Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterruit verwarming.

vragen over de T4
Plaats reactie
loekdeleeuw
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 sep 2014, 07:53

Achterruit verwarming.

Bericht door loekdeleeuw »

Hallo weetjewellers,

De achterruit verwarming van de linkerachterdeur doet niks.
Tijdens het verwarmen zie ik wel een paar puntjes die lijken te verwarmen.

Bij de rechterachterdeur zijn er onder 3 stuks en boven 2 stuks die het niet doen.

Is dit nog te maken/herstellen?

Groet,

Gert


Afbeelding
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Achterruit verwarming.

Bericht door heartbeat »

JE MOET MET SPANNINGS METER EVEN KIJKEN WAAR DE BESCHADIGINGEN ZITTEN ER BESTAAN SPECIALE POTJES OM TE REPAREEREN BIJ DE BETERE AUTO MATRIALEN HANDEL
Rob & Lize
loekdeleeuw
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 sep 2014, 07:53

Re: Achterruit verwarming.

Bericht door loekdeleeuw »

Hallo Allemaal,

Wat doe ik verkeerd of wat is er stuk?

De achterruit verwarming van de linkerachterportier doet het niet.
Als ik de achterruitverwarming aan zet ( A en B foto 1) met een lopende motor, geeft de volt meter 12.5 volt aan.

Afbeelding


Als ik de verwarmingsspiralen meet met de ohm meter, gaat deze van 1 naar 0.02 ohm bij elke spiraal.
Alle spiralen geven deze meting van links naar rechts en van boven naar onder.
Ik zet de ohm meter op 20k.

Afbeelding

Dit is de volt/ohm meter.

Afbeelding

Gert
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Achterruit verwarming.

Bericht door slopelrijder »

loek; vraag; heb je de 12,5 volt stroom gemeten op de stekkers(?)

ik HAD er ook last van, maar ben er achter... draadbreuk.... draden los gehaald, uit de deur etc. gepeuterd, omwikkeling verwijderd....en 1 uurtje solderen....terug fröbelen en..het werkt weer..

TIP; knoop een touwtje of oude elektradraad aan het stuk wat je eruit gaat halen,dan kun je daarna dmv dat touwtje de nieuwe draden er zo weer in trekken! dat werkt makkelijker om het weer op zijn plek te krijgen door de deurstijl en kokers te krijgen!

ik heb "hittebestendig"220V draad gebruikt, dat heeft een HEEL SOEPELE siliconenmantel....wellicht dat het dan minder snel stuk gaat
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Achterruit verwarming.

Bericht door Multivan Generation »

slopelrijder schreef: ik HAD er ook last van, maar ben er achter... draadbreuk.... draden los gehaald, uit de deur etc. gepeuterd, omwikkeling verwijderd....en 1 uurtje solderen....terug fröbelen en..het werkt weer..
:knipoog
Zat ik er toch niet ver naast :jump
loekdeleeuw
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 sep 2014, 07:53

Re: Achterruit verwarming.

Bericht door loekdeleeuw »

Hallo slopelrijder,

Alvast bedankt voor de reactie en de tips.

Ik heb de 12.5 volt stroom gemeten op de raamstekkers en niet op de stekkers die daaraan zijn bevestigd.
Zal vandaag nog eens alles doormeten en vergelijken met de andere zijde, want die doet het wel.
Tot hoever heb jij de draad los gehaald/gepeuterd?
slopelrijder schreef:loek; vraag; heb je de 12,5 volt stroom gemeten op de stekkers(?)


ik HAD er ook last van, maar ben er achter... draadbreuk.... draden los gehaald, uit de deur etc. gepeuterd, omwikkeling verwijderd....en 1 uurtje solderen....terug fröbelen en..het werkt weer..

TIP; knoop een touwtje of oude elektradraad aan het stuk wat je eruit gaat halen,dan kun je daarna dmv dat touwtje de nieuwe draden er zo weer in trekken! dat werkt makkelijker om het weer op zijn plek te krijgen door de deurstijl en kokers te krijgen!

ik heb "hittebestendig"220V draad gebruikt, dat heeft een HEEL SOEPELE siliconenmantel....wellicht dat het dan minder snel stuk gaat
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Achterruit verwarming.

Bericht door slopelrijder »

Ik heb de kabel helemaal er uit gehaald, tot waar de kabel via de dakkoker naar voren gaat....de breuk zat bij mij op de plaats waar de rubbermanchet de achterzijde van de bus ingaat.....
als omwikkeltape gebruik ik "zelfklevende" rekverband van de action....soepel, en "plakt" over de hele lengte.....zodat er geen "harde" plekken ontstaan...dat zijn "nieuwe breukplek makers"
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Plaats reactie