet heel duur, maar 'de garage bemiddelde alleen maar'. Na zes weken stond 'ie stil langs de snelweg en kon die bak naar de sloop... Volgende auto voor iets meer geld toch maar ergens anders gekocht,en op een wat andere manier!
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: automaatbak kapot 2.5tdi

Bericht door heemskerk »

robertTREBOR schreef:Triest, lijkt mij dat er al bekend was dat de motor en de versnellingsbak niet al te best waren.
Gewoon erin geluisd !
Je koopt een bus voor 10.000 Euro en binnen 2 maanden ca 10.000 Euro aan kosten. :ie
Voor die 20.000 Euro had je bijna een spinternieuwe bi turbo opel vivaro / renault traffic gehad met 3 jaar
volle garantie op alles.

of zelfs twee Up-jes :knipoog
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: automaatbak kapot 2.5tdi

Bericht door Roel »

kennyw schreef:niet de lasten en wel de lusten. Ik weet dat een auto geld kost zeker goed onderhoud. maar als je een auto van 10000 euro bij een handelaar koopt. Motor na 3weken kapot is. kosten post van 6000euro. en nu 2,5maand later een de bak kapot en kosten post van 3500,- euro. En de handelaar blijft dan pas met het verhaal komen va in opdracht met de klant heb ik de auto verkocht, omdat de klant failiet is gegaan en hij hem wou helpen. En dat hij er dan soort van niks mee te maken heb.

Voel ik me aardig belazerd. Ok ik neem mezelf kwalijk dat ik de auto misschien niet door een bovag of garage heb na laten kijken. dat had verstandiger geweest. Maar denk ook niet dat iedereen dat doet bij aankoop van een auto.
Je kan toch op de rdw site zien wanneer hij overgeschreven is? (en hoeveelste eigenaar je bent) m.a.w. of hij op de handelaars voorraad stond op dat moment.
En als het een grijs kenteken betreft moet je hem toch sowieso zakelijk overnemen of niet :vraagteken
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Plaats reactie