Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkage voorruit en Spuiter?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eldert 895
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:11
Locatie: Beek-Ubbergen
Contacteer:

Lekkage voorruit en Spuiter?

Bericht door Eldert 895 »

Hallo Allemaal,

Het is een tijd geleden dat ik op het forum was. Druk ,druk, druk. Ik heb nu bijna 9 jaar mijn bussie, en zit over de 3 ton.
De techniek blijft prima, echter de roest wordt echter steeds erger.
Een paar jaar geleden o.a. de voorruit eruit laten halen en de sponning laten spuiten.
Echter de laatste tijd lekt het uit de afdekking van de A-stijl. Ik heb de a-stijl en hemel los gehaald, die is nat op beide hoeken bij de A-stijl. Het lijkt op lekkage aan de bovenkant van het raam, bij de goten in het dak.
Nou wil ik het afkitten langs het rubber. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik zou de bus graag nog opknappen en laten spuiten. Ik heb echter nog geen spuiter gevonden die durft garanderen dat vooral de roest op de (kit)naden voor zeg 5 jaar wegblijft. En vooral op diverse paneelnaden komt er roest uit. Anders is de investering van een paar duizend euro wel hoog.
Groeten Eldert
VW T4 '98 2.5 TDI 102PK, Peugeot Partner '98 1.9 69PK, Renault Twingo Quickshift '01 1.2 59PK, Citroën 2CV AZ '62 0.4 12PK
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Lekkage voorruit en Spuiter?

Bericht door René »

Om er voor te zorgen dat het 100% waterdicht is zou ik het raam er uit snijden, alles schoonmaken en opnieuw in de kit weer terug plaatsen. Dan ga je op zeker.

Wat betreft de carrosserie en eventuele garantie is natuurlijk (in mijn optiek) logisch.
De panelen zitten aan elkaar gepunt last en als daar roest tussen zit, dan weet je niet hoever het zit en of alles eruit gestraald kan worden.
Ook hier geldt: 100% zekerheid dan dat stuk eruithalen en een nieuw stuk erin lassen/lijmen. Dan is de roest voor 100% weg op die plaatsen, maar zit daarboven toch nog iets, tja.......... Dat is namelijk niet te zien, maar wel een stuk betrouwbaarder.

Succes met je beslissing.

Grtzzz Rene
Plaats reactie