Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vragen over mijn toekomstige VW T4

vragen over de T4
Plaats reactie
loekdeleeuw
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 sep 2014, 07:53

Vragen over mijn toekomstige VW T4

Bericht door loekdeleeuw »

Hallo weetjewellers,

Ik ben vandaag naar Midwolda gegaan om die VWT4 eens te bekijken.
Die VW T4 zag er volgens mij goed uit.
Er zijn natuurlijk altijd wat dingen te vinden bij een auto van 11 jaar oud, waar ca. 245000kilometer mee is gereden.
Omdat ik voor de eerste keer een VW T4 camper koop, laat ik deze technisch keuren door http://WWW.autocoach.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
En natuurlijk ook omdat ik er technisch en motorisch weinig of geen verstand van heb.

Natuurlijk heb ik wat vragen aan jullie.

Er wordt nog een standkachel onder de auto geplaatst.
Deze standkachel werkt op diesel.


Vraag : Stinkt dat soort kachels aan de binnenzijde van de auto?
Vraag : kun je de auto verwarmen zonder de auto te starten en zonder de auto op contact te zetten?

Tussen het dak van de VW en het doek zit kit om waterdicht te maken.

Vraag: Is dit normaal?
Foto 1
Foto 1

Rubber van de achterdeur sluit niet goed aan, zie pijl.

Vraag: Is dit goed te maken?
Foto 2
Foto 2
Er zit een sleutel met afstandbediening bij.
Is het mogelijk om er een sleutel op afstandbediening bij een VW dealer te bestellen, of zijn er andere mogelijkheden?


Dit was het even wat vragen betreft, maar er komen er waarschijnlijk nog meer.

Groet,

Gert
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1492
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Vragen over mijn toekomstige VW T4

Bericht door bvddobb »

Wij hebben een Webasto standkachel onder onze T5 California, en die ruik je binnen niet. Buiten een heel klein beetje als je hem net start (de uitlaat zit midden onder de auto), maar daarna niet meer.
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Vragen over mijn toekomstige VW T4

Bericht door koekie520 »

Die uitlaatgassen kan je soms toch wel ruiken als er een licht briesje naar de verkeerde kant staat, of helemaal geen wind.

Met zo'n kachel is in principe alles mogelijk. Motor voorverwarmen en/of interieur verwarmen programeren tot 7 dagen op voorhand, opzetten met afstandsbediening of GSM. Kostprijs is een ander verhaal.

Die rubber kan je repareren, 'tis een kwestie of voor jouw de kostprijs een paar uur geknutsel rechtvaardigd. 100% krijg je ze nooit. Meestal is het probleem dat de ijzeren beugel die erin zit begint te roesten. Je kan hem opensnijden op de verdikte plaatsen en dan valt de roest er zo uit. Alle prut eruit krabben, terug dichtplakken en/of in model brengen met kwalitatieve zwarte siliconen en ze kunnen er weer een tijd tegen. Let op, aan alles komt een eind. Als ze te ver heen zijn kun je ze beter vervangen.

Veel plezier met je camper :toppie
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Vragen over mijn toekomstige VW T4

Bericht door slopelrijder »

Vraag je verzekerings agent, of hij de schade historie wil nazoeken, ernstige schade gehad?? Laten staan, het komt ten alle tijden een keer te voorschijn! Ook al is het nog zo vakkundig gerepareerd.
NAP pas?? Onderhoudsboekjes etc. Erbij?? Bel dan die garage ook eens, kunnen je ALS HET GOED IS , veel info over onderhoud en rijstijl etc vertellen....

Een 88pk versie (tdI??? Daar staan genoeg topics over op het forum, zoekfunctie gebruiken dus...

mocht je hem kopen?? Veel veilige km's en plezier ermee
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
loekdeleeuw
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 sep 2014, 07:53

Re: Vragen over mijn toekomstige VW T4

Bericht door loekdeleeuw »

bobv schreef:
loekdeleeuw schreef: Rubber van de achterdeur sluit niet goed aan, zie pijl.

Vraag: Is dit goed te maken?
Groet,

Gert
Hoe heb je dit opgelost Gert?
Heb vandaag een T4 gekocht met hetzelfde probleem.

Bob
Hallo Bob,


Ik heb een nieuw achterruitrubber (701845521) gekocht bij de vw daeler, kosten 41,10 euro ex btw.
Het oude rubber heel voorzichtig verwijderd en de nieuwe geplaatst.
Zet het nieuwe rubber er voorzichtig op, want die is kwetsbaar.
Volgens een autoglas bedrijf in Oss is het rubber puur voor het uiterlijk en niet voor afdichting.

Gr,

Gert
loekdeleeuw
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 sep 2014, 07:53

Re: Vragen over mijn toekomstige VW T4

Bericht door loekdeleeuw »

Hallo Koekie520, slopelrijder en jan2009,

Bedankt voor de reacties.
Ik heb de camper al een tijdje en ben er zeer gelukkig mee.
Het is een 2.5 TDi.
Moet aan het interieur nog het een en ander doen, maar dat doe ik graag.
Ik moet wel alles buiten maken, dus ik ben afhankelijk van de weergoden en die zitten in deze jaargetijden niet mee.

groet,

Gert
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Vragen over mijn toekomstige VW T4

Bericht door René »

http://www.vw-sleutel.nl
Geen binding mee
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Vragen over mijn toekomstige VW T4

Bericht door Jakob G »

bobv schreef:
loekdeleeuw schreef: Rubber van de achterdeur sluit niet goed aan, zie pijl.

Vraag: Is dit goed te maken?
Groet,

Gert
Hoe heb je dit opgelost Gert?
Heb vandaag een T4 gekocht met hetzelfde probleem.

Bob
Dag Bob, :wjw

Gefeliciteerd met je T4 en dat je er veel zorgeloze kilometers mee mag rijden,
lukt het jou wat mooie foto's op het forum te zetten dat zien we graag, moet je nog meer dingen aan je bus doen???

Ga je hem ook recreatief gebruiken, wij hebben ook een paar jaar geleden een bus gekocht hebben het laten ombouwen tot camper, de waarde is daar door gestegen, er zit nu ook een Bearlock in daar zijn we heel blij mee geeft een wat rustiger gevoel als je hem achter laat, heeft nog een voordeel wij zitten bij http://www.camperverzekerd.nl die vinden wij heel voordelig je bent voor veel verzekert, voor een schappelijke prijs, zijn ook geen lid meer van de ANWB, dat scheelt ook weer, korting op de premie omdat de de Bearlock hebben, is getaxeerd als Camper heeft dus een hoge waarde bij diefstal of als hij total loss is door een ongeluk.

Ben je trouwens handig dat je mocht er wat aan je bus mankeren het zelf kan doen?? zou aardig kosten besparen zijn en je leert je bus steeds beter kennen, dat hadden wij met het T3-campertje die we hadden, na een paar jaar dat we het hadden hebben we de ook de ANWB op gezegd, omdat ik alles zelf deed en de bus altijd weer in orde kreeg, we blijven een zwak houden ten opzichte van het T3-campertje, het was een deel van ons leven geworden. :nuts

Zo dat was het even misschien tot later, het beste. :zwaai

Mhg,
Jakob en zijn maatje. :yes
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie