Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Max air van Monroe, is dat wat?
Max air van Monroe, is dat wat?
De lucht schokdemper Max Air van Monroe, is dat wat?
Je kunt er de hoogte mee afstellen, bij zwaardere blading, dmv luchtdruk (bandenpomp) maar blijft het schokdemper effect wel hetzelfde?
Ik kan een setje kopen maar wil eerst even weten wat het is, Kan ook weinig reviews vinden alleen voor amerikaanse bakken.
Je kunt er de hoogte mee afstellen, bij zwaardere blading, dmv luchtdruk (bandenpomp) maar blijft het schokdemper effect wel hetzelfde?
Ik kan een setje kopen maar wil eerst even weten wat het is, Kan ook weinig reviews vinden alleen voor amerikaanse bakken.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: Max air van Monroe, is dat wat?
Roalter wind in de vering, is dat niet wat??
It's not what you buy
It's what you create.
It's what you create.
Re: Max air van Monroe, is dat wat?
met völle bonen en uien, maj der wel een begrenzer opzett'n.Mac schreef:Roalter wind in de vering, is dat niet wat??
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Max air van Monroe, is dat wat?
Dat dialect....
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: Max air van Monroe, is dat wat?
Hallo Harry,
ik weet niet hoe oud het setje is wat je kan kopen, maar als deze al wat ouder is kan het zijn dat er scheurtjes in het rubber zitten. Deze zitten vaak op de "bolling" het rubber dat op en afrolt over de dempers zelf. Deze scheurtjes zijn vaak het begin van lekkage.
Je zult waarschijnlijk een vrij hoge druk in de Balgjes moet pompen opdat de auto wat opgetild wordt omdat demper zich voor het hart van het wiel bevind.
De demperwaardes zijn vast en worden niet door het oppompen of aflaten van de druk.
Dit systeem is mooi voor als je zo nu en dan met fietsen achter op de auto weg wilt. Ik heb vroeger zo'n systeem gehad op mijn T3 pickup maar het werkte niet voor mij want de lading wissel, van met of zonder een camper unit, was te groot.
Ook een punt om in de gaten te houden is dat het demperhuis waar de balg over op en af rolt schoon is want anders zal het balgje gauw slijten en deze zijn niet te wisselen anders dan door de complete demper te wisselen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet Rick
ik weet niet hoe oud het setje is wat je kan kopen, maar als deze al wat ouder is kan het zijn dat er scheurtjes in het rubber zitten. Deze zitten vaak op de "bolling" het rubber dat op en afrolt over de dempers zelf. Deze scheurtjes zijn vaak het begin van lekkage.
Je zult waarschijnlijk een vrij hoge druk in de Balgjes moet pompen opdat de auto wat opgetild wordt omdat demper zich voor het hart van het wiel bevind.
De demperwaardes zijn vast en worden niet door het oppompen of aflaten van de druk.
Dit systeem is mooi voor als je zo nu en dan met fietsen achter op de auto weg wilt. Ik heb vroeger zo'n systeem gehad op mijn T3 pickup maar het werkte niet voor mij want de lading wissel, van met of zonder een camper unit, was te groot.
Ook een punt om in de gaten te houden is dat het demperhuis waar de balg over op en af rolt schoon is want anders zal het balgje gauw slijten en deze zijn niet te wisselen anders dan door de complete demper te wisselen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet Rick
Re: Max air van Monroe, is dat wat?
Hallo Rick,
Eigenaar zegt dat het setje een half jaar oud is.
Is het wel wat om bijvoorbeeld zomer laag te rijden en in de winter wat hoger?
Dit in plaats van de veren te verwisselen.
Ik ga er dan eigenlijk van uit dat het werkt als een set hulpveren of is dat niet zo?
Eigenaar zegt dat het setje een half jaar oud is.
Is het wel wat om bijvoorbeeld zomer laag te rijden en in de winter wat hoger?
Dit in plaats van de veren te verwisselen.
Ik ga er dan eigenlijk van uit dat het werkt als een set hulpveren of is dat niet zo?
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: Max air van Monroe, is dat wat?
