Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Hallo iedereen,
Sinds een jaar bezit ik een Transporter T5 GP 2.0BiTDI DSG met dubbele cabine van 2011.
Heb deze bus ingevoerd van Nederland naar België.
Het afgelopen jaar ook al wat dingen aan veranderd zoals:
Nieuwe motor (ivm olieverbruik) en DSG bak
20 inch rotor zomer velgen
18 inch bwm x5 winter velgen
Orginele Xenon + koplampsproeiers + hoogte regeling.
RNS 510 +DAB
Achter spoiler
Achteruit rij camera
Multivan Highline instapbakken.
220Volt aansluiting onder bestuurders stoel.
Remklauwen zwart gespoten en in de vernis gezet. Vooraan een R-line logo aangebracht.
Multivan bumper + Grill met R-line logo.
Wat staat er momenteel nog op mijn lijst:
Standverwarming met telestart via App van Webasto (besteld)
Lederen zetels
R-afgevlakt stuur
Ook is een afspraak gemaakt bij JB Autoservice voor motortuning.
Zij gaan de Bi-turbo upgraden. De kleine turbo blijft, maar de grote wordt vervangen door een groter exemplaar.
Ook zal er een groter intercooler van wagner geplaatst worden.
De software op maat zal dan verzorgt worden door JD engineering.
Geschat vermogen minimum 250pk.
Had ook nog wel zin in andere verstuivers, maar dat bestaat helaas nog niet voor Commonrail.
Foto's komen nog.
Gr Fokkert
Sinds een jaar bezit ik een Transporter T5 GP 2.0BiTDI DSG met dubbele cabine van 2011.
Heb deze bus ingevoerd van Nederland naar België.
Het afgelopen jaar ook al wat dingen aan veranderd zoals:
Nieuwe motor (ivm olieverbruik) en DSG bak
20 inch rotor zomer velgen
18 inch bwm x5 winter velgen
Orginele Xenon + koplampsproeiers + hoogte regeling.
RNS 510 +DAB
Achter spoiler
Achteruit rij camera
Multivan Highline instapbakken.
220Volt aansluiting onder bestuurders stoel.
Remklauwen zwart gespoten en in de vernis gezet. Vooraan een R-line logo aangebracht.
Multivan bumper + Grill met R-line logo.
Wat staat er momenteel nog op mijn lijst:
Standverwarming met telestart via App van Webasto (besteld)
Lederen zetels
R-afgevlakt stuur
Ook is een afspraak gemaakt bij JB Autoservice voor motortuning.
Zij gaan de Bi-turbo upgraden. De kleine turbo blijft, maar de grote wordt vervangen door een groter exemplaar.
Ook zal er een groter intercooler van wagner geplaatst worden.
De software op maat zal dan verzorgt worden door JD engineering.
Geschat vermogen minimum 250pk.
Had ook nog wel zin in andere verstuivers, maar dat bestaat helaas nog niet voor Commonrail.
Foto's komen nog.
Gr Fokkert
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4454
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Ben benieuwd naar de foto's
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Hierbij alvast een paar foto's
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Laatst gewijzigd door fokkert op 13 mar 2015, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Hoi Fokkert!
Mooie camionette die je daar hebt!
Ik heb enkele vragen voor je:
Xenon : Hoe heb je deze werkend gekregen?
Rotors, waar heb je deze gehaald en sta jij op standaardvering? welke bandenmaat heb je nu?
Vind het mooi staan zo!
Bedankt!
Mooie camionette die je daar hebt!
Ik heb enkele vragen voor je:
Xenon : Hoe heb je deze werkend gekregen?
Rotors, waar heb je deze gehaald en sta jij op standaardvering? welke bandenmaat heb je nu?
Vind het mooi staan zo!
Bedankt!
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Dank je wel Dyselinck!dyselinck schreef:Hoi Fokkert!
Mooie camionette die je daar hebt!
Ik heb enkele vragen voor je:
Xenon : Hoe heb je deze werkend gekregen?
