Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Update t4 88 pk 1999

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door rick_k »

Wij hebben een Renault Trafic 2.5 dCi van 2005 en die houd ik met de standaard 102 pk tdi van 1996 ook gewoon bij. Nu met de roetbox erin win ik het van dat ding. Alleen met de kar achter de Trafic gaat het makkelijker, maar dat komt omdat die al koppel heeft vanaf 1400 toeren. Voor de rest voelt hij leeg redelijk lui aan. Voor de rest is het een beste bus voor weinig geld.

Maar wel leuk om te zien dat je met al die investeringen een "nieuwe" bus het snot voor de ogen rijd toch?

mvg Rick
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door mastercraft »

Dat klopt idd. Ik heb zelf ook een vivaro 2.5 cdti gehad met 130 pk. Na chippen 156.
Maar met de t4 heb je elke keer weer het plezier als je de 5 cilinder laat werken.
Wat een paar upgrades niet kunnen doen he.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door mastercraft »

Vandaag eindelijk tijd gevonden om de rvs downpijp pas te maken en te plaatsen onder de t4 en aansluitend op de 76 mm rvs pijp.
De motor pakt veel soepeler op nu en de turbo fluit mooi door de uitlaat heen. Ook het geluid is veel dieper geworden en een stuk sportiever.
Eind van de maand maar weer eens naar de auto show in essen om te kijken of er nog leuke upgrades zijn.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door mastercraft »

Inmiddels in de vakantie een paar dingen veranderd aan de t4. Als eerste het inlaat spruitstuk gedemonteerd en schoongemaakt . De vervuiling viel uiteindelijk wel mee.
Tevens van traanplaat vloer matten gemaakt .
En als laatste waren de nieuwe injectoren binnen via Ron uit Engeland. De injectoren heb ik gisteren erin gezet en ben heel erg verbaast van het verschil met de originele. Ik kan het iedereen aanraden eigenlijk. De bus rijd super relaxed nu. Door trekken kan als je wilt maar het is niet nodig. Zelfs in de 5 trekt hij gewoon door.
Heb alleen nog veel zwarte rook nog maar dat was vermeld en zal opgelost moeten worden door de chip aan te passen.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door mastercraft »

Nog wat foto's
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door mastercraft »

Hier een filmpje van de t4 met de nieuwe injectoren

http://youtu.be/Ko4BUnJbhQQ
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door slopelrijder »

Klinkt lekker en idd snel op toeren....
wat MIJ opvalt tussen jou rpm en snelheidsmeter, dat tussenvak, bij jou geeft e.e.a. weer....dat is bij mijn 88pk tdi 2002 niet.....
was dat al zo? Of heb je e.e.a. aangepast oid?
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door mastercraft »

Dat is idd naderhand aangepast. Een andere teller unit gekocht met mfa display en een mfa ruitenwisser hendel en een draad boom via ebay om de boel aan te sturen.
Wel een leuke gadget. Ook de buiten temperatuurmeter moet natuurlijk nog ingebouwd worden
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door powerpiep »

Vette bus man!
Trekt lekker door, Super.
Wat kost nu zo een setje verstuivers eigenlijk?
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door mastercraft »

Een set pp1 ultra flow verstuivers komt op 450 pounds. En 15 pounds shipping.
Deze vergen wel aanpassing van de software.
Ze hebben nu ook pp 0.5 verstuivers waar geen software aanpassing voor nodig is.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
S E B A S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 nov 2012, 14:38

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door S E B A S »

Mooie upgrades!
Als ik goed begrijp ben je van de originele 1-traps verstuivers naar de 2traps gegaan zonder ecu aan te laten passen?
Dan gaat het alleen nog maar beter worden.... als je dat ook geregeld hebt :jump

PS; een vraag mbt wat ik aan mijn bus nog wil doen; heb je een downpipe geflenst vanaf het turbohuis?
Of heb je die gekke bocht (gietdeel) laten zitten?
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door mastercraft »

Idd. De ecu moet nog aangepast worden van een trapt naar twee teams verstuivers.
Ik weet niet of het dan beter word of alleen maar mooier gaat lopen. Nu nog veel roet met rijden maar dat kan ook niet anders.
Ik heb de flens laten zitten. Die rechtstreekse aan sluiting is idd recenter. Ik had deze pijp al een tijd liggen.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
S E B A S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 nov 2012, 14:38

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door S E B A S »

Anders maak je ook een filmpje NA de ecu aanpassing voor het vergelijk.
Mbt uitlaat, ik twijfel of ik hetzelfde doe (alleen met diameter 63,5) en ook pas vanaf de originele vervelende klemverbinding begin.
Of dat ik vanaf de turbo met een zelfgemaakte flens en dan een flexibel gevlochten stuk verder een downpipe maak. Veel veel meer werk en of dit de moeite wel waard is....
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door Multivan Generation »

S E B A S schreef:Mooie upgrades!
Als ik goed begrijp ben je van de originele 1-traps verstuivers naar de 2traps gegaan zonder ecu aan te laten passen?
Dan gaat het alleen nog maar beter worden.... als je dat ook geregeld hebt :jump

PS; een vraag mbt wat ik aan mijn bus nog wil doen; heb je een downpipe geflenst vanaf het turbohuis?
Of heb je die gekke bocht (gietdeel) laten zitten?
mastercraft schreef:Idd. De ecu moet nog aangepast worden van een trapt naar twee teams verstuivers.
Ik weet niet of het dan beter word of alleen maar mooier gaat lopen. Nu nog veel roet met rijden maar dat kan ook niet anders.
Ik heb de flens laten zitten. Die rechtstreekse aan sluiting is idd recenter. Ik had deze pijp al een tijd liggen.
De verstuivers die getoond worden zien er uit als Stanadyne 1 traps verstuivers.
Vergelijk ze maar eens met deze:
Afbeelding

2traps verstuivers van bijvoorbeeld Bosch hebben meestal een andere aansluiting voor de retourleidingen:
Afbeelding

En de verstuiver met de sensor:
Afbeelding

Dus ja,
dat je bus met een set-up met .216 nozzles(die van een standaard 150 pk) en een turbodruk van max 0,7 bar overdruk nu rookt kan ik me wel voorstellen.

Deze persoon is een tijdje geleden bij me langsgeweest linkje. Stuur hem eens een PB.
Die had namelijk eerst hetzelfde fenomeen als in het filmpje getoond wordt.

groeten Peter
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Update t4 88 pk 1999

Bericht door Erdem50 »

Goed bezig hier!
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Plaats reactie