Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
hoog verbruik en inhouden acv+
hoog verbruik en inhouden acv+
Hallo,
Wij hebben een gechipte t4 met 280 000km met acv motor, zelf zijn we er al 110 000km gelukkig mee, eerst als DC nu als camper met multivan interieur.
Nu heb ik 2 puntjes,hij houd in en hij loopt duur. Het inhouden is alleen vanaf 2500 omw/min, het lijkt ook net of hij schokkend op touren komt. Het `geweld` wat los komt als ik het gas in trap is er niet meer, 5000km terug was dat nog veel meer aanwezig. Ook kon ik vroeger nog gemakkelijk 1 op 12-13 rijden (zelfs met zware voet) , nu houd het met 1 op 8-9 wel op en mag ik blij zijn als ik met 130kmh nog even snel een auto kan inhalen . Kheb al veel op het forum rondgesnuffeld maar ik zie veel dingen wat eventueel mis kan zijn. Zelf geef ik de verstuivers de schuld bij deze kilometerstand. Maar sta nog wel te twijfelen bij de LMM en de N75 klep.
Roetkat is er al tussenweg en de EGR is begin januari schoongemaakt, wanneer ik wat meer tijd heb wil ik het inlaatspruitstuk nog schoonmaken en de EGR afdoppen. Verder is begin januari de pomp ook nog op tijd gezet en een k&N luchtfilter gemonteerd.
Bus weegt 2130 KG nu door het ombouwen en staat op iets te grote winterbanden, maar ik geloof niet dat dat zoveel uitmaakt met het verbruik.
Kga aanstaande zaterdag nog naar een VW dealer om het stuurhuis te vervangen, als er suggesties zijn die ik dan even kan testen onder het sleutelen door hoor ik het graag
Wij hebben een gechipte t4 met 280 000km met acv motor, zelf zijn we er al 110 000km gelukkig mee, eerst als DC nu als camper met multivan interieur.
Nu heb ik 2 puntjes,hij houd in en hij loopt duur. Het inhouden is alleen vanaf 2500 omw/min, het lijkt ook net of hij schokkend op touren komt. Het `geweld` wat los komt als ik het gas in trap is er niet meer, 5000km terug was dat nog veel meer aanwezig. Ook kon ik vroeger nog gemakkelijk 1 op 12-13 rijden (zelfs met zware voet) , nu houd het met 1 op 8-9 wel op en mag ik blij zijn als ik met 130kmh nog even snel een auto kan inhalen . Kheb al veel op het forum rondgesnuffeld maar ik zie veel dingen wat eventueel mis kan zijn. Zelf geef ik de verstuivers de schuld bij deze kilometerstand. Maar sta nog wel te twijfelen bij de LMM en de N75 klep.
Roetkat is er al tussenweg en de EGR is begin januari schoongemaakt, wanneer ik wat meer tijd heb wil ik het inlaatspruitstuk nog schoonmaken en de EGR afdoppen. Verder is begin januari de pomp ook nog op tijd gezet en een k&N luchtfilter gemonteerd.
Bus weegt 2130 KG nu door het ombouwen en staat op iets te grote winterbanden, maar ik geloof niet dat dat zoveel uitmaakt met het verbruik.
Kga aanstaande zaterdag nog naar een VW dealer om het stuurhuis te vervangen, als er suggesties zijn die ik dan even kan testen onder het sleutelen door hoor ik het graag
Re: hoog verbruik en inhouden acv+
Welk bouwjaar is deze ACV?
Ook noodloop? Gele voorgloeilampje gaat branden?
N75-klep is mogelijk. Boven de 200.000 worden ze onbetrouwbaar.
LMM kan ook...
Beide zijn immers slijtdelen.
Olie van een K&N filter is funest voor een Bosch LMM.
Gewoon rijdend een log maken met VCDS VagCom.
Ook noodloop? Gele voorgloeilampje gaat branden?
N75-klep is mogelijk. Boven de 200.000 worden ze onbetrouwbaar.
LMM kan ook...
Beide zijn immers slijtdelen.
Olie van een K&N filter is funest voor een Bosch LMM.
Gewoon rijdend een log maken met VCDS VagCom.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: hoog verbruik en inhouden acv+
Bedankt voor snelle reactie ,Geert G schreef:Welk bouwjaar is deze ACV?
Ook noodloop? Gele voorgloeilampje gaat branden?
N75-klep is mogelijk. Boven de 200.000 worden ze onbetrouwbaar.
LMM kan ook...
Beide zijn immers slijtdelen.
Olie van een K&N filter is funest voor een Bosch LMM.
Gewoon rijdend een log maken met VCDS VagCom.
Bus is van 1999, persoonlijk vond ik de bus na het nieuwe filter iets feller, maar dat kan ook gevoelsmatig zijn. Voorderest niks aan de hand qua noodloop enzo, starten en lopen, ook geen gekke geuren bij stilstand met lopende motor
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: hoog verbruik en inhouden acv+
Ik zou , zoals Geert al zei, de auto rijdend laten uitlezen .
Dan komt wel aan het licht of de LMM dienst weigert , of er iets anders aan de hand is.
Rookt de auto bij stationair lopen ? Rookt hij tijdens het rijden ?
Een K&N filter bij een TDI brengt geen enkel voordeel , het helpt wel je LMM naar de filistijnen
Dan komt wel aan het licht of de LMM dienst weigert , of er iets anders aan de hand is.
Rookt de auto bij stationair lopen ? Rookt hij tijdens het rijden ?
Een K&N filter bij een TDI brengt geen enkel voordeel , het helpt wel je LMM naar de filistijnen
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: hoog verbruik en inhouden acv+
1ste type LMM gaat gewoon goed hoor, zit er al jaren in bij mij, is die vast Pierburg, dus niet de nieuwere met verwisselbare stift.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: hoog verbruik en inhouden acv+
Had jij onlangs eens niet vermeld dat jou LMM niet meer 100 procent was , en dat je wat last had van rook en verminderd vermogen ? Of heb ik het verkeerd voor ?sgsdebruijn schreef:1ste type LMM gaat gewoon goed hoor, zit er al jaren in bij mij, is die vast Pierburg, dus niet de nieuwere met verwisselbare stift.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: hoog verbruik en inhouden acv+
Bus rookte wel, na de pomp op tijd gezet te hebben was dit gelukkig over, nu nog nihil als ik flink gasgeef.
vandaag nog gereden en gevoel dat het vermogen de ene keer meer aanwezig is als de andere keer.
Morgenvroeg naar vw garage en het nieuwe stuurhuis eronder sleutelen en dan daarna maar ff rijdend uitlezen
vandaag nog gereden en gevoel dat het vermogen de ene keer meer aanwezig is als de andere keer.
Morgenvroeg naar vw garage en het nieuwe stuurhuis eronder sleutelen en dan daarna maar ff rijdend uitlezen
Re: hoog verbruik en inhouden acv+
Vandaag het nieuwe stuurhuis eronder gesleuteld, helaas niet aan uitlezen toegekomen. Wel de wastegate bekeken en deze ging zeer stroef. Weer mooi soepel laten gaan en nu is het vermogen als vanouds, nu nog kijken naar het verbruik
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: hoog verbruik en inhouden acv+
Na vervangen distri voor origineel spul en revisie brandstofpomp alles ok, bij intrappen en laag turbotoerental wel een puf maar die verdwijnt binnen 1 a 2 seconden.Pascal-141 schreef:Had jij onlangs eens niet vermeld dat jou LMM niet meer 100 procent was , en dat je wat last had van rook en verminderd vermogen ? Of heb ik het verkeerd voor ?sgsdebruijn schreef:1ste type LMM gaat gewoon goed hoor, zit er al jaren in bij mij, is die vast Pierburg, dus niet de nieuwere met verwisselbare stift.
Btw nog ooit last gehad van verminderd vermogen en de LMM was voor het filter, toen met Peter uitgelezen, haalde op een haar na z'n waardes.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++