Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

display california geeft strepen

vragen over de T5
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

display california geeft strepen

Bericht door ratlookcalifornia »

En ja hoor ;-) ,....display van de dakbediening/kachel/koelkast etc, van nog geen 2 jaar oud geeft al weer geruime tijd de geest ( strepen door het beeld waardoor hij slecht afleesbaar is)..... Ging nog een tijdje als je hem aan liet staan maar nu is de uitval steeds meer, waardoor de bediening wat lastig wordt.
Geschrokken ( of eigenlijk niet want we kennen VW inmiddels :nuts :politie ) van de prijs van een nieuw display`tje...

Dus nu de vraag of er iemand een display weet te vinden , of die een bedrijf kent die deze display`s kan repareren. De aansturing is gewoon goed , alleen het scherm is slecht......
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: display california geeft strepen

Bericht door Multivan Generation »

wellicht kun je het display er uit halen en de aansluitingen door solderen.. ?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: display california geeft strepen

Bericht door Oviivo »

Een tip van mij; laat de Camper Unit vanaf nu altijd aan staan. Je zult zien dat het dan beter gaat. Verder doet warm weer ook wonderen. Ik zelf heb besloten om de Unit pas te vervangen als hij echt niets meer doet. Ik heb al ruim een jaar af en toe strepen.

Vervangende unit direct in Duitsland bestellen loont, maar reken op meer dan € 400 :muur
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: display california geeft strepen

Bericht door Oviivo »

Ehhh, dat altijd aan deed je dus al, sorry.

Is een bekend probleem van die krengen. Doorsolderen zou moeten helpen, in mijn opinie maar ik heb nooit een enkel bericht gevonden van iemand die het daadwerkelijk gelukt is ... :bonk
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: display california geeft strepen

Bericht door Erdem50 »

AC Tronics zou ik eens contacten, dat zijn echt sterren in het repareren van instrumentenpanelen, regelapparaten etc. Doen ook veel displays repareren welke pixsels missen strepen etc.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: display california geeft strepen

Bericht door Oviivo »

Erdem50 schreef:AC Tronics zou ik eens contacten, dat zijn echt sterren in het repareren van instrumentenpanelen, regelapparaten etc. Doen ook veel displays repareren welke pixsels missen strepen etc.
Hmm, het proberen waard, wellicht.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: display california geeft strepen

Bericht door ratlookcalifornia »

Thanks,

Ga zeker eens even googlen waar die zitten, Heb er al een paar een mail gestuurd maar reageren is niet altijd het sterkste punt ;-) ..... Sommigen hebben zeker werk genoeg.....
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: display california geeft strepen

Bericht door ratlookcalifornia »

iemand trouwens een hint hoe ik hem los klik zonder alles weer eens te verkloten :knipoog ? Blijven de instellingen er in staan of vervallen die ook ( kan door het slechte zicht niet echt makkelijk het menu weer in voeren ben ik bang)....
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: display california geeft strepen

Bericht door Oviivo »

ratlookcalifornia schreef:iemand trouwens een hint hoe ik hem los klik zonder alles weer eens te verkloten :knipoog ? Blijven de instellingen er in staan of vervallen die ook ( kan door het slechte zicht niet echt makkelijk het menu weer in voeren ben ik bang)....
Je moet eerst het vakje voor de zonnebril eruit halen, dan kun je hem langs daar eruit drukken. Ik heb ergens een foto handleiding...
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: display california geeft strepen

Bericht door ratlookcalifornia »

Thanks,..zie die graag een keer tegemoet, kan ik vast kijken hoe of wat...... ook een idee of het geheugen er in blijft door een back up batterijtje of ben je alle instellingen kwijt ?
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: display california geeft strepen

Bericht door bvddobb »

Hierin zit een complete stap-voor-stap handleiding met plaatjes voor het uitnemen van de CU: http://wimkoelman.files.wordpress.com/2 ... nopf_2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: display california geeft strepen

Bericht door Oviivo »

bvddobb schreef:Hierin zit een complete stap-voor-stap handleiding met plaatjes voor het uitnemen van de CU: http://wimkoelman.files.wordpress.com/2 ... nopf_2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Juistem, die ja :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: display california geeft strepen

Bericht door Pim 328 »

Zit normaal toch 2 jaar garantie op die onderdelen. mits bij dealer gekocht.
Anders naar ac-tronics
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: display california geeft strepen

Bericht door ratlookcalifornia »

thanks,...ga de link even bekijken. Garantie gaan we het nog over hebben, de leverancier ( camperbedrijf) heeft geen bonnetje meer kunnen vinden. Coulance bij VW heb ik ervaring mee .... :muur
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: display california geeft strepen

Bericht door Deskman »

Het is een oud draadje maar een steeds terugkerend probleem. Gisteren met 'viel erfolg' mijn display gerepareerd. De boel opengemaakt en van het LCD scherm de printconnector van de LCD opnieuw bevestigd. Al knutselend heb ik er even geen foto's van gemaakt maar ik kan toch iedereen die niet meer onder garantie zijn control unit kan laten fixen het eerst zelf te proberen. Het is een priegelwerkje en het is afhankelijk van de schade die er aan de verbinding is hoe makkelijk / goed het te fixen is. Maar altijd goedkoper dan een nieuwe unit.

Doorsolderen (zoals hierboven opgemerkt) kan niet omdat het een koolstof-print is en dat laat zich niet solderen.

Afbeelding
dit is niet mijn control unit - die was er een stuk beter aan toe

Deze handleiding is het meest uitgebreide wat ik tot nu toe gevonden heb. Er wordt hier gebruik gemaakt van een soldeerboutje om de boel weer vast te krijgen. Elders las ik dat dat niet de methode is omdat er geen lijm wordt gebruikt die weer geactiveerd wordt door warmte. Maar vooralsnog werkt het hier prima.

http://bit.ly/VW-controlunit-fix

Blijft dat het een foute constructiekeuze is. Zulke kabeltjes horen met een stekker vastgemaakt te worden op de printplaat en daar is ook meer dan genoeg ruimte voor.

Desgewenst kan ik een handje helpen.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Plaats reactie