Rotors, waar heb je deze gehaald en sta jij op standaardvering? welke bandenmaat heb je nu?
Vind het mooi staan zo!
Bedankt!
Xenon inlusief hoogte regeling heb ik bij http://www.kufatec.de besteld.
Zit een handleiding bij, dus monteren wijst zichzelf dan wel uit.
De led verlichting werkt nog wel niet helemaal zoals het moet. Deze wordt niet herkent door mijn comfortmodule.
Heb wel een andere liggen en al eens proberen omcoderen. Maar dat blijkt nog niet zo gemakkelijk te zijn. Daar zoek ik nog iemand voor die ondersteuning kan geven.
Wielen zijn in maat 275/40 R20, vering in origineel helaas. De keuring hier houdt zo niet van verlaagde busjes.
Heb nog wel een setje eibach liggen, die ik wil zwart spuiten en kleurcodes op aanbrengen zoals bij de originele vering het geval is. Als ik nog een tijd heb me daar nog eens mee bezig houden en dan gelijk de toplagers vervangen van de veerpoot. Want die kraken soms.
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
zwijg me van de keuring. Ik ben van Gent!
Ik vind wel dat het goed meevalt eigenlijk die 20ers. Ik ben niet zo voor heel lage bussen!
Waar heb je deze rotors gehaald? Ik vermoed op wheelpoint?
Staat er ergens een loadindex op de velgen?
verbruikt de transporter veel meer met die brede banden?
Met vriendelijke groet,
Matthias
Ik vind wel dat het goed meevalt eigenlijk die 20ers. Ik ben niet zo voor heel lage bussen!
Waar heb je deze rotors gehaald? Ik vermoed op wheelpoint?
Staat er ergens een loadindex op de velgen?
verbruikt de transporter veel meer met die brede banden?
Met vriendelijke groet,
Matthias
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Idd de velgen en banden komen van wheelpoint. Als het licht is zal ik eens kijken hoeveel gewicht ze kunnen hebben. Maar ik dacht 850kg/band.dyselinck schreef:zwijg me van de keuring. Ik ben van Gent!
Ik vind wel dat het goed meevalt eigenlijk die 20ers. Ik ben niet zo voor heel lage bussen!
Waar heb je deze rotors gehaald? Ik vermoed op wheelpoint?
Staat er ergens een loadindex op de velgen?
verbruikt de transporter veel meer met die brede banden?
Met vriendelijke groet,
Matthias
Meer verbruik weet ik zo niet echt. Binnenkort ga ik terug naar winterbanden maar die zijn ook 255. Dus dat verschil zal niet zo groot zijn. Bij echt rustig rijden als een oma'tje zal ik ongeveer op 8L/100 km uitkomen denk ik.
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Ik heb op de keuring in Heers gevraagd naar het verlagen (3 a 4cm) van de mijne (transporter & lichte vracht ingeschreven) en daar zou ik geen problemen mogen verwachten volgens de keurmeester.
Als je de wettekst gaat nalezen wordt er gesproken van een 'tuning rapport / keuring' bij een schroefset, steek je enkel andere veren dan zit je in een grijze zone.
En dan hangt het ervan af hoe ze er lokaal tegen overstaan.
Volgend jaar augustus kan ik zeggen of het lukt in Heers of niet (mijne is nu 4cm verlaagd met H&R veren)
Ik zal er ook maar bijzetten dat ik een Tuv attest heb, en dat de veren zwaar genoeg zijn volgens de aslast(en).
En als het moet kom ik ook wel aan een Goca attest
Als je de wettekst gaat nalezen wordt er gesproken van een 'tuning rapport / keuring' bij een schroefset, steek je enkel andere veren dan zit je in een grijze zone.
En dan hangt het ervan af hoe ze er lokaal tegen overstaan.
Volgend jaar augustus kan ik zeggen of het lukt in Heers of niet (mijne is nu 4cm verlaagd met H&R veren)
Ik zal er ook maar bijzetten dat ik een Tuv attest heb, en dat de veren zwaar genoeg zijn volgens de aslast(en).