Hallo Harry,
dat kan in de zomer wat lager en in de winter wat hoger rijden. Als het daarom gaat zal dit setje best werken. het verschil met een hulpveersetje is dat dit instelbaar is en een hulpveersetje niet.
wat ik wel zou doen als ik jou was, is links en rechts van elkaar scheiden en dus niet koppelen. Hiermee zorg je er ook voor dat je minder rolbeweging krijgt in het voertuig.
Groet RIck
dat kan in de zomer wat lager en in de winter wat hoger rijden. Als het daarom gaat zal dit setje best werken. het verschil met een hulpveersetje is dat dit instelbaar is en een hulpveersetje niet.
wat ik wel zou doen als ik jou was, is links en rechts van elkaar scheiden en dus niet koppelen. Hiermee zorg je er ook voor dat je minder rolbeweging krijgt in het voertuig.
Groet RIck
Re: Max air van Monroe, is dat wat?
Ok Rick,
Zal er eens over nadenken. WIlde eigenlijk wat goede achterschokdempers omdat die van mij "doorslaan".
En lees eigenlijk dat Koni rood bij de één wel in de smaak valt en bij de ander niet.
Bilstein B6 heb ik aan de voorkant en vind ik persoonlijk niet erg fijn en weinig verschil met origineel.
Hij is bij mij ook erg verlaagd voor 35 mm en achter 40 mm.
En in de winter draai ik voor de torsie stang op en achter zette ik altijd andere (hogere) veren.
Het oog wil ook wat maar comfort is ook fijn
Zal er eens over nadenken. WIlde eigenlijk wat goede achterschokdempers omdat die van mij "doorslaan".
En lees eigenlijk dat Koni rood bij de één wel in de smaak valt en bij de ander niet.
Bilstein B6 heb ik aan de voorkant en vind ik persoonlijk niet erg fijn en weinig verschil met origineel.
Hij is bij mij ook erg verlaagd voor 35 mm en achter 40 mm.
En in de winter draai ik voor de torsie stang op en achter zette ik altijd andere (hogere) veren.
Het oog wil ook wat maar comfort is ook fijn
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Max air van Monroe, is dat wat?
Harry62 schreef:Ok Rick,
Zal er eens over nadenken. WIlde eigenlijk wat goede achterschokdempers omdat die van mij "doorslaan".
En lees eigenlijk dat Koni rood bij de één wel in de smaak valt en bij de ander niet.
Bilstein B6 heb ik aan de voorkant en vind ik persoonlijk niet erg fijn en weinig verschil met origineel.
Hij is bij mij ook erg verlaagd voor 35 mm en achter 40 mm.
En in de winter draai ik voor de torsie stang op en achter zette ik altijd andere (hogere) veren.
Het oog wil ook wat maar comfort is ook fijn
Ik heb op mijn ene T4 ook de Bilstein B6 , en vind ze eigenlijk een beetje te "slap" . Op mijn andere T4 heb ik de Sachs Heavy Duty schokdempers , en die vind ik een stuk harder / beter .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Max air van Monroe, is dat wat?
Hoi Harry,
het leuke van de rode koni is dat deze instelbaar is; je kunt hem harder of zachter instellen.
Ik weet niet hoeveel je bus verlaagd is maar voor comfort heb je gewoon rijhoogte/veerweg nodig; dan kan de demper ook zijn werk doen nl. de beweging afremmen!
en je kan natuurlijk ook: luchtvering plaatsen, heb ik ook gedaan (maar dat is ook mijn werk).
het leuke van de rode koni is dat deze instelbaar is; je kunt hem harder of zachter instellen.
Ik weet niet hoeveel je bus verlaagd is maar voor comfort heb je gewoon rijhoogte/veerweg nodig; dan kan de demper ook zijn werk doen nl. de beweging afremmen!
en je kan natuurlijk ook: luchtvering plaatsen, heb ik ook gedaan (maar dat is ook mijn werk).
Re: Max air van Monroe, is dat wat?
Kijk dat is natuurlijk ook mooi.doka Rick schreef:Hoi Harry,
het leuke van de rode koni is dat deze instelbaar is; je kunt hem harder of zachter instellen.
Ik weet niet hoeveel je bus verlaagd is maar voor comfort heb je gewoon rijhoogte/veerweg nodig; dan kan de demper ook zijn werk doen nl. de beweging afremmen!
en je kan natuurlijk ook: luchtvering plaatsen, heb ik ook gedaan (maar dat is ook mijn werk).
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig