Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Peter 887 »

Ik kon niet kijken bij de bus Rene, ik werk tot 3uur, en zij begint om half 4.
Dus dat kijken wordt even niets, de lekkage kan ook nog van alles zijn.
Ik denk de radiateur,maar ik weet zo niet of de condensor, en of oliekoeler voor zit.
Ze kon wel onderdelen krijgen uit Veendam, voor zover ik heb begrepen.
Alleen moeten die nog die kant op (richting Amsterdam)
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Clarisse
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2012, 21:29
Locatie: Amsterdam

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Clarisse »

Hoi alle meedenkers,
Onwijs bedankt!
Inmiddels heb ik de me een stukje laten slepen (al voor ik over ambulances las) en heb vandaag nog een onderdeel per paard en wagen opgehaald :-) Je moet wat als je geen bus hebt, dan maar Middeleeuws vervoer. Verder heb ik hem bij een garagebedrijfje ondergebracht, daar heb ik het nu maar aan overgelaten, vooral omdat ik hem dus niet durfde te verrijden. Uiteindelijk bleek hij olie en diesel te lekken en geen koelvloeistof. De radiateur-ophanging is wel afgebroken, maar hij lijkt verder nog intact genoeg en functioneel, evenals de motor en bumperhouder. Het lijkt dus mee te vallen al zit de boel flink in elkaar geschoven.
Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik kom graag op het weekend langs als hij dan al af is, maar verwacht dat niet.

Anders tot een volgende keer!
Clarisse
T4, 10/1995, 1,9 TD, wit, verlengde wielbasis + hoog dak, zelf ingebouwd als kampeerbus in 2008
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Peter 887 »

Ik hoop dat hij deze week weer een beetje in elkaar is gezet, en dat je er volgende week bij kunt zijn.
Dan kunnen voor de rest van de probleempjes nog leden naar kijken op de meeting.
Er is dan kennis genoeg aanwezig.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Clarisse
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2012, 21:29
Locatie: Amsterdam

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Clarisse »

Beste Peter, René, Pascal en alle anderen,

Ik schaam mij te moeten zeggen dat ik na bijna drie jaar met een gefatsoeneerde neus alweer schade heb aan mijn T4, weer voor.
De dwarsbalk/bumperhouder en bumper moeten vervangen, koelvloeistof is eruit gelekt, dus verwacht dat radiateur vervangen moet worden en de grill moet vervangen. Verder start hij prima en loopt de moter okee, maar het gas doet het helemaal niet en de rem verminderd. Puur de gaskabel los of iets met brandstofpomp? Of waar kan dit nog meer aan liggen? En die rem? De lampen blijken los te zitten, maar doen het prima. Sturen ook okee. Evt. moet er een nieuwe frontplaat op of deze moet uit te buigen zijn. Verder heeft de moterkap een deuk, maar dat kan ik voorlopig zo laten, denk ik, dat is zuiver cosmetisch.

Hij staat nu in het depot van de takelwagen in Amsterdam-Noord (Papaverweg) en moet daar uiterlijk dinsdag weg, dan kunnen zij hem gratis naar een willekeurige plek in Nederland brengen via de verzekering.
Er heeft al een sympathieke Marokkaanse garagehouder/schadeherstelbedrijf in Amsterdam-Noord (Auto control) naar gekeken op de brug en moterkap open, maar hij kan niet inschatten of bijv. de pomp stuk is en wat er aan kabels kapot is enz. Hij vraagt er 1000,- voor. Ik denk dat dit geen gekke prijs is, maar ik heb momenteel geen rooie cent (werk grotendeels kwijt) en moet het lenen van iemand en heb geen idee wanneer ik het dan kan terugbetalen, dus leen liefst zo min mogelijk. Daarom zou ik het heel fijn vinden als ik het goedkoper kan oplossen. Ik vroeg me dan ook af of het aanbod van jullie nog geldt? Ik heb wel relatief veel tijd, dus wil met mijn linkerhanden wel helpen.

Ik heb de auto zodra het gaat vriezen eigenlijk wel nodig, aangezien ik dan de pony's op dagelijkse basis water moet geven en die staan in Aalsmeer, wat een uur en driekwartier heen en weer fietsen is en minder dan een half uur met de auto, maar als het een maand duurt voor mijn auto het weer doet, vind ik dat alleszins redelijk.

Zou echt geweldig zijn als iemand kan helpen (tegen vergoeding) of tips heeft.
Als iemand het eerst met eigen ogen wil bekijken dan kan dat maandag (morgen dus) nog, dinsdag kan hij dan versleept worden naar de beste optie om hem te fiksen.
PS: Is die Ismet waar mensen het over hadden wsl even duur of goedkoper?

Groeten, Clarisse
T4, 10/1995, 1,9 TD, wit, verlengde wielbasis + hoog dak, zelf ingebouwd als kampeerbus in 2008
Clarisse
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2012, 21:29
Locatie: Amsterdam

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Clarisse »

@webmaster: Of moet ik een nieuw topic starten?
T4, 10/1995, 1,9 TD, wit, verlengde wielbasis + hoog dak, zelf ingebouwd als kampeerbus in 2008
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Pascal-141 »

Ik heb zowat alle nodige onderdelen liggen
waar woon je ergens ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Clarisse
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2012, 21:29
Locatie: Amsterdam

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Clarisse »

In Amsterdam. Fijn zo iemand die in geval van nood de reddende zaken op voorraad heeft. Ik ga ook morgen bij de sloop hier informeren, maar als ik zaken mis of jij hebt ze goedkoper ga ik kijken of we het vervoer vanuit België op touw kunnen zetten!
T4, 10/1995, 1,9 TD, wit, verlengde wielbasis + hoog dak, zelf ingebouwd als kampeerbus in 2008
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Harry 341 »

Clarisse...je hebt :mail
grt.Harry
Bijlagen
Kopie van IMG_1042.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
nicole
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:39
Locatie: Waar mijn neus naar toe gaat !

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door nicole »

Clarissa, je hebt Pb
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Harry 341 »

Ben benieuwd....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Clarisse
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2012, 21:29
Locatie: Amsterdam

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Clarisse »

Hoi allemaal (Pascal, Nicole, Matje en Harry: ik heb jullie persoonlijk gemaild),

Nou, ik heb mijn bus vandaag met de takelwagen (en mijzelf inclusief racefiets om terug te komen) naarAutobedrijf Ismet in Vijfhuizen laten brengen. Ismet schat dat het max 850 euro gaat kosten; nog een flinke hap geld, maar ja voor die prijs heb je absoluut geen andere kampeerauto.., dus mijn vader mag lekker zeuren dat hij naar de sloop moet, maar dat is hij dan alleen om gefikst te worden! Bedankt voor alle lieve aanboden en tips! Hopelijk tot ziens een keer!

Groeten,
Clarisse
T4, 10/1995, 1,9 TD, wit, verlengde wielbasis + hoog dak, zelf ingebouwd als kampeerbus in 2008
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Harry 341 »

Ik ga als ik tijd heb morgen even kijken..
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Clarisse
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2012, 21:29
Locatie: Amsterdam

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Clarisse »

Hoi Harry,
niet schrikken, want behalve de schade ziet hij er verder ook niet uit, moet nodig schoongemaakt en roestplekjes moeten aangepakt, maar hij is mij lief! Er zit inmiddels ook een kacheltje en een koelkast in, want heb er een paar maanden in gewoond (alleen kastje en bed zij nu beetje ontwricht, want bed had ik losgemaakt van vloer en nog niet weerom vastgemaakt..).

Groeten, Clarisse
T4, 10/1995, 1,9 TD, wit, verlengde wielbasis + hoog dak, zelf ingebouwd als kampeerbus in 2008
Clarisse
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2012, 21:29
Locatie: Amsterdam

Re: hulp gevraagd bij montage radiateur en plaatwerk

Bericht door Clarisse »

Beste allemaal,

Omdat ik nooit meer had gezegd hoe het was afgelopen en Garage Ismet in Vijfhuizen veel eer en dank toekomt: mijn T4 is daar weer helemaal opgelapt. Hij heeft geen airco meer, maar ziet er verder beter uit dan eerst! En in verhouding goedkoop en snel gedaan. Heel erg bedankt voor de tip en ik kan Ismet aan iedereen aanraden. Top!
Ondertussen is er een riem (V-snaar?), die (vooral als de motor koud is en ik wegrijd) veel herrie maakt. Moet ik maar een keer voor terug. Of heeft dat haast?
Ik heb nog een hoop stress gehad met de verzekering, maar dat lijkt opgelost te worden. Uiteindelijk ga ik hem nu verzekeren bij de Noordhollandse (Nh 1816). Ook DIKS was/is een optie, maar vond de communicatie niet echt super en de acceptatie door Unigarant niet zo betrouwbaar.. Iemand ervaring met deze verzekeraars?

Ik heb nog een andere vraag, daarvoor open ik wel even een nieuw topic.

Groeten,

Clarisse
T4, 10/1995, 1,9 TD, wit, verlengde wielbasis + hoog dak, zelf ingebouwd als kampeerbus in 2008
Plaats reactie