En als het moet kom ik ook wel aan een Goca attest
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Hey Alain,_alain_ schreef:Ik heb op de keuring in Heers gevraagd naar het verlagen (3 a 4cm) van de mijne (transporter & lichte vracht ingeschreven) en daar zou ik geen problemen mogen verwachten volgens de keurmeester.
Als je de wettekst gaat nalezen wordt er gesproken van een 'tuning rapport / keuring' bij een schroefset, steek je enkel andere veren dan zit je in een grijze zone.
En dan hangt het ervan af hoe ze er lokaal tegen overstaan.
Volgend jaar augustus kan ik zeggen of het lukt in Heers of niet (mijne is nu 4cm verlaagd met H&R veren)
Ik zal er ook maar bijzetten dat ik een Tuv attest heb, en dat de veren zwaar genoeg zijn volgens de aslast(en).
En als het moet kom ik ook wel aan een Goca attest
Dat risico ga ik toch niet lopen. Op de keuring zitte alleen maar zeikerd.
Als ik ze zwart maak vallen ze niet op en 3cm valt zowiezo al niet op (hoop ik)
Heb jij toevallig een foto van je verlaging?
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
40mm verlaagd, en op 235/50/18 wielen.
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Dat is inderdaad de beste beslissing , want voor een lichte vracht mag je zoveel Goca ,EC ,en TUV attesten hebben als je wil , het is niet toegestaan . De wetgeving voor lichte vrachten is simpel (over verlagingen) : het voertuig dient te voldoen aan de technische kenmerken zoals deze opgenomen zijn in het PVG .fokkert schreef: Hey Alain,
Dat risico ga ik toch niet lopen.
Ik ben hier jaren mee bezig geweest om T4 busjes legaal verlaagd te krijgen , maar dat lukt gewoon niet .
Een lichte vracht verlagen kan alleen wanneer hiervoor een andere PVG word aangevraagd door de constructeur of zijn mandataris van het voertuig (voor Belgie is dat D'Ieteren) . En een nieuw PVG kost tijd en geld , en D'Ieteren wil daar niet aan meewerken .
Als de verlaging slechts een paar cm is , valt het vaak niet eens op , en je kan dan geluk hebben dat de keurder het niet ziet tijdens de jaarlijkse keuring . Maar dan kan je het jaar nadien wel afgekeurd worden als de keurder van dienst het dan wel ziet . Je moet er geluk mee hebben ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Mooooooi!_alain_ schreef:40mm verlaagd, en op 235/50/18 wielen.
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning
Idd Pascal,Pascal-141 schreef:Dat is inderdaad de beste beslissing , want voor een lichte vracht mag je zoveel Goca ,EC ,en TUV attesten hebben als je wil , het is niet toegestaan . De wetgeving voor lichte vrachten is simpel (over verlagingen) : het voertuig dient te voldoen aan de technische kenmerken zoals deze opgenomen zijn in het PVG .fokkert schreef: Hey Alain,
Dat risico ga ik toch niet lopen.
Ik ben hier jaren mee bezig geweest om T4 busjes legaal verlaagd te krijgen , maar dat lukt gewoon niet .
Een lichte vracht verlagen kan alleen wanneer hiervoor een andere PVG word aangevraagd door de constructeur of zijn mandataris van het voertuig (voor Belgie is dat D'Ieteren) . En een nieuw PVG kost tijd en geld , en D'Ieteren wil daar niet aan meewerken .
Als de verlaging slechts een paar cm is , valt het vaak niet eens op , en je kan dan geluk hebben dat de keurder het niet ziet tijdens de jaarlijkse keuring . Maar dan kan je het jaar nadien wel afgekeurd worden als de keurder van dienst het dan wel ziet . Je moet er geluk mee hebben ...
Dat hebben ze mij ook wijs gemaakt. Daarom de veren zwart spuiten, dan zal een verlaging van een paar cm niet opvallen. (hoop ik)
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler