Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Brandstofpomp 1.9TD

vragen over de T4
Plaats reactie
BobPeereboom
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:11

Brandstofpomp 1.9TD

Bericht door BobPeereboom »

Mijn brandstofpomp is kapot. T4 maart 1998 Het is een Bosch 0460494417 en het vw nr is: 028130115.
Welke andere brandstofpompen kan ik nog meer gebruiken, en wat is hier het voor en nadeel van? Ik verricht nu mijn koerierswerkzaamheden in een Suzuki Alto, een beste straf dus, haha. :jumpklap
Laatst gewijzigd door BobPeereboom op 12 dec 2014, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Brandstofpomp 1.9TD

Bericht door Pascal-141 »

Wat is het bouwjaar van je T4 ?

Ik heb nog enkele brandstofpompen liggen van een ABL blok (19td)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
BobPeereboom
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:11

Re: Brandstofpomp 1.9TD

Bericht door BobPeereboom »

maart 1998 geloof ik.. :T4politie kenteken: VX-FJ-29
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2372
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Brandstofpomp 1.9TD

Bericht door spyke »

Heb er ook nog 1 liggen code zal ik eens opzoeken.(nieuwe pakking erin)
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
BobPeereboom
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:11

Re: Brandstofpomp 1.9TD

Bericht door BobPeereboom »

HELP Wie oh wie heeft er nou een pomp en wat is het artikelnummer?
Ik heb het al op onderdelenlijn.nl gezet, met 2 reacties, maar niet goed. Als iemand er een heeft zou ik graag de nummers willen weten. Zowel het bosch nummer als het VW nummer...
Ik ben koerier en ik rijdt elke dag 500/600 km met mn busje, maar nu de brandstofpomp kapot is rijd ik in een suzuki alti uit het jaar kruik. Dat mn t4 het niet meer doet is al erg genoeg, maar een suksuki alto... dat is een straf, haha.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Brandstofpomp 1.9TD

Bericht door Pascal-141 »

Ik heb nog een ABL inspuitpomp liggen (bouwjaar 2001) , maar deze had al 350.000km gelopen en ik vrees dat deze ook niet al te goed meer zal zijn ...
De andere pompen zijn al weg .

Ik kan het artikelnummer op de pomp niet goed lezen , deze zit nog ingebouwd en er zit oxidatie op de behuizing ...
Maar een artikelnummer heb je toch niet echt nodig ? Die pompen zijn nagenoeg allemaal hetzelfde (als ze van een ABL blok komen) Er zit geen electronica aan zo'n pomp , dus ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
BobPeereboom
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:11

Re: Brandstofpomp 1.9TD

Bericht door BobPeereboom »

Mijne dames en heren,
Nou ik heb een andere pomp gevonden. Exact dezelfde die ik had. 250 Euro, pomp had 210.000 km gelopen en drie maanden garantie. Dan zijn we dus weer ruim 30.000 kilometer verder haha. Gelijk maar er op gezet en de hele handel op tijd gezet--》 Nokkenas, krukas en brandstofpomp. 90 graden moest ie hebben volgens het boek. 4 uur sleutelen en bob was weer klaar. Even over de pomp timing: Iemand ervaring met andere waardes? Iemand zij oooit tegen me dat iets vroeger ook kon, maar ik heb me maar tot de feiten uit het boek gehouden. Hij loopt weer super! Rijdt beter als ooit te voren. Wereld van verschil. Als ik dat had geweten had ik er meteen een in het begin al een ander op gezet haha. Trekt als een speer door tot 90 in zn 3. Doe ik normaal gesproken nooit, maar effe om te proberen. De boel moet wel heel blijven. Problemen met mijn oude pomp waren: slecht starten omdat de hevel te veel ruimte had en daar brandstof langs lekte en de magnetische stopklep was stuk. Ook was er een bevestigings oor afgebroken, dus een andere pomp was noodzaak.
Plaats reactie